![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Vaihdoin sitten palikan paikasta 3 paikkaan 1. Ensimmäinen käynnistys onnistui hyvin ja palikka näkyi oikein, 512 megaisena. Illalla kone normaalisti nukkumaan. Herätyksestä seurasikin sitten kernelpaniikki. Ja taas. Ja taas. Ja taas...
Tänään sain sitten aikaiseksi alkaa tutkimaan syövereitä hieman. Masiina lähti safe modessa käyntiin ja totesin että palikka näkyi taas vain 256 megaisena. Normaalikäynnistys perään ja kone lähti käyntiin, yhä varustettuna 640 megan keskusmuistilla.
Tuntuu vaffasti nyt siltä että tuo muistipalikka on itse viallinen. Harmittaa kun se on ainoa 512M. Olen ostellut useampiakin 512 palikoita vuosien varrella ja tämä on ainoa jonka olen saanut Macissa toimimaan (mm. kaksi kpl kovaan hintaan tämän Hompun Maccimyyntipalstalta, ja silti kyseessä olivat win-only -kilkkeet...).
Onneksi(?) kyseinen palikka on merkiltään Kingston. Eikös näillä pitäis olla ikuinen takuu? Mitenkähän tuo mahtaa käytännössä toimia, olen tämänkin hankkinut käytettynä jostain nettihuutokaupasta tms. Eli mitään kuitteja ja sen sellaisia ei löydy. Onko kenkään vaihdattanut omiansa?