![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Tämä tapaus tuonut nyt mieleeni yleensäkin nettikiusaamisen, irkit sun muut, joissa joko tahalteen tai tahattomasti kiusataan. Joskus sain kuraa eräällä keskustelupalstalla, ei varmaan ollut ilkeilyksi tarkoitettu, mutta kipeää teki. Silloin sen jätin omaan arvoonsa ja väistin takavasempaan. Paha maku jäi, mutta asiakin jäi sikseen.
Välillä saa lehdistä lukea joidenkin, yleensä nuorten kohdalle sattuneita kiusaamisia. Ja eikös irkissä nykyään ole joku poliisikin, jolle voi kaverit ja vanhemmat ilmoittaa asiasta? Silloin kun itse olin nuori, silloin oli enemmänkin tapana vetää turpaan, ei silloin ollut nettiä. Mutta nykyaikana luulen kiusaamisen muotojen muuttuneen enemmänkin virtuaalipuolelle. Turpaan vetämisessä, kun saattaa kiusaajakin saada turpaansa. Menneisyydessäni kouluaikana olen ollut saavana ja antavana osapuolena kiusaamisessa. Silloin tuo oli paljon yksioikoisempaa ja selvempää: Avokämmentä naamaan ja häviäjä lentää ruusupuskaan. Nykyään kun pystyy irkeissä heittämään vaikka millaista mustamaalausta nimettömänä. Kun netti vielä niin uusi juttu, ei vielä ole kunnon pelisääntöjä. Pelisäännöt kun luo se ikäpolvi, joka on tietotekniikan kelkasta pudonnut, tai oikeammin ei koko vauhtiin mukaan ole edes kerennyt. Taitaa netin pelisäännöt selvitä vasta sitten kun nykyinen joumän sukupolvi on fakkiutunut pikkutakin sisään.
Mikä tässä pointtina, että nuorisoanne, joka irkeissä ja naamakirjassa vaeltaa, valistaisitte. Tahaton heitto voi toisesta tuntua ikävälle.
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)