mercury kirjoitti:Juu, Leopardi osaa mm. varata Finderille 2 gigan muistista 1,46 gigaa, saaden koko koneen useaksi minuutiksi täysin juntturaan.
Leopardilla homma tuntuu leviävän käsiin vähän väliä, swappaus raksuttaa levyä ja kone odottaa, vaikka muistia ois 4 gigaa ja ohjelmia käynnissä 6. Tikru oli mielestäni paljon järkevämpi näissä muistihommissa. G4-raudalla ja 2 gigan muistilla oli ohjelmia aina käynnissä 20-30 ja ennen koneen myyntiä pisin uptime oli yli 7 kuukautta, eikä mitään tällaista tapahtunut.
Mielenkiintonen CPU-lukema sulla tuossa, kuten myös kolmen ja puolen gigan virtuaali... ohho

-ei kyllä pysty tajuamaan, kyllä mulla voi olla 20 ohjelmaa täysin ongelmitta käynnissä jatkuvasti ja mitään vastaavaa ei tapahdu, paitsi että oma moniajoni kurahtaa pariakymmentä ohjelmaa pyörittäessä, älytön risotto ;D ... 90mb fyysistä ja giga virtuaalia finderissa. Virtuaalimuistia mulla on tällä hetkellä noin 50 gigaa käytössä, että ei sen enempää ;D ...diskimages-helpe kyllä satunnaisesti tökkii ja jumittuu joskus, tuuletin huutaa leipää, mutta siihen toimii spotligthin asetukset eli hd pois hauista ja sitten yön aikana takaisin..
No mites sitten tuossa seuratessa fyysisen muistin tilaa esimerkiksi ohjelmaa käynnistäessä, ei se sitä käytä. Lataa suoraan virtuaaliin. Käynnistyisi meinaan nopeammin suoraan fyysiseen ja sitten käynnistyttyä kirjoittaisi saman virtuaaliin..
Olisi kiva kuitenkin tietää, että missä vaiheessa tämä Ihan Oikeasti käyttää koko tuota 4 gigan fyysistä, vaikka piikkinä. Itse en ole koskaan onnistunut tuota todistamaan. Täytyis varmaan laittaa joku logi päälle. VMwaren Fusionille (XP:lle tai Vistalle) voi sentään varata tuon 2 gigaa, eikä se hidasta ollenkaan leopardin toimintaa, mikä herättää omalla tavallaan mietteitä.