Mihin minun on parasta siirtää vanhasta koneesta kuvat ?
Mihin kaikki kuvien tallennusohjelmat on tarkoitettu?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
pauluska
Mihin kaikki kuvien tallennusohjelmat on tarkoitettu?
Viesti Kirjoittaja pauluska »
Uuden maccini kanssa tässä harjoittelen, mutta kertokaa minulle, mihin eri tarkoituksiin on tarkoitettu Finderissa oleva kansio kuvat, IPhoton kirjasto ja vielä Albumit?
-
wanders
Re: Mihin kaikki kuvien tallennus ohjelmat on tarkoitettu?
Viesti Kirjoittaja wanders »
Kansio Kuvat on tarkoitettu kaikkien kuvatiedostojen säilytyspaikaksi (tai pelkkien valokuvien, ihan miten haluat ajatella).
Yksi kansio siellä on iPhoto, eli tämä ohjelma tallentaa sinne laitetut kuvat iPhoto-kansion alle luomiin kansioihin. Ohjelma hoitaa itse kansiorakenteen, ja sinun ei tarvitse/pidä puuttua siihen muualta kuin iPhotosta käsin. iPhoto sisältää erilaisia tapoja hallita kuvakokonaisuuksia: Tapahtumat, Rullat (en tiedä onko tämä jo vanha nimi, mutta ennen ne oli rullia) ja Albumit. Lisäksi on vielä ainakin Kuvaesitykset.
iPhoto on hyvä systeemi ns. harrastajalle säilyttää, käsitellä ja katsella kuvia. Ns. ammattikäytössä siinä on joitakin rajoituksia, joista on useita keskusteluja käyty täälläkin. Mutta iPhoto on mukava systeemi esim. laittaa kaikki lomavalokuvat ja luoda nopeasti kivoja esityksiä. Toki sinne voi laittaa muutakin kuin lomakuvat, mutta näin itselläni.
Edit:
Joo siis iPhoto on ohjelma, Kuvat on kansio, Albumit on iPhoto-ohjelman ominaisuus (luin tuon kysymyksesi vielä uudestaan ja ajattelin kommentoida sitä).![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Yksi kansio siellä on iPhoto, eli tämä ohjelma tallentaa sinne laitetut kuvat iPhoto-kansion alle luomiin kansioihin. Ohjelma hoitaa itse kansiorakenteen, ja sinun ei tarvitse/pidä puuttua siihen muualta kuin iPhotosta käsin. iPhoto sisältää erilaisia tapoja hallita kuvakokonaisuuksia: Tapahtumat, Rullat (en tiedä onko tämä jo vanha nimi, mutta ennen ne oli rullia) ja Albumit. Lisäksi on vielä ainakin Kuvaesitykset.
iPhoto on hyvä systeemi ns. harrastajalle säilyttää, käsitellä ja katsella kuvia. Ns. ammattikäytössä siinä on joitakin rajoituksia, joista on useita keskusteluja käyty täälläkin. Mutta iPhoto on mukava systeemi esim. laittaa kaikki lomavalokuvat ja luoda nopeasti kivoja esityksiä. Toki sinne voi laittaa muutakin kuin lomakuvat, mutta näin itselläni.
Edit:
Joo siis iPhoto on ohjelma, Kuvat on kansio, Albumit on iPhoto-ohjelman ominaisuus (luin tuon kysymyksesi vielä uudestaan ja ajattelin kommentoida sitä).
---
2 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka