Kansioiden salausohjelma Macille
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kansioiden salausohjelma Macille
Viesti Kirjoittaja Fat Frog »
Tarvitsisin koneelleni sellaisen kansioiden salausohjelman. Eli kun avaa kansion niin siihen pitää kirjoittaa salasana. Tiedostoja en haluaisi salasanalla lukita... Ja mieluiten ilmainen ohjelma.
Apple Mac Pro 2x 2,66GHz + iPhone 4G 32GB
-
Re: Kansioiden salausohjelma Macille
Viesti Kirjoittaja Maza »
Tämä onnistuu Levytyökalulla (Disk Utility). Voit tehdä salasanalla suojatun disk imagen (*.dmg). Salasana kysytään aina "kytkettäessä" tämä.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Jos taas haluat parempaa yhteensopivuutta Windowsin ja kai Linuxinkin kanssa, TrueCrypt voisi olla ratkaisu. Itse tuota jonkin verran käytellyt molemmilla alustoilla, ja aika rock solidhan se kyllä on. Mac GUI on aika kökön näkönen, siihen nähden mihin on tottunut, mutta itse toiminta on a-luokkaa.
http://www.truecrypt.org/
http://www.truecrypt.org/
Karsee läjä kaikkee roinaa.
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Miten toi eroaa OSXn sisäänrakennetusta kryptauksesta toi Truecrypt.. tarkotus olis pyhittää osio-kansio omille jutuille ja piilottaa tuo näkyvistä... mikä on parasvaihtoehto? Kamaa siis olis varmaan joku 100gigan edestä mikä olis kiva saada suojattua...onnistuuko ihan vaan OSXstä... vai meneekö Truecryptin puolelle...?
Tärkeetä olis kanssa se että ton osion - kansioon pääsee aina helposti ja nopeesti itse käsiksi. Nää kryptaus-jutut on mulle hepreaa... viimeks kun jotain kryptasin niin meinas mennä ihan puihin kun ei suostunnut avautumaan.. pitääkö tommoselle määrälle dataa lohkaista oma osio vai ajaako hyvin myös asiaa kryptattuna kansiona?
Tärkeetä olis kanssa se että ton osion - kansioon pääsee aina helposti ja nopeesti itse käsiksi. Nää kryptaus-jutut on mulle hepreaa... viimeks kun jotain kryptasin niin meinas mennä ihan puihin kun ei suostunnut avautumaan.. pitääkö tommoselle määrälle dataa lohkaista oma osio vai ajaako hyvin myös asiaa kryptattuna kansiona?
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Jos tekee Levytyökalulla Disk Imagen (levykuvatiedoston) ja...

laittaa siihen salauksen...

niin että remember password in my keychain ei ole ruksittuna (kuten tässä nyt on)...

ei levykuvatiedostoa saa avattua virtuiaalilevyasemaksi muuta kuin antamalla salasanan.

Levykuvatiedoston koon voit itse määritellä, ja se vie kovalevyltä aina sen verran tilaa kuin sille on luotaessa määritelty. Siksipä se toimi kivasti myös Time Machine levyjen kanssa. Levykuvatiedosto on kuin pieni kovalevy oikean kovalevy sisällä. Levykuvatiedoston voi näppärästi tallentaa myös verkkoon, jos se on salattu niin aika turvallisestikin vielä.

laittaa siihen salauksen...

niin että remember password in my keychain ei ole ruksittuna (kuten tässä nyt on)...

ei levykuvatiedostoa saa avattua virtuiaalilevyasemaksi muuta kuin antamalla salasanan.

Levykuvatiedoston koon voit itse määritellä, ja se vie kovalevyltä aina sen verran tilaa kuin sille on luotaessa määritelty. Siksipä se toimi kivasti myös Time Machine levyjen kanssa. Levykuvatiedosto on kuin pieni kovalevy oikean kovalevy sisällä. Levykuvatiedoston voi näppärästi tallentaa myös verkkoon, jos se on salattu niin aika turvallisestikin vielä.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka