Mä onnistuin taas kerran kämmäämään iphonen synkronoinnin kanssa, kun mun tarkoitus oli siirtää puhelimella ostamani kappaleet koneelle, tyhjeni koko puhelin musiikista...
En hiffaa tätä synkronointi hommaa oikein mitenkään, mulla oli kyllä valittuna "synkronoi valitut soittolistat" ja sieltä "purchased on iphone".
Miksi koko puhelin tyhjeni ja jäljelle jäi vain purchased - soittolista, mutta itunesin soittolistoille ei tapahtunut mitään, paitsi tietysti iphonella ostamani biisit siirtyivät tunesin purchased - soittolistaan...
Miten mun kuuluu tulevaisuudessa tehdä jos en halua synkronoida koko itunes kirjastoa puhelimeen, vaan pitää siellä omat soittolistat ja aina tietyin väliajoin siirtää VAIN iphonella ostetut biisit koneelle........ Sori mutta en vain ymmärrä.
Kappaleiden synkronointi - ongelma kun olen tyhmä
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kappaleiden synkronointi - ongelma kun olen tyhmä
Viesti Kirjoittaja kpuni »
-
Re: Kappaleiden synkronointi - ongelma kun olen tyhmä
Viesti Kirjoittaja olioko »
Ei ole mullekaan tuo synkronointikäytäntö oikein selvä (MacBook Pro). Jos jätän valitsematta 'Synkronoi musiikki' niin iTunes perkula poistaa musiikin iPhonesta. Sama homma ohjelmien kanssa. Ihan järjetön systeemi! Vai missaanko jotain? Ei olisi tarvetta kappaleita aina päivittää vaikka kalenterin ja muita osioita päivittäisikin. En myös ymmärrä miksi iTunes päivittää iPhonen musiikit joka kerta uudestaan (ainakin osan). Synkronoin juuri puhelimen pitkästä läppäriltä ja iTunes päivitti koko musiikkiosion (n. 850 biisiä) vaikka mitään muutoksia soittolistaan en ole tehnyt. Puolen tunnin kuluttua synkkasin puhelimen uudestaan, kun lisäsin muutaman ohjelman. TAAS iTunes synkronoi soittolistalta 250 biisiä, vaikka oli jyyri synkronoitu!!!! Työkoneella (Mac pro) voi jättää musat ja ohjelmat päivitämättä, eikä niitä poisteta iPhonesta. Ei jjymmärrä missä ero?
Eikä kalenterin ja osoitekirjan synkronointi kahden koneen ja iPhonen välillä kyllä kovin fiksusti mun mielestä toimi. Aina tulee jotain tietoja kahteen kertaan. Enkä kyllä halua maksaa MobileMe toiminnosta n. 80€ vuodessa pelkästään siksi, että saisin kaikki Apple vekottimet keskenään synkroniin.
Eikä kalenterin ja osoitekirjan synkronointi kahden koneen ja iPhonen välillä kyllä kovin fiksusti mun mielestä toimi. Aina tulee jotain tietoja kahteen kertaan. Enkä kyllä halua maksaa MobileMe toiminnosta n. 80€ vuodessa pelkästään siksi, että saisin kaikki Apple vekottimet keskenään synkroniin.
-
Viesti Kirjoittaja Kaskelotti »
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Ei auta mitään tuon ihmettely tähän edelläolevaan asiaan!Kaskelotti kirjoitti:http://www.apple.com/fi/itunes/tutorial ... o-syncipod
Synkkaus on erittäin vaarallinen toimenpide, jos haluaisi tehdä sillä jotain muuta, kuin mitä se "automatic" tekee.
Tyhjäksi menee erittäin helposti, toki se ruikuttaakin asiasta joka käänteessä...huh mikä softa.
-RaS-
-
Viesti Kirjoittaja Kaskelotti »
Ctrl-klikkaa iPhonea ja paina "Siirrä ostokset"kpuni kirjoitti:Miten mun kuuluu tulevaisuudessa tehdä jos en halua synkronoida koko itunes kirjastoa puhelimeen, vaan pitää siellä omat soittolistat ja aina tietyin väliajoin siirtää VAIN iphonella ostetut biisit koneelle.
En kyllä keksi, että miten synkronoinnilla voi saada mitään yllätyksiä aikaan. Rastittaa vain ne kohdat mitkä haluaa iPhonelle ja synkronoitaessa juuri ne samat asiat siirtyvät iPhonelle?rsaarela kirjoitti:Synkkaus on erittäin vaarallinen toimenpide, jos haluaisi tehdä sillä jotain muuta, kuin mitä se "automatic" tekee.
Tyhjäksi menee erittäin helposti, toki se ruikuttaakin asiasta joka käänteessä...huh mikä softa.
Tai no, tuo kahden eri koneen tilanne voi olla aika hankala. Siitä ei ole mitään omaa kokemusta, niin en osaa siihen sanoa mitään.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka