Nvu ohjelma Mac´iin ja suomeksi?
-
Nvu ohjelma Mac´iin ja suomeksi?
Viesti Kirjoittaja Seniorimies »
Seniormies
-
Re: Nvu ohjelma Mac´iin ja suomeksi?
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Itselleni ei Nvu ollut "valmis tuote", kypsyin sen tekemiin idiotismeihin ja omiin muokkauksiin vastoin omaa tahtoani. Onko ilmaisena edes satavana toimivaa WYSIWYG -ohjelmistoa? iWeb:hän on tietty olemassa...Seniorimies kirjoitti:Tekisi mieli tehdä omia kotisivuja Firefoksin kautta Nvu-ohjelmalla. En saa ohjelmaa suomenkieliseksi, osaako kukaan auttaa? Mikä muu ilmaisohjelma toimisi Mac´ íssa vastaavasti? Mulla on se vanha G4 ja päivitin juuri sen Firefoksin 3.0.6. Kiitos etukäteen ajastasi!
Seniormies
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
-
Tuotakin tuli testattua ja petyin siihenkin, olisiko se nyt jo paremmassa kunnossa?Juhani L kirjoitti:Sen saa suomenkieliseksi näitä ohjeita noudattaen. Mutta kuten varmaan tiedät, NVU on kuollut ja buginen ohjelma. Sen edelleenkehitelmä on Kompozer, johon ei valitettavasti ole saatavilla suomennosta. Kuitenkin käyttäisin ehdottomasti mielummin Kompozeria, ellei englannintaito ole ihan kuralla.
-
Totta puhuen eipä ole hurraamista, jos vertaa puristiseen käsinkoodaustulokseen. Mutta sillä on näppärä vaikka tehdä raakataulukot, jotka heittää sivutaittoon,jossa ne saavat CSS-käsittelyllä sievän ja ortodoksisen muodon.Sherukka kirjoitti:Tuotakin tuli testattua ja petyin siihenkin, olisiko se nyt jo paremmassa kunnossa?
-
KIITOS VASTAUKSISTA!
Seniormies
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Re: KIITOS VASTAUKSISTA!
Jos sulla on kohtuullisen vaatimattomat tavoitteet sivujen teossa, kyllä NVU:llakin pääsee hyvin eteenpäin. Kannattaa katsoa vaikka NVU:n sivuilta ohjeita. Googlaamalla löydät paljon lisää suomenkielistä tietoa NVU:sta, vaikka tuolta. Koska NVU on aika buginen ohjelma, on hyvä tallentaa keskeneräiset sivuprojektit taajaan. Näin ei tuntien työt katoa ohjelman jumiuduttua.Seniorimies kirjoitti:No ei se Nvu taida sitten olla oikotie www-sivujentekoon. Maaseudulla yksin on vähän orpona piruna eikä tiedä mitä pitäisi tehdä?
-
Seniormies kyselee lisää kotisivujen teosta...
Mac´in tuki on vaikeaselkoinen, hyppyyttää osoitteesta toiseen kunnes muuttuu englanninkieliseksi! Täten en saa sieltä mitään irti. Voinko kerrotussa tilanteessa asentamaan koneelle uusimman iWebin? Mistä sen saa ja mitä se maksaa? Onko suomeksi ja löytyykö ohjeitakin kotimaan kielellä? Toimiiko minun systeemissäni? Ehkä ne sivut olisi kaikista helpointa tehdä just iWebillä?
Ilmeisesti ei ole pakko liittyä siihen maksulliseen .mac´iin? Voinko lähettää iWebillä tehdyt sivut Elisan kautta maailmalle omalla domainnimelläni? Kiitos vastauksista jos niitä tulee...
Seniormies
-
Luultavimmin oli iDVD, joka ei asentunut, sen verran taitaa olla vanha kone ilman DVD polttajaa.
Ja ei, MobileMe (entinen .mac) ei ole pakollinen, tosin osa ominaisuuksista toimii vain sitä kautta. Kuten google maps widgetti. Sivut julkaistaan kansioon ja kopioidaan FTP ohjelmalla sinne omaan domainiin.
-
Tämä on tosi mukava foorumi kun saa apua! Olen ollut fimugin jäsenenäkin ties kuinka kauan mutta en ole osannut käyttää sitä hyödykseni mitenkään. Olenkin irtisanonut jäsenyyteni sieltä. Vielä olisi yksi kysymys kotisivujen siirto-ohjelmasta, FTP:stä. Mistä sellaisen saisi imuroitua?
Terveisin
Seniormies
-
-
Tuosta Fimugista, nythän juuri sait siitä hyötyä, tämä foorumihan on Fimugin omistuksessa. Itse olen harkinnut Fimugin jäsenyyttä taas.Seniorimies kirjoitti:Kiitos Macfinn´ille ja Juhani L:lle myös. Olette auttaneet minua irti henkisestä umpisolmusta! Kyllä hävitän sen Nvu:n menemään. Tämä viimeinen koneeni on ollut mahtava vakaudessaan ja Juhani L:n varoitukset tuovat takautumia Power Macin aikoihin, jolloin pommeista sai tarpeekseen. Vastasin mäkhölömölle, että iLife kahdeksikko kiinnostaa. Lähtiskö tästä liikkeelle kotisivut kymmenen vuoden ”suunnittelun” jälkeen?!
Tämä on tosi mukava foorumi kun saa apua! Olen ollut fimugin jäsenenäkin ties kuinka kauan mutta en ole osannut käyttää sitä hyödykseni mitenkään. Olenkin irtisanonut jäsenyyteni sieltä. Vielä olisi yksi kysymys kotisivujen siirto-ohjelmasta, FTP:stä. Mistä sellaisen saisi imuroitua?
Terveisin
Seniormies
-
Mitä! Emmekö me kaikki olekaan Fimugin jäseniä. Kannattaisi olla.MacFinn kirjoitti:Tuosta Fimugista, nythän juuri sait siitä hyötyä, tämä foorumihan on Fimugin omistuksessa. Itse olen harkinnut Fimugin jäsenyyttä taas.
-
Re: Seniormies kyselee lisää kotisivujen teosta...
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Heitin tän nyt tänne Ohjelmat-osastoonSeniorimies kirjoitti:Onpa mukava palsta kun saa palautetta! Kiitos vielä niistä! Huomasin, että olen palstalla ”DTP ja kuvankäsitely”, pitäisi ilmeisesti olla ”ohjelmien” puolella?

![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Se on ihan vain Macissa, Maciin jne. Heittomerkkiä käytetään, mikäli sanan viimeistä kirjainta ei lausuta. Näin ei tässä tapauksessa ole. Sitä paitsi tuo ei ole edes oikea merkki. Tuo on aksenttimerkki, ei heittomerkki (esimerkki: Oikein: Bordeuax'hon väärin: Bordeaux´hon)

Anteeksi. Oli pakko

-
Oikeinkirjoitusnatsille kiitos neuvosta. Koulupohja jäi ohueksi 1950-luvulla. Virheitä tulee mutta joka vuosi vähemmän. Se on kivaa kun voi aina oppia uusia juttuja. Olen kyllä lukenut aika tarkkaankin Markus Itkosen ”Typoteesejä” mutta aina on verkossa reikiä...TheKraken kirjoitti:Näin oikeinkirjoitusnatsina pitää huomauttaa:
Se on ihan vain Macissa, Maciin jne. Heittomerkkiä käytetään, mikäli sanan viimeistä kirjainta ei lausuta. Näin ei tässä tapauksessa ole. Sitä paitsi tuo ei ole edes oikea merkki. Tuo on aksenttimerkki, ei heittomerkki (esimerkki: Oikein: Bordeuax'hon väärin: Bordeaux´hon)
Anteeksi. Oli pakko
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka