Terve. iPhoto siirtää iPhonella napatut kuvat kätevästi kirjastoonsa, mutta sen jälkeen iTunes synkronoi samat tuodut kuvat uuden Tapahtuman mukana jälleen iPhoneen, jos iTunesin asetuksista on valittu synkronoitavaksi kuvat Tapahtumien mukaan. Vaihtoehtoisesti Albumien mukaan synkronoidessa voi yksittäisiä Albumeja jättää pois, mutta tykkään järjestää kuvat iPhonessakin Tapahtumien mukaan kuten ne ovat iPhotossa ettei jokaisesta Tapahtumasta tarvitse erikseen tehdä Albumia iPhonea varten.
iPhonella otetut kuvat ovat puhelimessa siis sekä Kameran rullassa että Tapahtumissa synkronoinnin jälkeen. Minulle riittäisi, että iPhonella otetut kuvat ovat Kameran rullassa ja iPhotosta synkronoitavista Tapahtumista jäisi iPhone-kuvia sisältävät Tapahtumat pois. Onko mulla jäänyt jotain huomaamatta vai onko odotettava, että jonkun päivityksen yhteydessä synkronoitiasetuksiin tulee mahdollisuus jättää yksittäisiä Tapahtumia pois?
Miten synkroitte iPhonella napatut kuvat?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Miten synkroitte iPhonella napatut kuvat?
Viesti Kirjoittaja heikkipekka »
-
Re: Miten synkroitte iPhonella napatut kuvat?
Kellään ei kokemuksia jaettavana. Asia piffi.
-
Viesti Kirjoittaja teidon »
Etkös sinä voisi poistaa ne kuvat siirron jälkeen iPhonesta (iPhotohan ehdottaa kuvien poistoa siirron jälkeen) ja sen jälkeen antaa iPhoton/iTunesin tehdä hommansa? Jos sinä haluat säilyttää kuvat Kameran rullassa JA synkronoida iPhoto kuvat iPhoneen, niin sinähän siis tyhmän koneen mielestä haluat ne kuvat kahteen kertaan iPhoneen, ja siten tyhmän koneen mielestä kaikki toimii niin kuin pitääkin.
Ehkä tuo sinun kaipaama asetus joskus tulee iTunesiin, ehkä ei. Ensi keskiviikkona todennäköisesti julkistetaan uusi iTunesin versio, joten jos se asetus lähiaikoina on tulossa niin se tulee tuon seuraavan iTunes version myötä. En kuitenkaan jaksa uskoa että tuollaista asetusta tulisi, koska se on minun mielestä hiukan turha.
Ehkä tuo sinun kaipaama asetus joskus tulee iTunesiin, ehkä ei. Ensi keskiviikkona todennäköisesti julkistetaan uusi iTunesin versio, joten jos se asetus lähiaikoina on tulossa niin se tulee tuon seuraavan iTunes version myötä. En kuitenkaan jaksa uskoa että tuollaista asetusta tulisi, koska se on minun mielestä hiukan turha.
-
Jesh, keskustelua! Kiitos teidon. Ehkä siirryn tekemään kuten ehdotit - poistan kuvat Kameran rullasta iPhotoon tuonnin jälkeen. Näinkö itse käytät iPhonea ja kuvien synkronointia iPhoton kanssa? Miten muut käyttävät?
-
Viesti Kirjoittaja Daydream »
No itse en synkkaa kuvia automaattisesti kun iPhonen kytkee koneeseen. Vain iTunes aukeaa ja sitä kautta hoituu kopust yms.
Jos haluan kuvia tsekkailla, niin iPhoto päälle ja automaattinen siirto. En poista kuvia samalla, koska haluan kuitenkin lasteni kuvia säilyttää puhelimessa. Harmi kun sinne ei saa mitään toista kansiota.
Edit: saahan siihen kameraan useamman rullan, nimittäin iPhoton kautta, siis synkkauskansion. Ikävää on vaan se, että kuvia pystyy siirtämään ko. kansioon iPhotossa, ei puhelimessa.
Tuo MobileMe kiinnostaisi...
Jos haluan kuvia tsekkailla, niin iPhoto päälle ja automaattinen siirto. En poista kuvia samalla, koska haluan kuitenkin lasteni kuvia säilyttää puhelimessa. Harmi kun sinne ei saa mitään toista kansiota.
Edit: saahan siihen kameraan useamman rullan, nimittäin iPhoton kautta, siis synkkauskansion. Ikävää on vaan se, että kuvia pystyy siirtämään ko. kansioon iPhotossa, ei puhelimessa.
Tuo MobileMe kiinnostaisi...
Viimeksi muokannut Daydream, 2.9.2009 klo 10.04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikenlaisia iTuotteita koti pullollaan...
-
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
Itse teen juuri noin. Poistan kuvat kamerasta iPhotoon viennin jälkeen. Mulla oli iPhoto asetuksissa päällä et kun luuri isketään piuhan päähän se automaattisesti avaa iPhoto ohjelman, mut se kävi ärsyttään ja otin sen pois. Mulla MobileMe palvelu, jossa kuvagalleriassa "Best Of" kuvat ja sinne pääsee luurilla tosi näppärästi niitä kattoon.heikkipekka kirjoitti:Jesh, keskustelua! Kiitos teidon. Ehkä siirryn tekemään kuten ehdotit - poistan kuvat Kameran rullasta iPhotoon tuonnin jälkeen. Näinkö itse käytät iPhonea ja kuvien synkronointia iPhoton kanssa? Miten muut käyttävät?
| MBP 14" | iPhone 13 Pro | iPad Pro 12,9" | AirPods Pro 2 | Apple Watch SE | ATV 4K | HomePods |
-
Viesti Kirjoittaja Ipe^ »
Ohjeita, miten saa kuvat iPhone 3G S:llä otetut kuvat iphotoon?
-
Viesti Kirjoittaja jpva »
Laita piuha kiinni iPhoneen ja tietokoneeseen,avaa iPhoto,vasemmalla sivupalkissa näkyy iPhone liitettynä.Avaa puhelimen kuvat ja siirrä haluamasi koneelle.Eikös se näin mennyt ![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Täälläkin iPhoto aukeaa automaattisesti, kun puhelimen liittää koneeseen.
Siitä kopioin kuvat haluamiini tapahtumiin tai luon uusia tuodessani. Kuvat poistan tottakai tuonnin jälkeen, koska kuvathan näkyvät siirron jälkeen puhelimen valokuvakirjastossa vastaavasti kuin ennen siirtoa kameran rullassa
iTunesin valokuvat välilehdellä valitsen mitkä tapahtumat haluan puhelimeeni synkata. Mielestäni helppoa...
Siltikin vielä parempi olisi jos voisin siirtää kuvia suoraan puhelimessa haluamiini tapahtumiin tai luoda uusia tapahtumia. Synkatessa ne vain siirtyisivät automaagisesti vastaaviin tapahtumiin iPhotossa ja lisäämäni tapahtumat kuvineen ilmestyisivät myös iPhotoon..
Siitä kopioin kuvat haluamiini tapahtumiin tai luon uusia tuodessani. Kuvat poistan tottakai tuonnin jälkeen, koska kuvathan näkyvät siirron jälkeen puhelimen valokuvakirjastossa vastaavasti kuin ennen siirtoa kameran rullassa
iTunesin valokuvat välilehdellä valitsen mitkä tapahtumat haluan puhelimeeni synkata. Mielestäni helppoa...
Siltikin vielä parempi olisi jos voisin siirtää kuvia suoraan puhelimessa haluamiini tapahtumiin tai luoda uusia tapahtumia. Synkatessa ne vain siirtyisivät automaagisesti vastaaviin tapahtumiin iPhotossa ja lisäämäni tapahtumat kuvineen ilmestyisivät myös iPhotoon..
-
iPhoto huomaa sen automaagisesti, mutta jos Kameran rullassa on paljon kuvia ja videoita niin voi kestää hetken ennen kuin se sinne ilmestyy.Ipe^ kirjoitti:Ohjeita, miten saa kuvat iPhone 3G S:llä otetut kuvat iphotoon?
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka