Olen erittäin vakavasti harkitsemassa mäkin hankkimista kotiin nyt omaksi kotikoneeksi, työkoneeni on ollut mäkki jo vuosia, ja kotoa löytyvä oma winkkari raahustaa jo eläkeiässä. Katse on nauliintunut tällä hetkellä siihen parempaan 20" iMaciin, ja toisaalla tällä palstalla oli jopa alennuskoodi, jota AppleStoressa voisi ymmärrykseni mukaan hankintaan hyödyntää. Roplemi on, että alennuskoodin deadline taisi olla 31.7., ja saatan olla vielä elokuun alkupäässä jossakin muualla kuin kotokaupungissani Rovaniemellä, joka olisi myös koneen tuleva koti. AppleStore ilmoittaa masiinalle "ships in 24h", mikä nyt tietty tuskin tarkoittaa sitä, että jos aparaatin tilaan tänään klo 14, ja tilisiirrolla maksan (nordea), niin kuriiri on huomenna klo 15 pimpottelemassa ovikelloani Roissa...
Mutta siis kyssärini on aika yksittäislaatuinen, eli jos kuriiri koittaa toimittaa aparaattia minulle kun en ole vielä kotona, niin kuinka asiassa menetellään? Erityisesti Rovaniemeläisten/muiden pohjoisen pörröisten kokemuksia aiheesta olisi kiva kuulla, en tiedä on paikkakunnalla kuriirifirmojen varastoja/toimipisteitä, vai köröttelevätkö kuriirit Oulusta saakka Lappiin. Onko näissä yleensä mahdollista etukäteen sopia toimituspäivää "myöhemmäksi" jos vaikuttaa että toimitusta oltaisiin tekemässä silloin kun itse en ole vielä huudeilla, tai jos toimitusta on yritetty, onko kone noudettavissa jostain (firman mahdollisista omista tiloista/postista/matkahuollosta/muualta) tai voiko toimituksen jälkikäteen sopia parempaan aikaan? Tai toimittaako AppleStore kaikki toimitukset kuriireilla, vai myös matkahuoltoon tai postiin? Isommissa kaupungeissa tämä ei ehkä niin mietityttäisi, mutta kun Rollo on tuommoinen pienempi (toki sympaattinen) ja pikkaisen syrjässä, niin pohdituttaa.
Nimim. "tahtoo mäkin mutta on hieman pihalla
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)