Datakäyttö esto iphoneen?
-
Datakäyttö esto iphoneen?
Viesti Kirjoittaja M@tcher »
-
Re: Datakäyttö esto iphoneen?
Viesti Kirjoittaja waari- »
Edit: Niin ja ei varmista mitään yhteyden avaamisesta, paitsi w-lanilla halutessa. Ainakaan mulla ei mitään kysele.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
En ole löytänyt tapaa, millä mun iPhone EI olisi datayhteydessä.
-
Viesti Kirjoittaja kronos »
-
Viesti Kirjoittaja Pati »
-

-
Viesti Kirjoittaja harrastelija »

![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tAnE »
Datayhteydet voi estää muuttamalla APN-kohdan muuksi kuin Soneran määrittämäksi, esimerkiksi lisäämällä vain jonkun merkin siihen loppuun. Sitten kun haluaa käyttää dataa, niin poistaa ko. merkin. APN-kohta löytyy Asetukset =>Yleiset=>Verkko=>Matkapuhelindataverkko=>APN.M@tcher kirjoitti:Varmistaako iphone aina ennen datayhteyden muodostamista että käyttäjä varmasti haluaa avata yhteyden, vai avaako se yhteyden automaattisesti joidenkin ohjelmien avauksen kanssa? Haluaisin varmistaa jotenkin, että iphone ei avaa datayhteyttä, olisiko tähän kenties joku asetuskin?
-
Viesti Kirjoittaja Jaakko-Pappa »
-
Viesti Kirjoittaja Sparta »
Ei mun 3g:ssä ole valikossa mitään APN:aa? Pitäiskö olla?tAnE kirjoitti: Datayhteydet voi estää muuttamalla APN-kohdan muuksi kuin Soneran määrittämäksi, esimerkiksi lisäämällä vain jonkun merkin siihen loppuun. Sitten kun haluaa käyttää dataa, niin poistaa ko. merkin. APN-kohta löytyy Asetukset =>Yleiset=>Verkko=>Matkapuhelindataverkko=>APN.
Edit: jahas tuossa yläpuolella siihen jo vastauskin...
Ja pakko vielä tuohon toiseenkin aiheeseen kommentoida että olen samaa mieltä että joka paikkaan ei tarvis ehdottaa tuota puhelimen jailbreakkausta kun se suurella osalla tuskin on kiinnostava vaihtoehto. Jos multa kysytään niin peukaloitujen puhelinten ohjeet vois pitää ihan omissa threadeissaan.Mielipide vain.
-
Viesti Kirjoittaja SaMzI »
Olen ymmärtänyt, että Iphone ottaa datankäyttöön (jos langattomia lähiverkkoja ei löydy ) jos esim menee Appstoreen / avaa sään / avaa googlemapsin / tai käyttää muuta internettiä tarvitsevaa ohjelmaa.
Data sammuu kun lopettaa internettiä tarvitsevan ohjelman?
Nyt siis onnistuuko mitenkään Iphonen käyttö niin, että datamäärää ei tule, eli pelkästään wlanilla? Pystyykö valvomaan, että iphone ei käytä soneran dataa eli ei maksa 1,49€/mt.
Enkä siis ajatellut jailbrekata.
Kiitoksia vastauksistanne.
-
Viesti Kirjoittaja smicke »
Samaa mieltä, semminkin kun jailbreak-tredit ovat täynnä vinkunaa erilaisista virheilmoituksista ja jumiin menneistä puhelimista.Sparta kirjoitti:Ja pakko vielä tuohon toiseenkin aiheeseen kommentoida että olen samaa mieltä että joka paikkaan ei tarvis ehdottaa tuota puhelimen jailbreakkausta kun se suurella osalla tuskin on kiinnostava vaihtoehto. Jos multa kysytään niin peukaloitujen puhelinten ohjeet vois pitää ihan omissa threadeissaan.Mielipide vain.
-
Viesti Kirjoittaja M@tcher »
Juurikin tämä kiinnostaa. Ja 3G-malliin ilman jailbreakia. Pitää varmaan laittaa Soneralle kyselyä. Kiitos kuitenkin kaikille vastauksista!SaMzI kirjoitti: Nyt siis onnistuuko mitenkään Iphonen käyttö niin, että datamäärää ei tule, eli pelkästään wlanilla? Pystyykö valvomaan, että iphone ei käytä soneran dataa eli ei maksa 1,49€/mt.

-
Kyllä näin iPhone 3G käsittääkseni juuri toimii. Vielä kun ottaa sähköpostilta pois kaikki push-ominaisuudet ja automaattiset yhteydet niin puhelimen pitäisi olla datan suhteen varsin hiljainen mutta tässä on syytä ottaa huomioon myös häiriöt ja vastaavat tilanteet, joten täysin sataprosenttisesti tuota datan kulkua ei kai voi estää mutta minimoida sen tietenkin voi. Soneralta voi tietenkin kysyä onko heillä mahdollista estää tuota dataa kokonaan ja suostuvatko he sen yleensä tekemään. Veikaan, että ei mutta kysyä voi.SaMzI kirjoitti:Olen aikomassa ostaa Iphone 3g:tä, mutta en datapakettia, joten kysynkin nytten:
Olen ymmärtänyt, että Iphone ottaa datankäyttöön (jos langattomia lähiverkkoja ei löydy ) jos esim menee Appstoreen / avaa sään / avaa googlemapsin / tai käyttää muuta internettiä tarvitsevaa ohjelmaa.
Data sammuu kun lopettaa internettiä tarvitsevan ohjelman?
Nyt siis onnistuuko mitenkään Iphonen käyttö niin, että datamäärää ei tule, eli pelkästään wlanilla? Pystyykö valvomaan, että iphone ei käytä soneran dataa eli ei maksa 1,49€/mt.
Enkä siis ajatellut jailbrekata.
Kiitoksia vastauksistanne.
-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Toisaalta edelleen ihmettelen miksi ostaa iPhone jos ei halua käyttää nettiä. Luurihan on juuri siihen tehty ja erinomainen jopa vielä käyttää.
Vai pitääkö iLuuri olla pelkästään katu-uskottavuuden ja elvistelyn takia?
Edit: Korjattu kirotusvirheet
-
Viesti Kirjoittaja Vikke »
Molto bene kirjoitti: Toisaalta edelleen ihmettelen miksi ostaa iPhone jos ei halua käyttää nettiä. Luurihan on juuri siihen tehty ja erinomainen jopa vielä käyttää.
Vai pitää iLuuri olla pelkästään katu-uskottavuuden ja elvistelyn takia?
Edit: Korjattu kirotusvirheet
Eihän iPhonella tee mitään jos ei käytä nettiä? Minulle olisi siinä tapauksessa ainakin aivan sama olisiko taskussa iPhone tai 2110. Osta sit vaikka touch.
-
Ajattelin ostaa 8GB Iphonen ja maksaa heti liittymän ostettuani 429 €.
Liittymäksi Minun Sonera
- 50min puhetta
- 150 tekstaria
- Dataporras
Yhteensä kk: 14,30€
Kysyn nytten, että ymmärsinkö tuon Dataporras jutun oikein.
Eli 14,30€ hintaan sisältyy 20mt datan käyttö kuukaudessa. Aina jos menee yli 20mt niin seuraava 20mt maksaa 3,90€.
Riittääkö 20MT Iphonella kuukaudessa jos ei navigoi ja käyttää suurimmaksi osaksi wlanilla nettiä. Koulussa ja kotona jne..."Kuukausimaksuun sisältyvällä 20 Mt:lla surffaat huoletta Surfportissa ja luet sähköpostia kännykällä. Jos ylität 20 Mt:a laskutuskauden aikana maksat 3,90 euroa alkavasta 20 Mt:n jaksosta."
Eli 20MT pitäisi kaikki pakollinen eli mihin iphone sitä sitten tarvitseekin: Sää? sähköposti jne.. Riittääkö?
Kannattaako tämä data vai sitten Data Tunti / Päivä? Päivässähän ei ole mitään järkeä jos se nyt oikein tajusin. Kiitos vastauksista.
-
EDIT: Kannattaa olla kyllä tosi tarkkana tuon käytön kanssa — sitä ei aina itse huomaa kuinka paljon on jo käyttänyt ja laskussa voi olla yllätys.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Mulla 11.7. lähtien 156 Mt dataa.
Itse en ainakaan tykkäisi koko ajan miettiä voinko surfata vai en.
Siis vapaa data.
-Harri
-
-
Viesti Kirjoittaja Panitzer »
Sanoisin, että riittää. Mulla oli ennenstään toi 20Mt/kk ja en oo katsonu tarpeelliseksi sitä muuttaa. En navigoi (autossa on navi sitä varte), s-posti haetaan automaagisesti kerran tunttiin. Säätä tulee joskus katottua ja silloin tällöin tarkastettua jotain netistä. (nopeus on yllättänyt, varsinkin alueella, jossa en ole 3g/edge alueella), Kotona on sitä wifi jos jotain pitää netistä kattoo. Se on muuten varsin näppärää tällä. Kauemmin menee ku rupee läppäriä aukoon.Riittääkö 20MT Iphonella kuukaudessa jos ei navigoi ja käyttää suurimmaksi osaksi wlanilla nettiä. Koulussa ja kotona jne...
Eli 20MT pitäisi kaikki pakollinen eli mihin iphone sitä sitten tarvitseekin: Sää? sähköposti jne.. Riittääkö?
Tarkkaile sitä puhelimessa olevaa datalaskuria. Saathan muutettua sitä jos surffaat paljon.
Macmini early 2009
iPhone 4 16G White
Airport Extreme
-
Viesti Kirjoittaja smicke »
Mitä järkee tässä jos rajaton data maksaa 14,90e/kk? Kannattaako 60c takia kärvistellä?SaMzI kirjoitti: Eli 14,30€ hintaan sisältyy 20mt datan käyttö kuukaudessa. Aina jos menee yli 20mt niin seuraava 20mt maksaa 3,90€.
edit: joo olihan tossa tosiaan noi paketitkin sisältyneenä, eli hintaero on suurempi. Itsekin olen kyllä sitä mieltä että iPhone on turha kapistus jos ei nettiä meinaa ahkerasti käyttää.
-
Ja kiitos Kronokselle asiallisesta vastauksesta ja olet ymmärtänyt oikein. Tarkoitus on käyttää pelkästään wlanilla lukuun ottamatta jotain pakkotilannetta, eli minimoida datankäyttö.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka