iMacin päivitys
-
iMacin päivitys
Viesti Kirjoittaja E-Pmac »
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: iMacin päivitys
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
-
Mistä kannattaa hankkia?, minkäkokoista?Pis kirjoitti:Totta munassa potkua löytyy. Pistä lisää muistia koneeseen. Se on halpaa (ellei halvempaa) ku saippua ja kone kiittää.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Tuo koneesi tukee max. 3 Gt muistia. Sinne voi sulloa sisään 4 Gt (esim. tästä http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0425 ) mutta silti se näkee siitä vain 3 Gt.E-Pmac kirjoitti:Mistä kannattaa hankkia?, minkäkokoista?Pis kirjoitti:Totta munassa potkua löytyy. Pistä lisää muistia koneeseen. Se on halpaa (ellei halvempaa) ku saippua ja kone kiittää.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=20120
Tuosta taas löytää kaksi gigan kampaa, joilla saa muistit 2 Gt:n, mutta minä ottaisin tuon 4 Gt:n kitin, kun hintaeroa ei paljoa ole ja siinä saa kuitenkin gigan enempi.
Jostain voi saada jokusen euron halvemmallakin.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Noita 667Mhz Sodimm DDR2 -palikoita menee koneeseesi kaksi kappaletta. Siinä on tällä hetkellä joko yksi giganen palikka tai kaksi 512 megan palikkaa. Molemmat paikat ovat päivitettävissä itse ja helposti. Ristipääruuvarilla selviää. Hintaseurannasta ja Verkkokauppa.comista on hyvä kattoa hintoja.E-Pmac kirjoitti:Mistä kannattaa hankkia?, minkäkokoista?Pis kirjoitti:Totta munassa potkua löytyy. Pistä lisää muistia koneeseen. Se on halpaa (ellei halvempaa) ku saippua ja kone kiittää.
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26315
Kerro tarkemmin mikä iMac sulla on. Ym. tietojen perusteella kyseessä voi olla vanhempi valkoinen tai uudempi alumiininen malli.
-
Hyvä pointti muuten.Pis kirjoitti:Kerro tarkemmin mikä iMac sulla on. Ym. tietojen perusteella kyseessä voi olla vanhempi valkoinen tai uudempi alumiininen malli.
Tuo minun ohje on vanhemmalle muoviselle versiolle. Alumiiniseen menee se 4 Gt ihan mukisematta.
-
Tämmöisiä tietoja tästä Macistä:Pis kirjoitti:Noita 667Mhz Sodimm DDR2 -palikoita menee koneeseesi kaksi kappaletta. Siinä on tällä hetkellä joko yksi giganen palikka tai kaksi 512 megan palikkaa. Molemmat paikat ovat päivitettävissä itse ja helposti. Ristipääruuvarilla selviää. Hintaseurannasta ja Verkkokauppa.comista on hyvä kattoa hintoja.E-Pmac kirjoitti:Mistä kannattaa hankkia?, minkäkokoista?Pis kirjoitti:Totta munassa potkua löytyy. Pistä lisää muistia koneeseen. Se on halpaa (ellei halvempaa) ku saippua ja kone kiittää.
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26315
Kerro tarkemmin mikä iMac sulla on. Ym. tietojen perusteella kyseessä voi olla vanhempi valkoinen tai uudempi alumiininen malli.
iMac 17", 10.4.11, 2 GHz Intel Core 2 Duo, 1 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM
-
Jep. Eli sitä muovmallia on. Tuo minun toiseksi edellinen viestini siis pätee.E-Pmac kirjoitti:Tämmöisiä tietoja tästä Macistä:
iMac 17", 10.4.11, 2 GHz Intel Core 2 Duo, 1 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Edit. Nii joo mulla siis on 20tuumanen versio... olisko noissa sit tommonen muistikapasiteetti ero... tsori mä oon
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Hmm. Oletko nyt aivan varma, että myös se koko muisti on koneella käytössä? Nimittäin kaikki "alan sivustot" väittävät, että yhteenkään muoviseen iMacciin ei 3 Gt enempää muistia uppoa?IIIMacci kirjoitti:Mul on samanlainen valkomuovinen tossa pöydällä siis sillä oletuksella että tarkoitat 2.1x gigahertsistä Core 2 Duo prossulla olevaa.... niin kyllä mulla ihan kiltisti 4gigaa muistia näyttää.
Edit. Nii joo mulla siis on 20tuumanen versio... olisko noissa sit tommonen muistikapasiteetti ero... tsori mä oon
EIkä tämä ole mikään Applen keksimä rajoite, vaan ihan fyysinen rajoite kun emolevyn ei pitäisi enempää ymmärtää. Sama koski kaikkia tuona aikana Applen tekemiä läppärityyppisiä koneita.
-
Viesti Kirjoittaja jlan »
-
Viesti Kirjoittaja vipu »
Kaappaan ketjun hetkeksi, kun en viitsi omaakaan aloittaa...
Minulla on Macbookissa leopardi ja vanhemmassa imacissä tiikeri.
Onnistuuko leopardin asennus iMäkkiin noilla Macbookin asennus levyillä. (niissä lukee macbook)???
Vai pitääkö ostaa erikseen leopardi iMäkille?
-
Ei onnistu ilman pientä kikkailua.vipu kirjoitti:Onnistuuko leopardin asennus iMäkkiin noilla Macbookin asennus levyillä. (niissä lukee macbook)???
Vai pitääkö ostaa erikseen leopardi iMäkille?
Ja siis kyllä se pitää kaupasta ostaa lain mukaan, vaikka onnistuisikin. Se kun on yhden koneen lisenssi.
-
Viesti Kirjoittaja catja »
Itselläni tammikuussa 08 ostettu alumiini 20 imac ja nykyisen muistin tiedot: Koko:1 Gt Tyyppi:DDR2 SDRAM Nopeus:667 MHz
Meneekö siihen tämä muisti? KTA-MB667K2/4G
Itse bongailisin tuon oikeaksi, tietotekniikkamyymälä vääräksi.
-
Viesti Kirjoittaja Scott68 »
Kingstonin muisteja helppo hakea täältä: http://www.ec.kingston.com/ecom/configu ... cturer=appcatja kirjoitti:Lisäilenpä tänne oman kysymykseni
Itselläni tammikuussa 08 ostettu alumiini 20 imac ja nykyisen muistin tiedot: Koko:1 Gt Tyyppi:DDR2 SDRAM Nopeus:667 MHz
Sitten vain etenee laatikon ylälaidan ohjeiden mukaisesti pisteeseen, jossa tarjolla olevat muistit ovat näkösällä ja valitsee haluamansa. Modulet on yksittäisiä muisteja ja Kitit tuplapaketteja. Kiteissä määrä kertoo muistin kokonaismäärän (4GB Kit = 2 x 2GB muistipalikkaa).
Tämän jälkeen painetaan kohdasta "Ostaaksesi tämän tuotteen, klikkaa tästä", jolloin sivu antaa valittavaksi verkkokauppa.comin ja datasystemsin. Niitä klikkaamalla pitäisi löytyä oikea muisti, kyseisen tuotteen saatavuus myymälästä ja hintavertailu on helppo tehdä näiden kahden välillä.
Näin tein itse, saatuani ohjeet kaverilta, jonka päässä enemmän käyttömuistia.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Kyllä, KTA-MB667K2/4G sopii sun koneeseen ja sitten muistit ovatkin maksimissaan.catja kirjoitti:Lisäilenpä tänne oman kysymykseni
-
Viesti Kirjoittaja catja »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Tämän ketjun inspiroimana tilasin viimein omaan koneeseen muistin täydennystä eli Kingston DDR2 SO-DIMM 2GB kit (2x1024MB) muistimodulipaketin (KTA-MB667K2/2G). Luotan siihen että linkin antama paketti on oikea. Seuraava päätös onkin, että mitä tehdä noille vanhoille muisteille (2 x 512MB)... Myydä?Scott68 kirjoitti:Kingstonin muisteja helppo hakea täältä: http://www.ec.kingston.com/ecom/configu ... cturer=app
Sitten vain etenee laatikon ylälaidan ohjeiden mukaisesti pisteeseen, jossa tarjolla olevat muistit ovat näkösällä ja valitsee haluamansa. Modulet on yksittäisiä muisteja ja Kitit tuplapaketteja. Kiteissä määrä kertoo muistin kokonaismäärän (4GB Kit = 2 x 2GB muistipalikkaa).
Tämän jälkeen painetaan kohdasta "Ostaaksesi tämän tuotteen, klikkaa tästä", jolloin sivu antaa valittavaksi verkkokauppa.comin ja datasystemsin. Niitä klikkaamalla pitäisi löytyä oikea muisti, kyseisen tuotteen saatavuus myymälästä ja hintavertailu on helppo tehdä näiden kahden välillä.
Näin tein itse, saatuani ohjeet kaverilta, jonka päässä enemmän käyttömuistia.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Voi olla vaikea saada edes annettua pois.Anniel kirjoitti:Seuraava päätös onkin, että mitä tehdä noille vanhoille muisteille (2 x 512MB)... Myydä?
-
No eipä noilla kai kauheen isoa rahallista arvoa muutenkaan olePis kirjoitti:Voi olla vaikea saada edes annettua pois.Anniel kirjoitti:Seuraava päätös onkin, että mitä tehdä noille vanhoille muisteille (2 x 512MB)... Myydä?

-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Sopiihan 667Mhz DDR2 So-dimm -muistit vaikka kuinka moneen macciin tai pc-läppäriin, mutta kuka haluaisi täyttää arvokkaat muistipaikat 512 megan palikoilla nyt kun yhden ja kahden gigan palikat ovat jo niin halpoja.Anniel kirjoitti:No eipä noilla kai kauheen isoa rahallista arvoa muutenkaan olePis kirjoitti:Voi olla vaikea saada edes annettua pois.Anniel kirjoitti:Seuraava päätös onkin, että mitä tehdä noille vanhoille muisteille (2 x 512MB)... Myydä?Mahtaako noi sopia mihinkään muuhun malliin edes?
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Ne sopivat kaikkiin intel-macceihin Mac Pro:ta lukuunottamatta.Anniel kirjoitti:No eipä noilla kai kauheen isoa rahallista arvoa muutenkaan oleMahtaako noi sopia mihinkään muuhun malliin edes?
-
Näinhän se kieltämättä on. Ja ovathan nuo jo aikansa palvelleetkinPis kirjoitti:kuka haluaisi täyttää arvokkaat muistipaikat 512 megan palikoilla nyt kun yhden ja kahden gigan palikat ovat jo niin halpoja.

-
Viesti Kirjoittaja zodiak »
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka