Ulkoisen firewire -levyn osioiden kokoja pitäisi muuttaa, mutta ei vaan onnistu.
Nyt ovat 85Gb ja 220Gb. 85:sta pitäisi saada kasvatettua 250Gb:iin vastaamaan varmuuskopioitavan levyn kokoa. Levyllä on osioilla sen verran tyhjää että sen puoleen tuon pitäisi onnistua. Levytyökalukin käskee vain vetämään osioden kokoja erilaisiksi, mutta eivät ne siitä mihinkään liikahda. Saman osion puolelle saa osion rajaa siirrettyä tyhjän osan puolella, mutta toisesta osiosta ei saa vedettyä tilaa "pois". Pitäisikö tuon onnistua? Muutenkin formaamalla koko roskan ja osiomalla uusiksi?
Osioiden koon muuttaminen ulkoisella levyllä
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Osioiden koon muuttaminen ulkoisella levyllä
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
-
Re: Osioiden koon muuttaminen ulkoisella levyllä
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Tiedostojärjestelmä ei ole ainut joka määritellään levyä formatoidessa. Näyttäisi siis siltä, että vaikka levytyökalu tuota tukeekin, niin levy on formatoitu semmoiseen muotoon että se ei lennosta ihan niin helppoa olekaan. Oliko se nyt GUID-muoto jossa se levyn pitää olla, jotta se onnistuu?
-
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
Alustusmuoto koko levyllä on HFS+, eli OSX laajennettu kirjaava.
Ilmeisesti pitää sitten vain siirtää kamat muualle siksi aikaa että levyn saa uudestaan formattua ja osioitua...ja toivoa ettei mikään hajoa sillä aikaa?
Ilmeisesti pitää sitten vain siirtää kamat muualle siksi aikaa että levyn saa uudestaan formattua ja osioitua...ja toivoa ettei mikään hajoa sillä aikaa?
-
Viesti Kirjoittaja heikkipekka »
Levytyökalu ei taida osata kasvattaa osiota. Voin olla väärässäkin, mutta olen kohdannut itse saman - osion suurentaminen ei onnistunut, pienentäminen kylläkin. Järjestin siis osiot tyhjiksi ja tein osioinnin levylle kokonaan uusiksi.
Jos jollain on tähän keinot niin voisi myöhemmin tulla hyödyksi.
PC-aikoina hoitui Partition Magicillä kaikki, tosin kerran kävi niin, että osioinnissa meni jotain pieleen, ja kone jumahti. Sen ainoan kerran, kun ei tullut välitettyä varmuuskopioista osiointia ennen... huoh.
Jos jollain on tähän keinot niin voisi myöhemmin tulla hyödyksi.
PC-aikoina hoitui Partition Magicillä kaikki, tosin kerran kävi niin, että osioinnissa meni jotain pieleen, ja kone jumahti. Sen ainoan kerran, kun ei tullut välitettyä varmuuskopioista osiointia ennen... huoh.
-
Kyllä onnistuu. Juuri hiljan isonsin.heikkipekka kirjoitti:Levytyökalu ei taida osata kasvattaa osiota. Voin olla väärässäkin, mutta olen kohdannut itse saman - osion suurentaminen ei onnistunut, pienentäminen kylläkin. Järjestin siis osiot tyhjiksi ja tein osioinnin levylle kokonaan uusiksi.
Tämä tuli vasta Leopardissa kylläkin.
-
Jep, ja täällä ainakin on onnistunut ihan Levytyökalulla imagen teko osiosta ja palautus mallikkaasti. Kun kyse oli kohdallasi ulkoisista levyistä, joista ei buutata käyttiksiä, niin kloonaus ja palautus onnistunee vaivatta.Tee-Rex kirjoitti:Ilmeisesti pitää sitten vain siirtää kamat muualle siksi aikaa että levyn saa uudestaan formattua ja osioitua...ja toivoa ettei mikään hajoa sillä aikaa?
-
No paholainen. Sehän kuulostaa hyvältä. Vaikkei juuri tarvetta olekaan niin hyvä tietää. Oliko bootti-osio kyseessä vai joku arkistolevy?TheKraken kirjoitti:Kyllä onnistuu. Juuri hiljan isonsin.heikkipekka kirjoitti:Levytyökalu ei taida osata kasvattaa osiota. Voin olla väärässäkin, mutta olen kohdannut itse saman - osion suurentaminen ei onnistunut, pienentäminen kylläkin. Järjestin siis osiot tyhjiksi ja tein osioinnin levylle kokonaan uusiksi.
-
Tiikerillä olin sen alunperin formatoinut. Siihen oli silloin tämä Applen osiokartta tullut, eli silloin homma pelittää nätisti.heikkipekka kirjoitti:No paholainen. Sehän kuulostaa hyvältä. Vaikkei juuri tarvetta olekaan niin hyvä tietää. Oliko bootti-osio kyseessä vai joku arkistolevy?TheKraken kirjoitti:Kyllä onnistuu. Juuri hiljan isonsin.heikkipekka kirjoitti:Levytyökalu ei taida osata kasvattaa osiota. Voin olla väärässäkin, mutta olen kohdannut itse saman - osion suurentaminen ei onnistunut, pienentäminen kylläkin. Järjestin siis osiot tyhjiksi ja tein osioinnin levylle kokonaan uusiksi.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka