Esimerkki, joka on osittain kuvitteellinen: Osoitekirjassa on henkilö nimeltä Tane. Tanelle on osoitekirjassa määritetty useampi sähköpostiosoite - on työsähköposti, kotisähköposti ja vieläpä ehkä jokin muu. Tane on yhtenä nimenä luodussa ryhmässä, olkoon ryhmä nimeltään esim. (jääkiekko)joukkuekaverit. Kun lähetän sähköpostia ryhmälle (jääkiekko)joukkuekaverit, niin valitseeko Mail Tanelle osoitekirjasta vain yhden osoitteen vai valitseeko se Tanen kaikki osoitteet?
Itse toivoisin, että valinta kohdistuisi kaikkiin Tanen osoitteisiin, mutta vaikuttaisi siltä, että se valitsee vain sen ensimmäisen. Onko tuota mahdollista muokata jotenkin?
Osoitekirjan ryhmä, useampi osoite samalla nimellä
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Osoitekirjan ryhmä, useampi osoite samalla nimellä
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
Re: Osoitekirjan ryhmä, useampi osoite samalla nimellä
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Lähettäessäni ryhmälle postia valitsen sieltä listasta ihan normaalisisti käytettävän osoitteen. Ei se mulla mitenkään automaattisesti niitä ryhmän ihmisiä/osoitteita lisää (paitsi tietenkin siinä tapauksessa että raahaa koko ryhmän) Mailin vastaanottajakenttään.
Edit. Aah, sä taidat olla lähettämässä mailia suoraan Osoitekirjasta. Sieltä näyttää tulevan tuo ensimmäinen sähköpostiosoite automaattisesti.
Kokeileppa tuota Mailin kautta lähettämistä
Edit. Aah, sä taidat olla lähettämässä mailia suoraan Osoitekirjasta. Sieltä näyttää tulevan tuo ensimmäinen sähköpostiosoite automaattisesti.
Kokeileppa tuota Mailin kautta lähettämistä

"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
Eikun Mailin kautta minä aina nuo viestit lähetän.
Mutta asia on se, että minulla on osoitekirjassa kortti, olkoon nyt vaikka Tanelle. Tanelle olen määrittänyt useamman kuin yhden sähköpostiosoitteen sinne korttiin. Tämä lienee selvää.
Minulla on myös osoitekirjassa luotuja ryhmiä, joihin olen vetänyt osoitekirjassa olevien henkilöiden kortteja, jotta saan jollekin tietylle ryhmälle lähetettyä helposti massasähköposteja Mailin kautta. Tuo Tane on raahattu ainakin (jääkiekko)joukkuekaverit -ryhmään. Aina kun lähetän sähköpostia siten, että laitan Mailin osoitekenttään vastaanottajaksi ryhmän (jääkiekko)joukkuekaverit, niin kaikki ryhmän jäsenet saavat mailia, ilman että minun täytyy naputella jokainen vastaanottaja erikseen osoitekenttään.
Ja ongelmani on siis se, että kun lähetän tuollaista ryhmäpostia, niin Tane saa viestin vain yhteen, esim. koti- tai työsähköpostiin, mutta ei molempiin. Osoitekirjan asetuksissa voin määrittää, kumpi (tai mikä, jos osoitteita on useampi) on ns. pääsähköpostiosoite, mutta sieltäkään ei taida löytyä mahdollisuutta säätää, että posti menisi kaikkiin Tanen sähköpostiosoitteisiin lähettäessäni ryhmäpostia.
Onko ainoa keino luoda Tanelle useampi osoitekortti hieman eri nimillä ja sisällyttää nuo kaikki Tanen hieman eri nimillä olevat kortit haluttuun ryhmään.
Edit: Itsekin olen huomannut, että voin valita mitä sähköpostiosoitetta käytetään esim. yksittäiselle vastaanottajalle viestiä lähetettäessä. Mutta jos tuolla henkilöllä on useampi osoite, niin voinko lähettää viestin kerralla niihin kaikkiin?
Mutta asia on se, että minulla on osoitekirjassa kortti, olkoon nyt vaikka Tanelle. Tanelle olen määrittänyt useamman kuin yhden sähköpostiosoitteen sinne korttiin. Tämä lienee selvää.
Minulla on myös osoitekirjassa luotuja ryhmiä, joihin olen vetänyt osoitekirjassa olevien henkilöiden kortteja, jotta saan jollekin tietylle ryhmälle lähetettyä helposti massasähköposteja Mailin kautta. Tuo Tane on raahattu ainakin (jääkiekko)joukkuekaverit -ryhmään. Aina kun lähetän sähköpostia siten, että laitan Mailin osoitekenttään vastaanottajaksi ryhmän (jääkiekko)joukkuekaverit, niin kaikki ryhmän jäsenet saavat mailia, ilman että minun täytyy naputella jokainen vastaanottaja erikseen osoitekenttään.
Ja ongelmani on siis se, että kun lähetän tuollaista ryhmäpostia, niin Tane saa viestin vain yhteen, esim. koti- tai työsähköpostiin, mutta ei molempiin. Osoitekirjan asetuksissa voin määrittää, kumpi (tai mikä, jos osoitteita on useampi) on ns. pääsähköpostiosoite, mutta sieltäkään ei taida löytyä mahdollisuutta säätää, että posti menisi kaikkiin Tanen sähköpostiosoitteisiin lähettäessäni ryhmäpostia.
Onko ainoa keino luoda Tanelle useampi osoitekortti hieman eri nimillä ja sisällyttää nuo kaikki Tanen hieman eri nimillä olevat kortit haluttuun ryhmään.
Edit: Itsekin olen huomannut, että voin valita mitä sähköpostiosoitetta käytetään esim. yksittäiselle vastaanottajalle viestiä lähetettäessä. Mutta jos tuolla henkilöllä on useampi osoite, niin voinko lähettää viestin kerralla niihin kaikkiin?
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
Viesti Kirjoittaja morbusg »
Minä ainakin henkilökohtaisesti metsästäisin esiin ja nakuttelisin lusikan tylpällä päällä sormet irti ihmiseltä joka lähettäisi saman s-postin minun jokaiseen tiliin erikseen.
Mikä järki?
Mikä järki?
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Tämä Tane varmaan hoitaa s-postin edelleenvälityksen itse omassa päässään mikäli oikeasti haluaa että samat viestit tulevat usealle omalle tilille.
-
Ei se käy noin yksinkertaisesti aina. Jos s-posti menee Tanen työsähköpostiin, niin se ei käänny kotisähköpostiin välttämättä.
-
Järki on siinä, että esim. Tane ja joku muukin pyytää aina välillä, esim. lomalla ollessaan, laittamaan sähköpostit myös ns. siviiliosoitteeseen. Toki voin, jos muistan, tuolloin vaihtaa oletusosoitetta, mutta tuo on ihan muistin varaista. Ja kun se on hatara, niin jäänee muistamatta. Harva noista kuitenkaan haluaa työsähköpostejaan kotiin esim. loman tai saikun aikana, joten postien jälleenlähetys ei ole vaihtoehto.morbusg kirjoitti:Minä ainakin henkilökohtaisesti metsästäisin esiin ja nakuttelisin lusikan tylpällä päällä sormet irti ihmiseltä joka lähettäisi saman s-postin minun jokaiseen tiliin erikseen.
Mikä järki?
-
Viesti Kirjoittaja morbusg »
^Jeh, no minulla on se periaate että henk.koht s-postit henk.koht. tilille, ja työ s-postit työ-tilille.
Ja viesti kuuluu nähdäkseni aina jompaan kumpaan kategoriaan, ei molempiin.
Mutta siis tämä vain niinkun oma mielipide jo muutenkin leijonanosan internetin liikenteestä hörppäävän protokollan väärinkäytöksistä, mutta se taitaa olla oma aiheensa.
Mutta siis tämä vain niinkun oma mielipide jo muutenkin leijonanosan internetin liikenteestä hörppäävän protokollan väärinkäytöksistä, mutta se taitaa olla oma aiheensa.
-
Itse olen kanssasi samoilla linjoilla ja olen varmasti työnantajan kannalta ns. helppo sähköpostin käyttäjä, kun en käytä työsähköpostiani kuin työasioihin. Mutta kaikki eivät noin tee ja sen kanssa on nyt elettävä. Höh, meinaa mennä offtopikiksi.morbusg kirjoitti:^Jeh, no minulla on se periaate että henk.koht s-postit henk.koht. tilille, ja työ s-postit työ-tilille.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka