MacBook + kännykän nettiyhteys = ongelma
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook + kännykän nettiyhteys = ongelma
Viesti Kirjoittaja Lele »
Minulla on alumiinikuorinen Macbook ja Nokian N82. Aiemmin olen laittanut asetukset tältäkin foorumilta löytyvien ohjeiden avulla kuntoon niin, että olen päässyt bluetoothin ja kännykän avulla nettiin. Normaalisti en kännykkänettiä tietokoneessa tarvi, sillä asunnolla on kiinteä laajakaista. Nyt en enää saa konetta nettiin bluetoothin avulla, vaikka tietääkseni en ole asetuksia peukaloinut. Macbook yrittää yhdistää, sen jälkeen verkkoasetusten bluetooth-kohdassa lukee vain että "katkaistaan". Yhteys ei kokonaan katkea eikä sen muodostamista saa yritettyä uudelleen ennen kuin koneen käynnistää uudelleen. Onkohan muilla ollut vastaavia ongelmia? Onkohan vika kännykän vai tietokoneen asetuksissa? Itse netti toimii, nytkin istun junassa ja käytän nettiä JoikuSpotin avulla, mutta bluetooth-yhteys olisi näppärämpi. Saattaa olla hiukan hankalasti selitetty, mutta jos jollain on ollut samankaltainen ongelma, niin varmaankin ymmärtää mistä on kysymys 

-
Re: Macbook + kännykän nettiyhteys = ongelma
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kokeile parittaa ne värkit uudestaan, jos vaikka yhteys olisi jostan syystä korruptoinut.
Ja viimeisimmässä päivityksessä on voinut modemiyhteyteen tulla joku muutos, tarkista siis nekin.
Ja viimeisimmässä päivityksessä on voinut modemiyhteyteen tulla joku muutos, tarkista siis nekin.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Paritin laitteet uudestaan sekä tyhjensin verkkoasetusten puhelinnumero-kohdan (aikaisemmin oli "internet.saunalahti") ja jo alkoi pelittää. Hidashan tämä kyllä on kun ei satu olemaan 3G-alueella. Kiitos avusta!
-
Viesti Kirjoittaja teesaa »
Helpompi on muodostaa WLAN verkko, jona menee GPRS:n yli puhelimen kautta. Toimii kuin junan vessa, eikä tule mitään paritusongelmia. Eikös N82 sisällä tuon WLAN:in?
http://www.joiku.com/ Eikä peruspaketti maksa mitään.
http://www.joiku.com/ Eikä peruspaketti maksa mitään.
-
Muuten hyvä ja käytännöllinen idea, mutta Joikun peruspaketilla ei esim. sähköposti toimi. Eivätkä myöskään ihan kaikki nettisivut. Ainakaan minulla. Ja yhteys on suojaamaton, vaikka ei se hirveästi haittaa. Eihän maksullinen (ja paremmin toimiva) Joiku kallis ole, mutta miksi maksaa siitä, jos netin pitäisi toimia bluetoothillakin?
-
Viesti Kirjoittaja olliville »
Täällä on sama ongelma. Hopeinen omena+Nokia E90+ Saunalahti-liittymä+Bluetooth
Nokian omilla ja sitten Saunalahden-tarjoamilla (brittisaitti) ajureilla olen yrittänyt saada pelittämään ja epätoivo valtaa.
Olen yrittänyt ilman APNnää ja internet.saunalahti-koodia. Mikään ei onnistu. Joskus jää jumiin eli katkaisee yhteyttä, siinä onnistumatta.
Kännykkä toimii kyllä usb-kaapelin kautta heittämällä, mutta kun niin haluaisin saada langattoman maailman kuntoon. Puhelin yhdistää BT:n, mutta ei päästä nettiin eli puhelimesta ei mennä enää eteenpäin. Onko joku kyennyt ratkaisemaan idioottivarmasti millaiset asetukset pitää olla, jotta toimisi.
Nokian omilla ja sitten Saunalahden-tarjoamilla (brittisaitti) ajureilla olen yrittänyt saada pelittämään ja epätoivo valtaa.
Olen yrittänyt ilman APNnää ja internet.saunalahti-koodia. Mikään ei onnistu. Joskus jää jumiin eli katkaisee yhteyttä, siinä onnistumatta.
Kännykkä toimii kyllä usb-kaapelin kautta heittämällä, mutta kun niin haluaisin saada langattoman maailman kuntoon. Puhelin yhdistää BT:n, mutta ei päästä nettiin eli puhelimesta ei mennä enää eteenpäin. Onko joku kyennyt ratkaisemaan idioottivarmasti millaiset asetukset pitää olla, jotta toimisi.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka