Sarjassa helppoa, jos sen osaisi.
Olen alkanut käytää aliaksia vasta nyt, koska olen epäillyt niiden kaaduttavan koneen, windows-uhka mielessä.
Jos mulla on työpöydällä biisin alias ja päätänkin tallentaa biisin eri nimellä uutena versiona, voiko aliasta päivittää tai jotenkin helposti teettää biisistä uuden aliaksen uudella nimella tallentamisen ohella työpöydälle?
Logic 8 ja aliaksen päivitys
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Logic 8 ja aliaksen päivitys
Viesti Kirjoittaja T-P »
-
Re: Logic 8 ja aliaksen päivitys
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ei tuohon kai mitään helppoa automaatiota ole. Sen verran harvinaista on aliaksia tuolla tavalla käyttää.
Itse laittaisin vain sen hetken työkansioista aliakset pöydälle (tai stackseiksi Dockiin) ja tällöin sitten niiden sisältä löytyisi ihan kaikki versiot ko. biisistä, riippumatta siitä kuinka monta eri nimistä versiota siitä tekee.
Eikä se Windowskaan nyt sentään noin helpolla solmuun mene
Itse laittaisin vain sen hetken työkansioista aliakset pöydälle (tai stackseiksi Dockiin) ja tällöin sitten niiden sisältä löytyisi ihan kaikki versiot ko. biisistä, riippumatta siitä kuinka monta eri nimistä versiota siitä tekee.
Eikä se Windowskaan nyt sentään noin helpolla solmuun mene

-
Viesti Kirjoittaja miicah »
Yksi vaihtoehto on vielä. Kokeile 'hard linkkiä'. (En ole itse ehtinyt testata toimivuutta Logicilla.)
Aliaksen lisäksi (soft link) tiedostojärjestelmät tukevat nk. 'hard link' -viittausta levyllä olevaan dataan. Se sallii tiedoston muokkaamisen kumpaa nimeä tahansa käyttäen. Voit jopa vaihtaa alkuperäisen tiedoston nimen ja linkki säilyy.
Lyhyesti:
Ero aliaksen (soft link) ja hard linkin välillä on se, että alias on viite tiedostonimeen ja hard link on oikea viite levyllä olevaan varsinaiseen dataan (inode). Näitä oikeita viitteitä (hard link) voi olla järjestelmästä riippuen vaikka kuinka monta.
Lisätietoa täältä:
http://www.osxfaq.com/Tips/unix-tricks/ ... tuesday.ws
http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_link
Vinkkinä sanottakoon, että tekstitiedostolla testatessa tuon toimivuutta ÄLKÄÄ käyttäkö OSX:n TextEdit-ohjelmaa. Tuntuu kirjoittavan datan aina uudelleen, jolloin hard link 'menetetään' ja lopputuolksena on kaksi erilaista tiedostoa. Alkuperäinen ja muokattu. Tämän vuoksi toimivuus Logicin kanssa on myös ensin varmistettava.
Aliaksen lisäksi (soft link) tiedostojärjestelmät tukevat nk. 'hard link' -viittausta levyllä olevaan dataan. Se sallii tiedoston muokkaamisen kumpaa nimeä tahansa käyttäen. Voit jopa vaihtaa alkuperäisen tiedoston nimen ja linkki säilyy.
Lyhyesti:
Ero aliaksen (soft link) ja hard linkin välillä on se, että alias on viite tiedostonimeen ja hard link on oikea viite levyllä olevaan varsinaiseen dataan (inode). Näitä oikeita viitteitä (hard link) voi olla järjestelmästä riippuen vaikka kuinka monta.
Lisätietoa täältä:
http://www.osxfaq.com/Tips/unix-tricks/ ... tuesday.ws
http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_link
Vinkkinä sanottakoon, että tekstitiedostolla testatessa tuon toimivuutta ÄLKÄÄ käyttäkö OSX:n TextEdit-ohjelmaa. Tuntuu kirjoittavan datan aina uudelleen, jolloin hard link 'menetetään' ja lopputuolksena on kaksi erilaista tiedostoa. Alkuperäinen ja muokattu. Tämän vuoksi toimivuus Logicin kanssa on myös ensin varmistettava.
--
Tähän allekirjoitus.
Tähän allekirjoitus.
-
miicah: Ei se hard linkkikään toimi, jos tallennetaan Logicissa projekti eri nimellä ja tallennetaan kokonaan uusi versio. Siis valikosta "Save as..." tai "Save copy as..." jne.
Sitä tässä minun ymmärtääkseni haettiin.
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Mulla on tiikerissä kulloinkin aktiiviset duunit projektikansioina vasemmalla sidebariin kaahattuna oikotienä. Yhdestä isommasta biisistä mulla tulee n.10-50 eri versiota homman edetessä ja tuolta kansiosta löytää nopsaan sen haluamansa, usein sen uusimman. Toki joskus pitää päästä roplaamaan jotain aiempaa työvaihetta ja siinä järkevä nimeäminen auttaa. Vaikkapa 30min välein tallettaminen uudella nimellä voi pelastaa totaalisen ryssimisen ja mahdollista hyvin vertailun.
Tähän tyyliin, tosin softa ei ole Logic:

Tähän tyyliin, tosin softa ei ole Logic:

-
Viesti Kirjoittaja blaza »
Tai miten olisi pikakuvake kansioon jossa sun vaiheessa olevat biisit/projektit on? ;<
-
Kuten tässä nyt on jo kahdesti ehdotettu?blaza kirjoitti:Tai miten olisi pikakuvake kansioon jossa sun vaiheessa olevat biisit/projektit on? ;<

-
Viesti Kirjoittaja miicah »
Aivan totta. Joku aivojumi iski, kun lukasin vissiin liian nopeasti ton kysymyksen....TheKraken kirjoitti:miicah: Ei se hard linkkikään toimi, jos tallennetaan Logicissa projekti eri nimellä ja tallennetaan kokonaan uusi versio. Siis valikosta "Save as..." tai "Save copy as..." jne.
--
Tähän allekirjoitus.
Tähän allekirjoitus.
-
Viesti Kirjoittaja blaza »
Sori, vastasin vaan ihan kiihkoissa OP:hen.TheKraken kirjoitti:Kuten tässä nyt on jo kahdesti ehdotettu?blaza kirjoitti:Tai miten olisi pikakuvake kansioon jossa sun vaiheessa olevat biisit/projektit on? ;<

9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka