Hei
Siirtelen uuteen koneeseen fontteja ja kansioita vanhemmasta jossa on käytössä OS9.2, uudemmassa
10.5.2. Vanhemmassa olen käyttänyt fonttien hallintaa ATM:mää ja tähän uuteen kaverini suositteli
FontExploreria. Onko se mielestänne turha, pärjäänkö Applen omalla Kirjasinkirjalla?? Voiko olla että
fontit ja hallinta menee sekaisin jos koneessa on käytössä kaksi fonttienhallintaohjelmaa??
Onko mitään vinkkejä asennukseen tai muuten asian tiimoilta.
Kiitos
Fonttien hallintaa
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Fonttien hallintaa
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Kokeile ensin selviytyä ihan Kirjasinkirjalla. Jos alkaa ahistaa, FontExplorer on monipuolisempi.
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
En usko että kone menee sekaisin kahdesta fonttimanagerista, käyttäjä voi mennä. Ei sitä Fontbookkia tarvii mitenkään poistaa koneelta jos ottaa FExin käyttöön. Mieluusti kyllä deaktivoi kaiken Fontbookissa ja sitten FExissä rakentaa setit ja aktivoi.
-
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Jep.
Operoin juurikin näin - Applen oma Fontmanager on tuolla jossain - en ole sitä edes avannut. FE on tässä päällä ja aktiivikäytössä. Sen etuinahan on plugit esim. Adoben ohjelmiin. Aukaistaessa tiedostoa jossa on aktivoimattomia fontteja on ne helppo aktivoida plugarilla.
Mielestäni FE pesee mennen tullen nämä takavuosien maksulliset softat kuten Suitcasen, Fontreserven ja jopa Fontagent Pron joka oli noista kolmesta mielestäni paras.
Yksi puute tuossa vielä on - siitä ei voi suoraan tulostaa mallisivua jostakin fontista. Siihen tarvitsee vielä tuon Lemkesoftin Fontbookin. Toki kaikki eivät tätä ominaisuutta tarvitse - itselleni sillä on käyttöä ja olen tuosta softasta iloinen. Heh.
Operoin juurikin näin - Applen oma Fontmanager on tuolla jossain - en ole sitä edes avannut. FE on tässä päällä ja aktiivikäytössä. Sen etuinahan on plugit esim. Adoben ohjelmiin. Aukaistaessa tiedostoa jossa on aktivoimattomia fontteja on ne helppo aktivoida plugarilla.
Mielestäni FE pesee mennen tullen nämä takavuosien maksulliset softat kuten Suitcasen, Fontreserven ja jopa Fontagent Pron joka oli noista kolmesta mielestäni paras.
Yksi puute tuossa vielä on - siitä ei voi suoraan tulostaa mallisivua jostakin fontista. Siihen tarvitsee vielä tuon Lemkesoftin Fontbookin. Toki kaikki eivät tätä ominaisuutta tarvitse - itselleni sillä on käyttöä ja olen tuosta softasta iloinen. Heh.
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Itse olen vanha Suitcasen käyttäjä, mutta Mac OS X 10.4:stä lähtien olen käyttänyt FontBookia. Kyllä sillä pärjää, mutta sitä on opeteltava kans käyttämään. haitaksi olen kokenut lähinnä sen että sen joutuu erikseen käynnistämään kun haluaa laittaa fontin päälle, avautuvan ikkunan fonttien aakkosjärjestymistä on tylsä seurata, jos johonkin koskee niin osuukin väärään fonttiin kun ikkuna järjestyy pitkän ajan uudelleen.EKorppi kirjoitti:Hei
Siirtelen uuteen koneeseen fontteja ja kansioita vanhemmasta jossa on käytössä OS9.2, uudemmassa
10.5.2. Vanhemmassa olen käyttänyt fonttien hallintaa ATM:mää ja tähän uuteen kaverini suositteli
FontExploreria. Onko se mielestänne turha, pärjäänkö Applen omalla Kirjasinkirjalla?? Voiko olla että
fontit ja hallinta menee sekaisin jos koneessa on käytössä kaksi fonttienhallintaohjelmaa??
Onko mitään vinkkejä asennukseen tai muuten asian tiimoilta.Kiitos
On kyse myös designtyylien luomista erilaisesta tarpeista tässä. Minulla esim.-on järjetön määrä fontteja FontBookissa, mutta käytän duuneissani ehkä 95 %:sti kymmentä saamaa, hyvää.
SCSI Probe & SyQuest 44
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka