OP:n nettipankki on alkanut tökkiä. Emännälle olivat ehdottaneet meilläkin olevaa Zyxelin modeemia ongelmien syyksi.
Ohjasivat hakemaan apua täältä http://www.zyxel.fi/web/OP_Ongelmia.php.
Eikös tuo kaikki ole pc-puolen juttua? Olisko macisteille joku oikotie, tai onko muilla OP-ongelmia?
Meinaan jos mää noitten ohjeitten mukaan alan säheltää on pian varmasti sekaisin Macci, modeemi ja mies.
Mac, Osuuspankki ja Zyxel
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mac, Osuuspankki ja Zyxel
Viesti Kirjoittaja Opa »
-
Re: Mac, Osuuspankki ja Zyxel
Viesti Kirjoittaja wanders »
Kurkkasin tänne kun kaikki kolme täsmää: mac, op, zyxel. Ostin moisen modeemin pari viikkoa sitten ja olen mielestäni käyttänyt verkkopankkia uudellakin modeemilla aivan onnistuneesti. Toivottavasti onni jatkuu edelleen.
Niin, modeemin firmwarea ei pysty päivittämään kuin windows-koneella. Joten jos ongelmat siellä vaan jatkuvat, niin sinun pitänee kiikuttaa modeemi jollekin tutulle tai ostoliikkeeseen saamaan uusi firmwarepäivitys. Niin minunkin, jos alkaa tökkimään.
Tai sitten jätetään vaan laskut maksamatta.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Niin, modeemin firmwarea ei pysty päivittämään kuin windows-koneella. Joten jos ongelmat siellä vaan jatkuvat, niin sinun pitänee kiikuttaa modeemi jollekin tutulle tai ostoliikkeeseen saamaan uusi firmwarepäivitys. Niin minunkin, jos alkaa tökkimään.
Tai sitten jätetään vaan laskut maksamatta.
---
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ohjeet on PC:lle, kuten myös ohjelmatkin joita tyrkytetään, mutta siis ihan samat ongelmat tuosta aiheutuu Macillekin.Opa kirjoitti:Eikös tuo kaikki ole pc-puolen juttua?
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Ei tuossa näyttäisi olevan mitään sellaista, jota ei voisi macilla tehdä soveltaen ftp protokollalla päivittäminen ohjeita, asennusohjelma ei toki toimi. Oikeastaan ainoat, jotka tuossa ftp ohjeessa pitää muuttaa ovat kohdat, joissa viitataan tiedoston sijaintiin koneella. Ne ovat macilla jotain muotoa ~/latauskansio olettaen, että tiedosto sijaitsee käyttäjän kotihakemistossa tuon nimisessä kansiossa.
Helpompaa lienee käyttää tiedostojen siirtoon ftp ohjelmaa, esim cyberduck, jolla tiedostot on huomattavasti näppärämpi siirrellä kuin kirjoitella mystisiä polkuja terminaaliin.
/---
ap
Helpompaa lienee käyttää tiedostojen siirtoon ftp ohjelmaa, esim cyberduck, jolla tiedostot on huomattavasti näppärämpi siirrellä kuin kirjoitella mystisiä polkuja terminaaliin.
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Samoin piti katsoa kun on tuttu kolmio.
Mä olen yhden ZyXelin firmwaren päivittänyt Macillä pari vuotta sitten. Toimii sekin edelleen ja Osuuspankki sielläkin on käytössä.
Mulla on kyllä 660R eikä HW. Ei myöskään yhteysongelmia, kun DNA sai ne hs.fi ja iltasanomat.fi ongelmat pois jotenkin.
Mä olen yhden ZyXelin firmwaren päivittänyt Macillä pari vuotta sitten. Toimii sekin edelleen ja Osuuspankki sielläkin on käytössä.
Mulla on kyllä 660R eikä HW. Ei myöskään yhteysongelmia, kun DNA sai ne hs.fi ja iltasanomat.fi ongelmat pois jotenkin.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Omppu-ukko »
Kun itselläni oli vielä pari vuotta sitten PC, jouduin tekemään Zyxeliin firmware-päivityksen.Opa kirjoitti:OP:n nettipankki on alkanut tökkiä. Emännälle olivat ehdottaneet meilläkin olevaa Zyxelin modeemia ongelmien syyksi.
Ohjasivat hakemaan apua täältä http://www.zyxel.fi/web/OP_Ongelmia.php.
Käsittääkseni homma onnistuu Macilläkin. Nuo linkin takaa aukeavat ohjeet eivät minulla toimineet vaan hain uusimman firmwaren suoraan Zyxelin tukisivuilta (taitaa olla ver. 3.40). Tämän jälkeen avasin modeemin hallintaohjelman nettiselaimella ja jostain kohtaa (muistaakseni Status tai jotain sinne suuntaan) löytyy Upload-nappi, jolla lataat päivitystiedoston ja purkki päivittää itse itsensä. Tämän jälkeen modeemi tulee bootata ja sen jälkeen kaikki onkin toiminut moitteetta
Edit: Löytyihän se manuaalikin netistä. Hallintaohjelmassa on kohta "System information and diagnosis" ja sen alta löytyy "Upload firmware"!
MacBook Pro Retina 13-inch/Late 2012/2,5 GHz Intel Core i5/8 Gt 1600 MHz:n DDR3/OS X 10.10
iPad 2 3G iOS 8
iPad 2 3G iOS 8
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka