iPhone, huollon takuu ja takuu yleensä
-
iPhone, huollon takuu ja takuu yleensä
Viesti Kirjoittaja sanurmi »
-
Re: iPhone, huollon takuu ja takuu yleensä
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
-
Niin en hajottanut sitä vaan se hajosi eli näyttö meni pimeäksi. Se mitä huollossa ensin korjattiin eli sitä, että laite menetti koko ajan verkon, niin sitä he eivät koskaan korjanneetkaan vaan palauttivat laitteen ihan samanlaisena takaisin tehdasasetuksiin palautettuna. Kestin sitten sitä noin 40 päivää kunnes laite lopetti kokonaan toimintansa ja nyt sitten myyjäliikeen minulle ilmoittama 60 päivän huollon takuu olikin kas kummaa pienentynyt 30 päivään kun huomasivat, että sillä tavalla heillä ei ole vastuuta. No huomenna soitan kuluttajasuojaan ja kyselen hieman, että voiko oikeasti takuu mennä noin ja jos myyjäliike sanoi jo huollon takuuksi 60 päivää niin voiko sitä tuosta vaan mennä pienentämään? Toisekseen kehtaavat vielä pyytää jotain tutkimusmaksua puhtaasta kusetuksesta

-
-
-
Viesti Kirjoittaja OneIsDifferent »
Pahoittelen offtopiccia, mutta pakko nostaa esille pari aivan timanttista kommenttia. "Painetta myllyyn" ja "vapaaehtoinen liirumlaarum"! Siis ihan loistavaa sanansäilää ja must-apinointi omaan repertuaariin! Mukava päivänpiristys, vaikkei 3GS:n odottelusta huolimatta tämä päivä ole kovin huono muutenkaan ollut. Kiitos.NeliX4 kirjoitti:Painetta myllyyn. Jos vika on ilmennyt ennen takuun loppumista, vaikkakin pahentunut sen jälkeen, on asia ihan selvä valmistajan piikkiin. Huollom 30 päivän takuu on joku ihan hatusta temmattu korjaajan vapaaehtoinen liirumlaarum. Löydät haulla vaikka kuinka juttu Suomen virallisen iPhonehuollon "kusetusyrityksistä" täällä. Ei kannata kylillä silti huudella, että "rikoinpa iPhoneni, mites takuu.? ".
P.S. Lykkyä tykö takuutaistoon!
-
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Humac ei kyllä varmasti ole ainakaan virallisesti huoltanut yhtään iPhonea. Apple kun ei anna firmojen näitä huoltaa vaan ne lähetetään takaisin applelle joka lähettää korvaavan laitteen tilalle.sanurmi kirjoitti:Nyt on pakko nostaa hattua Soneralle. Soitin heille ja siellä olikin hyvä asiallinen asiakaspalvelija, joka oli sitä mieltä, että nyt on mennyt kyllä asiat pieleen. Jos minulle on suullisesti luvattu 60 päivän huoltotakuu niin se sitoo juurikin sen 60 päivää ja muutenkin jos laite hajoaa muutama päivä virallisen takuuajan jälkeen niin sekin on asiakaspalvelua, ettei vedetä mitään minuuttilinjaa tuossa. Tampereen poikien huoltosekoilu saa sitten selittää ihan mitä vaan. Nyt odottelen vaan miten tässä edetään. Koitin soitella myös kuluttajaneuvojalle, mutta heidän linjansa ovat niin tukossa, että sinne on täysin mahdotonta päästä. SCF:lle annoin kyllä pyyhkeitä, koska he eivät ensimmäisessä huollossa tehneet laitteelleni mitään, palauttivat sen tehdasasetuksiin vaikka esim. Humacin myyjän mukaan se on selvääkin selvä laitevika jos se hävittää monta kertaa tunnissa verkon ja hekin olivat tuollaisia laitteita korjauttaneet. Minä sain ihan yhtä rikkinäisen tuotteen tilalle, tosin vain nollattuna. Sonera, NYT NOPEASTI TUO HUOLTOFIRMA VAIHTOON JA VAIKKA HUMAC TILALLE!
-
-
Viesti Kirjoittaja Kilroy »
http://www.kuluttajavirasto.fi/yritykselle/virhe
http://www.google.fi/#hl=fi&q=kuluttaja ... irhevastuu
http://www.google.fi/#hl=fi&q=valmistajan%2Bvirhevastuu
-

Moi!
Tämä meni ihan putkeen näin, te "korjasitte" laitteeni 40 päivää sitten palauttamalla sen tehdasasetuksiin, jonka olisin itsekin voinut tehdä parissa minuutissa ja laite oli teillä pari viikkoa. Laitteen verkko-ongelmiin se ei tietenkään vaikuttanut mitään eli edelleen se menetti verkon useita kertoja tunnissa. Silloin minulle sanottiin kahden eri ihmisen toimesta ja voi olla, että se luki jopa ihan kirjallisesti siinä huoltolapussa, että huollon takuu on se 60 päivää, nyt se onkin sitten 30 päivää ja minä olen tähän täysin syyllinen ja tuota sopimusta ei kenenkään tarvitse noudattaa, ei myyjäliikkeen eikä teidän. Näin ne asiat menee kivasti ja kun ette näemmä ole edes mitään tutkineet vaan kerrotte samat viat mitä minä itse teille olen kertonut suurpiirteisesti niin johan on hienoa palvelua, oiken sydäntä lämmittää kuulla kuinka olette tutkineet ja miettineet asiaa tunti tolkulla. Olisiko siis mitenkään mahdollista kuulla ihan tarkkaa vikaa, hajosiko sieltä näyttö, jokin komponentti vai mikä? Senhän minä kyllä tiesin jo etukäteen, että se menetti verkon ja näytössä pyöri valkoinen viiva, en ole vielä sokea vaikka varmaan minua sokeana pidättekin. Ei teidän maineenne kyllä turhaan ole sellainen mikä se on ja toivon, että Sonera "ulkoistaa" teidät mah pian:
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 1&t=124329
Hyvät syksyt!
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Äh, riitautat asian kuluttajaneuvojan ohjeiden mukaan. Koska olet laskun maksanut, on sinulla oikeus saada tarkka vikaraportti:sanurmi kirjoitti:No niin eli minä tässä asiassa hävisin. Kuluttajaneuvoja vaatii minulta tarkkaa vikaselostusta virhevastuuseen vedoten ja sitä SCF ei suostu minulle antamaan, koska eivät sitä itsekkään tiedä vaikka ovat kuulemma tutkineet laitetta 35 euron edestä.
Sonera on rajapinta sinuun päin, joten Soneran tehtävä on taistella SCF:n kanssa.Vianetsinnästäkin voi laskuttaa, vaikka lopputuloksena olisi se, ettei laitetta kannata korjata.
Laskutusoikeus kuitenkin edellyttää, että korjaaja myös löytää vian, kertoo sen asiakkaalle ja ilmoittaa vian korjauskulut.
Takuuaikana vianetsinnästä voi laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämän olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Eihän sinun sitä tarkkaa vian aiheuttajaa tarvitse tietää. Tarkka vikaselostus tarkoittaa että kerrot mitä puhelin on tehnyt tai ei ole tehnyt ja koska vika on ensimmäisen kerran ilmennyt ja vielä että laite on ollut aiemmin huollossa ja se saattaa johtua tästä samasta syystä vaikka vika ilmenee käytössä eri lailla. Sen jälkeen kuluttajaneuvoja antaa suosituksensa asiasta jota sonera/apple/scf joko päättää noudattaa tai sitten ei.sanurmi kirjoitti:No niin eli minä tässä asiassa hävisin. Kuluttajaneuvoja vaatii minulta tarkkaa vikaselostusta virhevastuuseen vedoten ja sitä SCF ei suostu minulle antamaan ...klip...
Itse vajaa vuosi sitten sain uuden läppärin yllämainittuun tyyliin tehdyn selostuksen tekemällä. Ja siitä oli virallinen takuuaika menny jo ajat sitten umpeen.
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
sanurmi kirjoitti:Tämä meni ihan putkeen näin, te "korjasitte" laitteeni 40 päivää sitten palauttamalla sen tehdasasetuksiin, jonka olisin itsekin voinut tehdä parissa minuutissa ja laite oli teillä pari viikkoa. Laitteen verkko-ongelmiin se ei tietenkään vaikuttanut mitään eli edelleen se menetti verkon useita kertoja tunnissa. Silloin minulle sanottiin kahden eri ihmisen toimesta ja voi olla, että se luki jopa ihan kirjallisesti siinä huoltolapussa, että huollon takuu on se 60 päivää, nyt se onkin sitten 30 päivää ja minä olen tähän täysin syyllinen ja tuota sopimusta ei kenenkään tarvitse noudattaa, ei myyjäliikkeen eikä teidän. Näin ne asiat menee kivasti ja kun ette näemmä ole edes mitään tutkineet vaan kerrotte samat viat mitä minä itse teille olen kertonut suurpiirteisesti niin johan on hienoa palvelua, oiken sydäntä lämmittää kuulla kuinka olette tutkineet ja miettineet asiaa tunti tolkulla. Olisiko siis mitenkään mahdollista kuulla ihan tarkkaa vikaa, hajosiko sieltä näyttö, jokin komponentti vai mikä? Senhän minä kyllä tiesin jo etukäteen, että se menetti verkon ja näytössä pyöri valkoinen viiva, en ole vielä sokea vaikka varmaan minua sokeana pidättekin. Ei teidän maineenne kyllä turhaan ole sellainen mikä se on ja toivon, että Sonera "ulkoistaa" teidät mah pian:
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 1&t=124329
Hyvät syksyt!
Ei oo pakko ottaa neuvosta vaaria... nimim. yhden Suomen kuuluisimman brändin takuuasioita hoitaneena.NeliX4 kirjoitti:Muista olla asiallinen, kohtelias ja pelata ainoastaan faktoilla. Nimet ja soittoajat talteen.
-
No itseasiassa takuuajan jälkeen asiakkaalla on näyttövelvollisuus virheestä. Mutta tässä tapauksessa jo oletettu käyttöikä tuollaisen vehkeen näytölle on varmaankin enemmän kuin takuuaika + 2 päivää. Eli ei muuta kuin kirjaat kaikki mitä tapauksesta on kerrottavaa ja lähetät sen kuluttajaneuvojalle, scf:n kanssa on enää tässä vaiheessa toimia.Legge kirjoitti:Tarkka vikakuvaus siis tässä tapauksessa on toimimaton näyttö. Turha noiden vanhojen ongelmien ja huoltojen kanssa on enää pelata. Jos myyjä haluaa luistaa myös takuun jälkeisestä virhevastuusta, niin heillä se on velvollisuus todistaa, että ongelma on sinusta johtuva (tässä vaiheessa kannattaa laittaa sormet ristiin ja toivoa, ettei huolto vedä hihasta klassista "kosteusvaurio-ässää").
-
-

-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Tarkistin vielä eikä tuossa mun iLuurin takuukuitissa lue muita päivämääriä kuin toimituspäivä.
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
jep kiitos. eiku muistelin vaan kun aiemmin otin kytky nokian niin siinä oli takuu siitä päivästä lähtien ku tilasin sen. ei tosin koskaan hajonnut.oh6jih kirjoitti:Eiköhän se mene kaikessa myynnissä niin että takuu alkaa siitä kun kuittaat tavaran saaduksi. Sehän on ihan normaalia että esim. verkkokaupasta tilanneena olen maksanut koko tuotteen etukäteen ja huonossa tapauksessa odottelen sitä 2-3 viikkoa. Ja aina on takuukuitissa ollut se päivä kun tavara on toimitettu.
Tarkistin vielä eikä tuossa mun iLuurin takuukuitissa lue muita päivämääriä kuin toimituspäivä.
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
On, mutta virheen ollessa näin selkeä tuossa ei ole kauheaa näyttämistä kuluttajan puolelta. Edelleenkin, jos myyjä on sitä mieltä, että virhe johtuu jostain henkimaailman asiasta, esim. kosteudesta tai muusta kummallisesta kaltoinkohtelusta, niin näyttöä kaivataan.oh6jih kirjoitti:No itseasiassa takuuajan jälkeen asiakkaalla on näyttövelvollisuus virheestä. Mutta tässä tapauksessa jo oletettu käyttöikä tuollaisen vehkeen näytölle on varmaankin enemmän kuin takuuaika + 2 päivää. Eli ei muuta kuin kirjaat kaikki mitä tapauksesta on kerrottavaa ja lähetät sen kuluttajaneuvojalle, scf:n kanssa on enää tässä vaiheessa toimia.Legge kirjoitti:Tarkka vikakuvaus siis tässä tapauksessa on toimimaton näyttö. Turha noiden vanhojen ongelmien ja huoltojen kanssa on enää pelata. Jos myyjä haluaa luistaa myös takuun jälkeisestä virhevastuusta, niin heillä se on velvollisuus todistaa, että ongelma on sinusta johtuva (tässä vaiheessa kannattaa laittaa sormet ristiin ja toivoa, ettei huolto vedä hihasta klassista "kosteusvaurio-ässää").
-
Viesti Kirjoittaja Darkker »

-
Viesti Kirjoittaja Onkel Echo »
Joo. Oikein toimivaa huumoria tälle foorumille luettavaksi mutta jos ajattelit jollain lailla asiaasi edistää niin tuolla kirjeellä se ei ainakaan onnistunut. Siellä kirjeesi vastaanottajana kun on ihan yhtä oikea ihminen sitä lukemassa kuin sinäkin ja se varmasti ottaa tuon sun päänaukomisen päänaukomisena eikä asiallisena asiakaspalautteena. Ja sitä asiaa ei muuta se että mielestäsi sinulla on oikeus kirjoittaa noin.Darkker kirjoitti:Aivan loistava toi maili tonne SCF:lleViihdettä
-
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka