Hajonneen kovalevyn tietojen palautus
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Hajonneen kovalevyn tietojen palautus
Viesti Kirjoittaja kariylit »
Onko tietoa/kokemusta mistään kätevästä softasta/systeemistä millä saisi palautettua tietoja rikki menneeltä sata-levyltä?
-
Re: hajonneen kovalevyn tietojen palautus
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Jos pyörimään lähtee, niin DataReque 2 pelastaa kaikki.
Pienempään vikaan kannattaa ensin kokeille DiskWarrior. Juttua löytyy vaikka huru mycket vaikka Hompusta Data resque haulla.
Kalliita softia, mutta toimivat. Lainausta kaverilta tai rosvopoukamaa kannattaa harkita.
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... ue#p620358
Pienempään vikaan kannattaa ensin kokeille DiskWarrior. Juttua löytyy vaikka huru mycket vaikka Hompusta Data resque haulla.
Kalliita softia, mutta toimivat. Lainausta kaverilta tai rosvopoukamaa kannattaa harkita.
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Ohjelman nimi "Data Rescue" voisi toimia haussa paremmin.NeliX4 kirjoitti:Jos pyörimään lähtee, niin DataReque 2 pelastaa kaikki.
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Juu hups :)nimim. EI mulla kijotushäriötä ole.tkt kirjoitti:Ohjelman nimi "Data Rescue" voisi toimia haussa paremmin.NeliX4 kirjoitti:Jos pyörimään lähtee, niin DataReque 2 pelastaa kaikki.
--Ari
-
Re: Hajonneen kovalevyn tietojen palautus
Viesti Kirjoittaja Cabarello »
Mulla on seuraavanlainen ongelma. Ostin noin vuosi sitten Lacie Rikiki 500 GB ulkoisen kovon, joka aivan yhtäkkiä lopetti toimintansa. Levytyökalulla yritin korjata, mutta se sanoo vain "ettei levyä voida korjata, kopio tiedot ja alusta levy". Levytyökalu siis vielä tunnistaa levyn, mutta Finderissa se ei näy.
Onko jotain keinoa, jolla levyn pystyisi vielä kopioimaan jonnekin muualle? Kovoon syttyy valo ja tuuletin hurisee, mutta muuten sille ei voi mitään tehdä.
Kiitoksia!
Onko jotain keinoa, jolla levyn pystyisi vielä kopioimaan jonnekin muualle? Kovoon syttyy valo ja tuuletin hurisee, mutta muuten sille ei voi mitään tehdä.
Kiitoksia!
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Voit kokeilla purkaa ulkoisen paketin ja siirtää itse kovon joko telakkaan tai toiseen ulkoiseen koteloon.Cabarello kirjoitti:Mulla on seuraavanlainen ongelma. Ostin noin vuosi sitten Lacie Rikiki 500 GB ulkoisen kovon, joka aivan yhtäkkiä lopetti toimintansa. Levytyökalulla yritin korjata, mutta se sanoo vain "ettei levyä voida korjata, kopio tiedot ja alusta levy". Levytyökalu siis vielä tunnistaa levyn, mutta Finderissa se ei näy.
Kiitoksia!
LaCie (sekä jotkut muutkin valmistajat) käyttää koteloissaan omaa piiritekniikkaa, joka yksilöi tuotteen ja sen toiminnot ja joskus käy niin, että itse kovo on ehjä, mutta kotelon tekniikka hajoo...
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Kiitoksia! Jotain tuollasta arvelinkin, en vaan ole saanut kuoria auki, kun ei ole siihen sopivaa työkalua. Mulla sattuukin olemaan sisäisen kovon mukana tullut telakka, joka varmaankin ajaa saman asian? Elikkäs usb:llä kiinni ja sit varmuuskopio tiedostot muualle?Raikka kirjoitti:Voit kokeilla purkaa ulkoisen paketin ja siirtää itse kovon joko telakkaan tai toiseen ulkoiseen koteloon.Cabarello kirjoitti:Mulla on seuraavanlainen ongelma. Ostin noin vuosi sitten Lacie Rikiki 500 GB ulkoisen kovon, joka aivan yhtäkkiä lopetti toimintansa. Levytyökalulla yritin korjata, mutta se sanoo vain "ettei levyä voida korjata, kopio tiedot ja alusta levy". Levytyökalu siis vielä tunnistaa levyn, mutta Finderissa se ei näy.
Kiitoksia!
LaCie (sekä jotkut muutkin valmistajat) käyttää koteloissaan omaa piiritekniikkaa, joka yksilöi tuotteen ja sen toiminnot ja joskus käy niin, että itse kovo on ehjä, mutta kotelon tekniikka hajoo...
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Jep, mutta... Tämähän sitten tosiaankin vaatii sen, että se kovo pyörii ja on lukukelpoinen itsessään...Cabarello kirjoitti:Kiitoksia! Jotain tuollasta arvelinkin, en vaan ole saanut kuoria auki, kun ei ole siihen sopivaa työkalua. Mulla sattuukin olemaan sisäisen kovon mukana tullut telakka, joka varmaankin ajaa saman asian? Elikkäs usb:llä kiinni ja sit varmuuskopio tiedostot muualle?Raikka kirjoitti:Voit kokeilla purkaa ulkoisen paketin ja siirtää itse kovon joko telakkaan tai toiseen ulkoiseen koteloon.Cabarello kirjoitti:Mulla on seuraavanlainen ongelma. Ostin noin vuosi sitten Lacie Rikiki 500 GB ulkoisen kovon, joka aivan yhtäkkiä lopetti toimintansa. Levytyökalulla yritin korjata, mutta se sanoo vain "ettei levyä voida korjata, kopio tiedot ja alusta levy". Levytyökalu siis vielä tunnistaa levyn, mutta Finderissa se ei näy.
Kiitoksia!
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Homma olikin lopulta yksikertainen. Tarkistin Lacien sivuilta firmware -päivitykset, joiden jälkeen sain kovon näkymään Finderissa. Sit varmuunkopiot levystä ja tyhjennys levytyökalulla. Tämän jälkeen levytyökalu sanoo taltion olevan kunnossa.
Ainoa mikä jäi pelastamatta oli Snow Leopardin aikainen iPhoto kirjasto, joka näkyy vain valkoisena paperina. Onko sille mitään tehtävissä?
Ainoa mikä jäi pelastamatta oli Snow Leopardin aikainen iPhoto kirjasto, joka näkyy vain valkoisena paperina. Onko sille mitään tehtävissä?
Viimeksi muokannut amanita, 21.10.2012 klo 14.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Tarpeeton edellisen viestin lainaus poistettu
Syy: Tarpeeton edellisen viestin lainaus poistettu
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka