yhyy mitäs tässä enään tekee kun tämä meni rikki? ei ole kuittia ku ostin huuto.netistä vissiinki ja tää on ollut mulla vuoden päivät roskiinko tämä tästä menee
Itselläni oli vastaavanlainen ongelma reilu vuosi sitten. Ota yhteyttä Microsoftin asiakaspalveluun, ja vaadi uutta tilalle. Itselläni valittamiseen meni kymmeniä euroja puhelinmaksuissa, ja aikaa yhteensä vajaan kuukauden. Tosin pääsin juttusille niin Suomen kuin Euroopankin johtajien kanssa, ja vasta sitten alkoivat asiat luistaa. Sain uuden boxin kotiin pikakuljetuksella, pahoitteluiden kera. Omista kokemuksistani voisin kirjoittaa vaikka kirjan, sillä sen verran outoja asioita tapahtui tuolloin. Milloin vedottiin asiakaspalvelussa siihen että microsoft-laki kumoaa Suomen lain yms. Hauskoja keskusteluja näin jälkikäteen ajatellen, mutta tuolloin oli pinna kerran jos toisenkin tiukalla.
ps. Jos lait/pykälät ei ole tuttuja, niin kannattaa ainakin vilkaista kuluttajasuojalakia. Sieltä saa helposti joitakin argumentteja joita voi lainata tulevissa henkevissä keskusteluissa.
Itsellä taas hajosi reilu viikko sitten Playstation 3 (40gb) kyllä se hieman söi miestä, kun olin ostanut MGS4 muutamaa päivää aikaisemmin. Onneksi takuu korvaa uuden mahd. 80gb version 8)
I am he as you are he as you are me and we are all together.
Tuossa joku aika sittenhän Microsoft pidensi kaikkien xbox 360 -laitteiden takuun kahteen vuoteen, juurikin yllättävän yleisten hajoamisten takia. Ei muutakun tiukkaa asennetta ja korjausta/uutta konsolia vaatimaan.
Installed Windows to a black & white TV, the motherfucker gave me a bluescreen.
Toivottavasti ei käy niinkuin minulla: Huuto.netistä myöskin ostettu kone, entinen omistaja oli jo ehtinyt rekisteröidä sen. Microsoftin säännöissä tietty lukee, että takuu koskee vain ensimmäistä omistajaa eli minun tapauksessa he eivät aluksi suostuneet huoltamaan konetta ollenkaan. Parin viikon ajan soittelin aspaan ja rupesin vänkäämään, että ottaavat yhteyttä siihen, kenelle konsoli on rekisteröity ja kysyisivät, että saako sen rekisteröidä uudelleen minulle.. Aika monta puhelua siinä joutui soittamaan sinne suuntaan ja hermotkin oli aika tiukalla välillä, mutta kannatti. Lopulta ne soitti sille ja asia oli hoidettu.
bloof kirjoitti:Tuossa joku aika sittenhän Microsoft pidensi kaikkien xbox 360 -laitteiden takuun kahteen vuoteen, juurikin yllättävän yleisten hajoamisten takia.
Niin ja kolme vuotta on takuu tapauksissa joissa esiintyy tuo surullisen kuuluisa red ring of death eli boksi vilkuttaa kolmea punaista valoa.
Oma boksi huokas viime viikolla ja oireena oli ensin grafiikan ja boksin jumittuminen, johon auttoi ensi alkuun boottaus, mutta lopulta päätyi tilaan, että vilkutteli valoja jatkuvasti. No melko tuore looda oli kyseessä niin vein liikkeeseen mistä ostettu ja lähettivät sieltä huoltoon.
Googletin asiaa silloin viime viikolla niin aika helpolta vaikutti myös itse takuuhuoltoon lähettäminen, soittoa vaan asiakaspalveluun ja sieltä saa sitten ohjeet miten kuljetus tilataan yms. Niin ja kuittia ei tarvi, mutta kyselevät niitä sarja- ynnä muita numeroita sieltä boksin takaa.
Omien muistikuvien mukaan konsoli rekisteröidään ensimmäisen vikatilanteen sattuessa sen hetkiselle omistajalle sarjanumeron mukaan. Tämän jälkeen vain henkilö jolle kone on rekisteröity saa sen huollettua takuun piikkiin.
Joten jos edellinen omistaja oli sen jo käyttänyt kertaalleen huollossa, sinulla kävi ns. pas-ka säkä.
Edit: Jaa jereme ja wero olikin asiaa jo käsitellyt ;D Eli luuriin ms numero ja suu ja korvat sauhuamaan!
bloof kirjoitti:Tuossa joku aika sittenhän Microsoft pidensi kaikkien xbox 360 -laitteiden takuun kahteen vuoteen, juurikin yllättävän yleisten hajoamisten takia.
Niin ja kolme vuotta on takuu tapauksissa joissa esiintyy tuo surullisen kuuluisa red ring of death eli boksi vilkuttaa kolmea punaista valoa.
Ahaa, tuota RRoD:n tuomaa kolmannen vuoden lisää en tiennytkään, hyvä tietää! Jotenkin kokoajan on vähän pelko persiissä tuon kanssa, kun hajoilua näkee ja kuulee enemmän kuin haluaisi.
Offtopic: huomenna saan uuden GTA IV:n Edellinen meni pilalle kun veljen vasta huollosta tullut xbox päätti naarmuttaa levyn käyttökelvottomaksi. Microsoftin asiakaspalvelu totesi aluksi tylysti että "Ei me sitä korvata kun se ei oo Microsoftin peli". Muutama tiukka sana onneksi hoiti homman, ja lopulta uusi peli saatiin veloituksetta.
Huhu soittelin sinne ja joku kiltti virolaisrouva lupasi lähettää minulle uuden muuntajan :S en tiedä korjaantuuko mitään mutta sen jälkeen saan lähettää kyseisen laitteen ilmaiseksi huoltoon.
Ei niillä mitään hajoamisbuumia ole. Ne ovat aina olleet yhtä luotettavia.
Ostin Xboxin 360:sen julkaisupäivänä. Sain niitä hajoamaan puolentoista vuodenaikana neljä kappaletta aivan normaalikäytöllä.
Viimeinen hajosi siihen, kun siihen asensi uusimman päivityksen. Sen jälkeen en enää uutta konetta halunnut, vaan palautin sen myyjälle ja sain siitä rahat takaisin.
Nyt tuossa tv-tasossa porskuttaa Wii ja palvellut puolitoista vuotta moitteetta, tosin pelivalikoimassa olisi vähän petraamista;)
Late 2013 2,9 ghz i5 Imac 21,5"
Apple tv 4k
Iphone 6s 16gb
Ipad 2017
Axe kirjoitti:Ei niillä mitään hajoamisbuumia ole. Ne ovat aina olleet yhtä luotettavia.
Ostin Xboxin 360:sen julkaisupäivänä. Sain niitä hajoamaan puolentoista vuodenaikana neljä kappaletta aivan normaalikäytöllä.
Viimeinen hajosi siihen, kun siihen asensi uusimman päivityksen. Sen jälkeen en enää uutta konetta halunnut, vaan palautin sen myyjälle ja sain siitä rahat takaisin.
Nyt tuossa tv-tasossa porskuttaa Wii ja palvellut puolitoista vuotta moitteetta, tosin pelivalikoimassa olisi vähän petraamista;)
Ilmeisesti noissa vanhemmissa malleissa oli palamisvaara? Ostin itse juuri äskettäin tuon uuden Eliten ja siinä pitäisi olla kyseinen pikku "bugi" korjattuna, ei ainakaan tunnu lämpeävän millään. Pitää kyllä mekkalaa tuo tuuletus Wiihin nähden etenkin.. Mutta eipä tuo kokoajan päällä tarvitse ollakaan.
Tosiaan Wiille myös lisää hyviä pelejä kiitos.. Tuppaa olemaan ainoastaan Nintendon omat pelit, joissa tuo liikkeentunnistus toimii niinkuin pitää. Vähän liikaa noita "koko perheelle suunnattuja" rahastuspelejä varjostamassa hyvää konsolia. Ja sitä 3d-ohjauspulikkaa odotellessa
Ostin itse eilen Xbox 360:n HDMI-> DVI johdolla huomatakseni ettei koneesta saa sitten muita kuin muiden ihmisten (netti) puhetta ulos tuo piuha kiinni (DVI:ssä kun ei kulje ääntä eikä näytössä ole kaiuttimia)... Eli eikun vaan kauppoja kiertelemään sitten. Lopputuloksena 15 euroa uusia kaapeleita sekä 47:n euron komposiiti/S-Video(/VGA) => VGA muuntajaboksi tilauksessa, pitäisi tulla ensi viikolla.
Nyt pitäisi siis toivoa ettei mokoma rupea hajoilemaan kuten noilla mokomilla on tapana, mutta onneksi on vähän uudempi malli (Falcon emolevyllä ja 60:n gigatavun kiintolevyllä) jonka hajoamistiskin piäisi olla huomattavasti matalempi. Se että joutuisin odottamaan Mass Effectin pelaamista (kunnolla äänillä) vielä enemmän kismittäisi vielä enemmän.
Pitäisi vielä huomautta että sopii melko hyvin Macbook Pro:n ja valkoisen pöydän sekä lipastojen yhdistelmän kanssa (kuva löytty setupit aiheesta, tosin ennen boxin ostoa)
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
L_A_G kirjoitti:Ostin itse eilen Xbox 360:n HDMI-> DVI johdolla huomatakseni ettei koneesta saa sitten muita kuin muiden ihmisten (netti) puhetta ulos tuo piuha kiinni (DVI:ssä kun ei kulje ääntä eikä näytössä ole kaiuttimia)... Eli eikun vaan kauppoja kiertelemään sitten. Lopputuloksena 15 euroa uusia kaapeleita sekä 47:n euron komposiiti/S-Video(/VGA) => VGA muuntajaboksi tilauksessa, pitäisi tulla ensi viikolla.
Onkohan tuohon syynä se, ettei näyttö tue Xboxin ulostamaa HD-resoa?
kuningascobra kirjoitti:hhoooo? mitäs sillä resoluutiolla on tekemistä äänen kanssa?
Luetaanpas uudestaan
"Ostin itse eilen Xbox 360:n HDMI-> DVI johdolla huomatakseni ettei koneesta saa sitten muita kuin muiden ihmisten (netti) puhetta ulos tuo piuha kiinni"
Käsittääkseni tarkoittaa, ettei ainakaan kuva näy => sitä ei osata tulkita oikein => näyttö ei tue resoluutiota. Täällä oli jollain toisella sama ongelma vähän aikaa sitten Applen näytöllä.
kuningascobra kirjoitti:hhoooo? mitäs sillä resoluutiolla on tekemistä äänen kanssa?
Luetaanpas uudestaan
"Ostin itse eilen Xbox 360:n HDMI-> DVI johdolla huomatakseni ettei koneesta saa sitten muita kuin muiden ihmisten (netti) puhetta ulos tuo piuha kiinni"
Käsittääkseni tarkoittaa, ettei ainakaan kuva näy => sitä ei osata tulkita oikein => näyttö ei tue resoluutiota. Täällä oli jollain toisella sama ongelma vähän aikaa sitten Applen näytöllä.
Tarkoitin kyllä että kun HDMI => DVI piuha on kiinni en saa koneeseen mitän muita piuhoja kiinni (koneessa on vain kaksi kuva/video ulostuloa, HDMI ja mikkisoftan oma, josta koneen mukana tulevalla piuhalla haarautuvat komposiitti, komponentti sekä optinen äänitulo, ja näihin piuhat eivät yksinkertaisesti mahdu samanaikaisesti kun ovat melkein kiinni toisissaan) ja mukana tulevasta headsetistä ei saa kuulumaan muuta kun ihmisten pälpätyksen Xbox Live:ssä.
Saan siis kuvan näytölle sekä äänen juuri hankituille Logitech Z10-kaiuttimille, mutten samanaikaisesti
Pahoittelen jos kirjoitin vähän epäselvästi...
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
LAG: hommaa jostain ylimääräinen MS:n videokaapeli, kuori siitä liittimestä ne muovit irti, niin saat sen spdif liittimen ja hdmi-piuhan kiinni samaan aikaan ilman sitä mikkiksen järkyttävän kallista äänidongelia.
Matti Niemelä kirjoitti:LAG: hommaa jostain ylimääräinen MS:n videokaapeli, kuori siitä liittimestä ne muovit irti, niin saat sen spdif liittimen ja hdmi-piuhan kiinni samaan aikaan ilman sitä mikkiksen järkyttävän kallista äänidongelia.
Olen sen verran paha poropeukalo että mitä luultavammin jo sen hajota piuhaa siinä vaihheesa kun suojakuori poistetaan niin oikosuljen mokoman sattisella sähköllä myöhemmin
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
L_A_G kirjoitti:Ostin itse eilen Xbox 360:n HDMI-> DVI johdolla huomatakseni ettei koneesta saa sitten muita kuin muiden ihmisten (netti) puhetta ulos tuo piuha kiinni (DVI:ssä kun ei kulje ääntä eikä näytössä ole kaiuttimia)... Eli eikun vaan kauppoja kiertelemään sitten. Lopputuloksena 15 euroa uusia kaapeleita sekä 47:n euron komposiiti/S-Video(/VGA) => VGA muuntajaboksi tilauksessa, pitäisi tulla ensi viikolla.
Syystä tai toisesta en aivan älynnyt että mitä piti saada ja mitä jäi saamatta, mutta liippaa sen verran läheltä että voisin kertoa oman ratkaisuni. Ostin Dealextremestä tuommosen VGA-piuhan xboxilleni. Toinen pää kiinni boxiin, toinen näyttöön ja kaiuttimiin. Ei ollut kallis. Näytössä oli sopivasti yksi DVI- ja yksi VGA-liitäntä. DVI:ssä on tietokone, VGA:ssa xbox. Toimii kivasti ja olen tyytyväinen. Säästyy tilaakin, kun ei tarvitse eri näyttöä pelaamiseen. Niin ja ei tarvitse nostaa ahteria kun haluaa siirtyä tietokoneelta konsilihommiin, hommat hoituu samalta istumalta.
bloof: Ongelma on ollut se että xboxiin ei menee HDMI piuha ja normipiuha mistä saisi SPDIF:n (äänet optisena) samaan aikaan ilman MS:n kallista Eliten mukana tullut mokkulaa.
L_A_G: Voithan sä päällystää sen vaikka sähköteipillä sitten.