Hei.
Täällä on käyty keskustelua iPhonesta ja versiosta 2.0. Enlöydä kuitenkaan selviä ohjeita tähän:
1. Minulla on jenkeistä nyt kesällä tuotu ja täällä ATT:n lukoista avattu 2G iPhone. Kyseinen unlock-expertti ei ole kuitenkaan enää tavoitettavissa. Toimi hyvin kesän.
2. Pari päivää sitten, Macin muiden päivitysten yhteydessä, sain kysymyksen päivittää luuri 2.0 versioon. Typeränä tein sen. Ja SIM-lukot pamahtivat uudestaan päälle ja nyt sillä voi soittaa enää hätäpuhelun.
3. Yritin avata sitä tätä kautta: http://www.hackthatphone.com/20/pwnaget ... phone.html . Kaverini joka on samassa tilanteessa muuten mutta EI vielä joutunut lukkoon luurinsa kanssa, onnistui hyvin. Minä en,sillä homma käynnistyy kivasti mutta noita bootloadereita ei kysy ollenkaan, hyppää siis suoraan .IPSW:ään ja hoitaa sen, mutta myöhemmin homma lukittuu, sillä en saa puhelinta pois päältä. Se pitäisi saada ilmeisesti vaiheessa DFU.
4. Kuinka toimia? Pieleen menee ilmeisesti koska kontaktia luuriin ei synny oikein koska puheli on jo lukossa eikä reagoi.
5. Kiitos vinkistä/ ohjeista. Uskon että tähän joutuu moni muukin. Olen markkinoinnin henkilö ja uusi käyttäjä iPhonessa joten kaikki tekniset termit eivät sano minulle mitään.
Thanks!
Kide
iPhone 2G, Softan päivitys, lukitus
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone 2G, Softan päivitys, lukitus
Viesti Kirjoittaja Kide »
-
Re: iPhone 2G, Softan päivitys, lukitus
Viesti Kirjoittaja harriba »
Eipä se mullakaan niitä bootloadereita erityisemmin kysellyt, tosin se olivat siinä samassa dirikassa missä PwnageToolikin joten ehkä se löysi ne itse. Tai ehkei se niitä edes tarvinnut. Mutta joka tapauksessa PwnageToolin tekemä ipsw toimi mulla täysin.Kide kirjoitti:Hei.
Täällä on käyty keskustelua iPhonesta ja versiosta 2.0. Enlöydä kuitenkaan selviä ohjeita tähän:
1. Minulla on jenkeistä nyt kesällä tuotu ja täällä ATT:n lukoista avattu 2G iPhone. Kyseinen unlock-expertti ei ole kuitenkaan enää tavoitettavissa. Toimi hyvin kesän.
2. Pari päivää sitten, Macin muiden päivitysten yhteydessä, sain kysymyksen päivittää luuri 2.0 versioon. Typeränä tein sen. Ja SIM-lukot pamahtivat uudestaan päälle ja nyt sillä voi soittaa enää hätäpuhelun.
3. Yritin avata sitä tätä kautta: http://www.hackthatphone.com/20/pwnaget ... phone.html . Kaverini joka on samassa tilanteessa muuten mutta EI vielä joutunut lukkoon luurinsa kanssa, onnistui hyvin. Minä en,sillä homma käynnistyy kivasti mutta noita bootloadereita ei kysy ollenkaan, hyppää siis suoraan .IPSW:ään ja hoitaa sen, mutta myöhemmin homma lukittuu, sillä en saa puhelinta pois päältä. Se pitäisi saada ilmeisesti vaiheessa DFU.
4. Kuinka toimia? Pieleen menee ilmeisesti koska kontaktia luuriin ei synny oikein koska puheli on jo lukossa eikä reagoi.
5. Kiitos vinkistä/ ohjeista. Uskon että tähän joutuu moni muukin. Olen markkinoinnin henkilö ja uusi käyttäjä iPhonessa joten kaikki tekniset termit eivät sano minulle mitään.
Thanks!
Kide
En ihan hahmoa tuota ongelmaa, eli miten et saa luuria "pois päältä"? Siis power-napin jatkuva pohjassa pitäminen ei anna Sammuta-slaideria ruudulle? Vai mitä? Pelkästään se että luuri on lukittu ei tarkoita sitä etteikö se juttelisi tietokoneen kanssa.
2G iPhone on sen verran hyvin ownattu että käytännössä minkä tahansa kämmin saa korjattua. Ja se ainoa poikkeuksen vahvistava sääntö on: älä irrota luuria kun bootloaderia ollaan kirjoittamassa vaikka se tuntuisikin kestävän kauan

Itse päivitin noilla ohjeilla:
http://iclarified.com/entry/comments.ph ... entsanchor
Myöhemmin tein saman uusiksi ilman Cydiaa (ruksin sen pois Custom Packages settings kohdassa). Tuota tarvitset vain jos haluat latailla epävirallisia iPhone softia. Minulla tuon pois jättö nopeutti puhelimen toimintaa selvästi.
iTunes antaa jonkun virheen siinä vaiheessa kun kustomoitu ipsw on instattu ja puhelin buuttaa, mutta on yhä PwnageToolin hellässä huomassa. Tuosta ei tarvitse välittää.
iPhone 3GS 32G 3.1 (taskussa)
iPhone 3G 16G 3.1 (vaimolla)
Air 1.86GHz 128G SSD (töissä)
iMac 24'' Core Duo 3.06GHz 4G 8800GS (kotona)
AppleTV (olkkarissa)
AppleTV (olkkarissa)
-
Viesti Kirjoittaja Kide »
Hei. Kiitos. Bootloadereiden yli hyppää siis siten että sivuuttaa koko vaiheen eli en paljo voi odotella siinä kun ei ole koko vaihetta. IPSW menee ja siirtyy suoraan DFU-vaiheeseen jossa prosessi jämähtää (pyörivä kuvake), odottelin puoli tuntia. Ei etene. Ei tottele siis off-namikkaa vaan kehoittaa vaan herjaa vaan SIMistä ja ohjaa iTunesiin... jos näppäilee luurin auki niin hätäpuhelu-moodiin meneen. Muuten ei siis reagoi.
T. Kide
T. Kide
-
Viesti Kirjoittaja harriba »
Siltikin mulle hiukan hämärää, mutta jos tulee SIM herjoja, niin puhelin ei ole DFU-moodissa. Mutta koklaa tätä:Kide kirjoitti:Hei. Kiitos. Bootloadereiden yli hyppää siis siten että sivuuttaa koko vaiheen eli en paljo voi odotella siinä kun ei ole koko vaihetta. IPSW menee ja siirtyy suoraan DFU-vaiheeseen jossa prosessi jämähtää (pyörivä kuvake), odottelin puoli tuntia. Ei etene. Ei tottele siis off-namikkaa vaan kehoittaa vaan herjaa vaan SIMistä ja ohjaa iTunesiin... jos näppäilee luurin auki niin hätäpuhelu-moodiin meneen. Muuten ei siis reagoi.
T. Kide
1. Sulla lienee se ipsw paketti valmiiksi tehtynä
2. Ota luuri irti koneesta, ja piuha irti koneesta sekä luurista
3. Kun luuri on siinä herjaus/hätäpuhelu etc. moodissa niin pidä off-näppäintä pohjassa ja sammuta luuri
4. Kytke piuha luuriin mutta älä koneeseen. Käynnistä iTunes (7.7 tai 7.7.1!) koneessa.
5. Paina luurin Home-nappi pohjaan ja pidä se pohjassa.
6. Home-nappi yhä pohjassa kytke piuha (ja luuri) koneeseen. Älä käytä dockkia tai USB-hubeja.
7. Luuri menee recovery-moodiin, ts. näytöllä on piuhakuva ja teksti Connect to iTunes tjsp. -- hätäpuhelut tai mikään
muukaan ei onnistu
8. iTunes toteaa että luuriin pitää palauttaa softa
9. Jatka noilla iClarified ohjeilla ja aja toi kustomoitu ipsw luuriin
iPhone 3GS 32G 3.1 (taskussa)
AppleTV (olkkarissa)
AppleTV (olkkarissa)
-
Viesti Kirjoittaja idefix »
jos puhelimessa oli 1.4 versio ja vahingossa päivitti uusimpaan versioon 2.0.2? niin
onko sitä mahdollista tiputtaa enää 1.4:seen esim. ziphonella?
Mistä saa vanhan 1.4:sen version?
onko sitä mahdollista tiputtaa enää 1.4:seen esim. ziphonella?
Mistä saa vanhan 1.4:sen version?
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka