Terve!
Koska vihaan johtoja, tekee mieli vaihtaa kuulokkeet langattomaan malliin. Tällä hetkellä on aivan budjettiluokan malli käytössä (Philips SHP2500) enkä varsinaista hifilaatua kaipaakkaan. Siispä macin kaveriksi kävisi hyvin bt kuulokkeet mutta onkos niistä mihinkään loppujen lopuksi? Joskus kuulin jostain että äänenlaatu ois täyttä kuraa..?
Bluetooth-kuulokkeet
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
teemue
Bluetooth-kuulokkeet
Viesti Kirjoittaja teemue »
-
rthghdfger
Re: Bluetooth-kuulokkeet
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Itse ajattelin samalla tavalla jokin aika sitten, ja päädyin hankkimaan Jabra BT620S langattomat kuulokkeet. Lyhyesti käyttökommentteja:teemue kirjoitti:Koska vihaan johtoja, tekee mieli vaihtaa kuulokkeet langattomaan malliin.
Äänenlaatu ei ole mikään huippu, verrokkina mulla oli 80-luvun Yamahat (en nyt muista tarkempaa tyyppiä) ja Applen nappikuulokkeet. Äänenlaatu asettui kuitenkin kohtuulliseksi, kun tein kuulokkeille oman taajuuskorjainasetuksen iTunesiin. Perusääni on ihan kohtuullinen ja telkkarin katselussa ihan ok.
Muita eteentulleita ongelmia ovat: äänen viive kuvan kanssa, satunnaiset rätinät jopa alle metrin päässä koneesta olevissa yhteyksissä ja ajoittaiset ongelmat yhteyden muodostamisessa. Kun yhteys on muodostettu, se yleensä pysyy, paitsi Spotifyssa on joskus katkennut esim. kappaletta vaihtaessa.
Parasta kuulokkeissa on, että voi käydä seikkailemassa ympäri taloa ja (telkkarin) ääni kuuluu koko ajan. Kyseisiä kuulokkeita saa Englannista tilaamalla melko edullisesti, omat tuli noin 42 eurolla sisältäen iPod-lähettimen.
-
kampela
Viesti Kirjoittaja kampela »
Jos et välttämättä tarvitse juuri Bluetooth kuulokkeita, niin samalla 2.4GHz taajuusalueella toimii myös muita järjestelmiä joissa on pienempi viive. Itse olen käyttänyt tällaisia: http://www.speakersnstuff.com/Wholesale ... System.htm kuulokkeet olen vaihtanut omiini ja silloin äänenlaatu on erinomainen. Ohjaajille olen antanut tällaiset: http://www.jaycar.com.au/productView.as ... rm=SPECIAL näiden kuulokkeet eivät ole kovin kaksisia, mutta Bluetoothista poiketen yksi lähetin voi syöttää vaikka kuinka monia kuulokkeita.
Itse olen ostanut näitä täältä: http://www.jaycarelectronics.co.uk/
Itse olen ostanut näitä täältä: http://www.jaycarelectronics.co.uk/
-
teemue
Viesti Kirjoittaja teemue »
Kiitos vastauksista!
En varmaankaan sitten kallistu btoothin kautta toimivaan ratkaisuun, vaikka se olisi ollut siitä huippu että lähetin on jo macissa itsessään. Joku roti kuitenkin äänenlaadussa täytyy olla; ehkä noissa hintavimmissa kuulokkeissa niin onkin. Enkä myöskään kestä jos yhteys pätkii =). Täytyypi kattella noita perinteisiä langattomia kuulokkeita, jospa lähettimen sais sit jemmattua johonkin...
En varmaankaan sitten kallistu btoothin kautta toimivaan ratkaisuun, vaikka se olisi ollut siitä huippu että lähetin on jo macissa itsessään. Joku roti kuitenkin äänenlaadussa täytyy olla; ehkä noissa hintavimmissa kuulokkeissa niin onkin. Enkä myöskään kestä jos yhteys pätkii =). Täytyypi kattella noita perinteisiä langattomia kuulokkeita, jospa lähettimen sais sit jemmattua johonkin...
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka