Onko iPhone tehty vasenkätisille..?
-
Onko iPhone tehty vasenkätisille..?
Viesti Kirjoittaja macister »
Yritin ratkaisua ongelmaan.. Olen oikeakätinen ja kokeilin estää puheeni ajautumisen harakoille nostamalla luurin pitkälti oikean käden sormien varaan tehden kämmenpohjasta kupin, joka heijastaa puheen paremmin kohti mikrofonia. Oikeassa kädessä puhelinta tällä taktiikalla pitäen mikrofoni pahalainen peittyy herkästi ihoa vasten - luurin ollessa vasemmassa kädessä homma toimii.
Sääli, että sinänsä hyvä mikrofoni on näin typerästi sijoiteltu.
-
Re: Onko iPhone tehty vasenkätisille..?
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »

-
-
Joskus sitä joutuu vaan houkutelluksi. Itse kerran melkein jouduin Yön keikalle, kun kaveri sitä kehui maasta taivaaseen.macister kirjoitti:Ikävä todeta, mutta Nokia vie iipposta 6-0 tässä mikkiasiassa.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Nurffe »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Ainut mistä on sanottu et ääni kuuluu vähän oudosti niin puhelin universal dockissa kiinni ja kaiutin päällä

-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Handsfree käyttöön sitten ajaessa, jos ei muuten! Kaiutinkin kyllä toimii autossa, mutta kuulokkeet aina paremmat.Nurffe kirjoitti:Handsfree on oiva ratkaisu tähän ongelmaan.. Huomattavasti kätevämpi kun luurin pitäminen korvalla, mutta mitä vähän olen luuri kädessä puhunut niin ei ole koskaan valitettu etteikö puhe kuuluisi. Tiedä sitten miten oikein pidätte sitä luuria kädessä![]()
Ainut mistä on sanottu et ääni kuuluu vähän oudosti niin puhelin universal dockissa kiinni ja kaiutin päällä
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Nurffe »
No ei oo handsfreen voittanutta kotonakaanErño kirjoitti:Handsfree käyttöön sitten ajaessa, jos ei muuten! Kaiutinkin kyllä toimii autossa, mutta kuulokkeet aina paremmat.Nurffe kirjoitti:Handsfree on oiva ratkaisu tähän ongelmaan.. Huomattavasti kätevämpi kun luurin pitäminen korvalla, mutta mitä vähän olen luuri kädessä puhunut niin ei ole koskaan valitettu etteikö puhe kuuluisi. Tiedä sitten miten oikein pidätte sitä luuria kädessä![]()

-
Viesti Kirjoittaja CoB »
-
Viesti Kirjoittaja Disturbbi »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-Teemu
iPhone 7 128GB
Watch 42mm
MacBook Pro 13" Retina mid-2015
Game Center: T-eme
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja skip »

Itse olen niin oikeakätinen kuin voi olla, mutta pidän kyllä luuria jotakuinkin aina vasemmassa kädessä siihen puhuessani. Voi sitten sillä oikealla kädellä tehdä muita hommia samalla (vasemmalla kun se ei oikein yhtä hyvin onnistu). Nyt kun kokeilin, niin kyllähän tuo mikrofoni aika lähellä reunaa on ja oikeassa kädessä pidettäessä saattaa peittyä melko helposti. En ole aiemmin huomannut, kun tosiaan niin harvoin pidän luuria oikeassa kädessä puhuessani.

https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Jep jep.CoB kirjoitti:Ainakaan iPhone 2g:n kanssa ei ole ollut mitään ongelmia missään tälläisessa eikä yhteyksissä jne kaikki toiminut moitteettomasti. Jostain syystä tuntuu että vika on pitkälti käyttäjässä jos koko ajan puhelin ravaa huollossa jne.
Sen olen huomannut tuosta 2G:stä että kaiuttimen käyttäminen puhumiseen jotenkin fiksusti on käytännössä mahdotonta, koska heti kun napsautan kaiuttimen päälle saan vastapuolelta valituksia että on vaikeuksia kuulla mitä sanon. Tässä mielessä tuota mikin ja kaiuttimen vierekkäistä sijoittelua voidaan pitää epäonnistuneena, mutta en sit tiedä miten on asian laita uudemmissa iPhoneissa, onhan niissä ainakin selkeästi parempi kaiutin.
-
Juu, ilmeisesti puhelinkäden valikoitumisen taustalla on jotain samantapaista kuin siinä, käykö esim. lätkämailoista left vai right paremmin käteen.skip kirjoitti:Pitävätkö oikeakätiset luuria puhuessaa muka oikeassa kädessä?![]()
Itse olen niin oikeakätinen kuin voi olla, mutta pidän kyllä luuria jotakuinkin aina vasemmassa kädessä siihen puhuessani. Voi sitten sillä oikealla kädellä tehdä muita hommia samalla (vasemmalla kun se ei oikein yhtä hyvin onnistu). Nyt kun kokeilin, niin kyllähän tuo mikrofoni aika lähellä reunaa on ja oikeassa kädessä pidettäessä saattaa peittyä melko helposti. En ole aiemmin huomannut, kun tosiaan niin harvoin pidän luuria oikeassa kädessä puhuessani.
Mutta palatakseni tuohon mikkiongelmaan.. Vertailin N95:sta ja iPhone 3G s:ää soittamalla vastaajaani. Molempia luureja pidin ihan normaalisti kädessä peittämättä mikkiä, ja N95-puhelun ääninäyte on selkeästi selkeempi ja verimeni volyymirikkaampi. Kikkakakkosena yritin sitten muuttaa iPhonen sijaintia kädessä aiemmassa viestissäni mainitulla tavalla, saadakseni puheelle hieman enemmän kaikupohjaa - eli siitä tuo oikea-/vasenkätisyyys arvuuttelu. Oikeassa kädessä puhelinta 'kaiuttaen' mikki herkästi peittyy peukalonhangan poimuihin.
Summa summarum, koko hopeisen omenan väki -

Offtopicia senkin verran, että vajaan parin viikon käytön jälkeen luurin kuoressa on ensimmäinen halkeama, vaikka palikkaa on pidetty kuin kukkaa kämmenellä (kuten jo tulin kuvanneeksikin).

-
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Voi tsiisus mikä sana tuo oikein on?!?!? Että mua kyrsii tuo -rikkaampi tyyli, anglismi pahimmasta päästä. Lisäksi voisi itse kukin miettiä kaksi kertaa ennen kuin käyttää "liekö" -sanaa. Menee 80-prosenttisesti väärin tällä foorumilla.macister kirjoitti:volyymirikkaampi
Ja asiaan: oma oikea käteni vie puhelimen korvalle siten, että vastapuoli ei ole koskaan valittanut kehnosta äänenvoimakkuudesta. Toki voisi kuvitella, että mikin ja kaijuttimen paikat vaihtamalla mikki olisi oikealla kädellä puhuvalla hieman lähempänä puhe-elintä. Ehkä.
-
Jotenkin vaikuttaa raharikkaan kotkotuksilta - vaan lieneepikö sittenkään..mmmvuori kirjoitti:Että mua kyrsii tuo -rikkaampi tyyli, anglismi pahimmasta päästä. Lisäksi voisi itse kukin miettiä kaksi kertaa ennen kuin käyttää "liekö" -sanaa. Menee 80-prosenttisesti väärin tällä foorumilla.

-
Viesti Kirjoittaja Aloittelija »
-
Viesti Kirjoittaja tjm »
Et sitten ole yrittänyt kääntää luuria 180 astetta? (juu, ei toimi aivan kaikissa peleissä ja videot/videokontrollit ovat kenties ylösalaisin).Aloittelija kirjoitti:Pelatessa jää näppärästi käden alle, eikä kuulokkeiden kanssa oikein pelaaminen huvita.
Mac mini 2.26GHz C2D 4GB + EyeTV 610
-
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka