Sarjassa palikka-aloittelijan ongelmat, mutta en löytänyt vastausta haun kautta, vaikka aika pitkään etsiskelin.
Eli mulla on Mac OS X 10.4.11, Kernel-versio: Darwin 8.11.1
Ja ostin Lacien 320 GB:n Mobile Disk USB 2.0 ulkoisen kovalevyn.
Pistin ensin USB-kaapelin kiinni asemaan ja sitten koneeseen. Asemaan syttyy valo, mutta Mac ei reagoi mitenkään. Tämän jälkeen kytkin myös USB-virranjakopiuhan kiinni, ei muutosta tilanteeseen.
Latasin myös netistä sekä Lacie Backup Softwaren että SilverKeeperin uusimmat versiot, mutta Maccini ei vain yksinkertaisesti tunnista ulkoista asemaani. Olen yrittänyt sulkea ja käynnistellä konetta, sekä piuhat kiinni että ilman, ei apua. Missäköhän tässä nyt mättää?
Lacien ulkoinen kovalevy ei tykkää Macista
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Lacien ulkoinen kovalevy ei tykkää Macista
Viesti Kirjoittaja rookie5 »
-
- Ylläpitäjä
Re: Lacien ulkoinen kovalevy ei tykkää Macista
Viesti Kirjoittaja egoste »
Oletko katsonut levytyökalulla näkyykö asema ?
-
Katsoin joo. Ei näy kuin sisäinen asema. Voiko tuolla työkalulla yrittää jotenkin "kaivaa" sen ulkoisen kovalevyn esiin?egoste kirjoitti:Oletko katsonut levytyökalulla näkyykö asema ?
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Katso vielä samasta paikasta löytyvällä Järjestelmän kuvauksella USB-väylä. Näkyykö koko laitetta ylipäätään?
kaikki maailman vesi on homeopaattista kusta
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Haisee siltä, että sulla on iäkäs Mac, jossa on vain USB 1.1 portteja. Ne eivät taida antaa virtaa tarpeeksi tuolle levylle.rookie5 kirjoitti:Sarjassa palikka-aloittelijan ongelmat, mutta en löytänyt vastausta haun kautta, vaikka aika pitkään etsiskelin.
Pistin ensin USB-kaapelin kiinni asemaan ja sitten koneeseen. Asemaan syttyy valo, mutta Mac ei reagoi mitenkään. Tämän jälkeen kytkin myös USB-virranjakopiuhan kiinni, ei muutosta tilanteeseen.
Latasin myös netistä sekä Lacie Backup Softwaren että SilverKeeperin uusimmat versiot, mutta Maccini ei vain yksinkertaisesti tunnista ulkoista asemaani. Olen yrittänyt sulkea ja käynnistellä konetta, sekä piuhat kiinni että ilman, ei apua. Missäköhän tässä nyt mättää?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Kävipä kummasti. Sen jälkeen kun olin käynyt katsomassa levytyökalua tuloksetta, käynnistin koneen vielä kerran uudelleen molemmat piuhat kiinni, menin uudelleen levytyökaluun, ja kappas, kaikki kunnossa. No, pääasia että asia ratkesi.MacFinn kirjoitti:Haisee siltä, että sulla on iäkäs Mac, jossa on vain USB 1.1 portteja. Ne eivät taida antaa virtaa tarpeeksi tuolle levylle.rookie5 kirjoitti:Sarjassa palikka-aloittelijan ongelmat, mutta en löytänyt vastausta haun kautta, vaikka aika pitkään etsiskelin.
Tuota olisin vielä halunnut kysyä, kun tuli puheeksi, että onko tosiaan näin, että vanhempien koneiden USB-portit eivät välttämättä tue USB 2.1:tä?
-
Katos kun se USB 1 ja 2 on rautaa, softatuki ei riitä.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja aikku »
Olen juuri valitsemassa ulkoista kovalevyä iBookkiini (2007 ostettu), jossa myös Mac OS X 10.4.1. Löysin tämän viestiketjun, nyt alkoi hirvittää, mitkä ulkoiset laitteet tähän sopivat. Olen ainakin ollut siinä luulossa, että koneellani toimii USB 2.0, yritin etsiä varmistukseksi tiedon tuolta Järjestelmän kuvaus -> USB, mutta ymmärryskykyni ei ihan riitä :/ Jos ja kun tämä tukee 2.0:aa, niin mitenköhän on 2.1, josta en muuten ole ennen kuullutkaan. (En ole suoranaisesti atk-nero.)
-
Viimeisimmät iBookit (jotka siis valmistettiin toukokuussa 2006) tukivat USB 2:ta. Joten kyllä se levy toimii. Ja toivottavasti tarkoitit 10.4.11 eikä 10.4.1. Jos tarkoitit tuota jälkimmäistä, päivitä kiireesti viimeiseen 10.4 versioon.
-
Viesti Kirjoittaja aikku »
Hups joo 10.4.11 tosiaan! En löydä mainintaa valmistusvuodesta, mutta Tietoja tästä Macista -infon copyright yltää 2007:aan, joten tarkoittanee, että sinä vuonna kasattu.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka