Hidasta ja tahmaista käyttöä iPhone 3G
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Hidasta ja tahmaista käyttöä iPhone 3G
Viesti Kirjoittaja ike »
Mulla on iPhonen 3G (16G) käyttö muuttunut tosi hitaaksi. Ei koko aikaa, mutta yhä jatkuvammin. Ei liity mihinkään tiettyyn sovellukseen. Tyhjää tilaa on n. 4G eli ei pitäis olla siitä kiinni? Onko muilla vastaavia kokemuksia / lääkkeitä tähän?
-
Re: Hidasta ja tahmaista käyttöä iPhone 3G
Viesti Kirjoittaja jmia »
Mulla on kanssa välillä tosi hidas, välillä petraa kummasti.. En tiedä mistä johtuu. Ei tosiaan ole minkään tietyn sovelluksen ominaisuus/ongelma vaan väliin jopa ihan ruuduista toiseen liu'uttelu tökkii.
-MacBook Pro 2.53GHz 4Gt (OS X 10.7.3)
-iPhone 4S 32Gt (iOS 5.1)
-iPad 2 16Gt
-iPad 2 16Gt
-
-
Viesti Kirjoittaja acu90 »
Itsellä ainakin säännöllinen boottaus on nopeuttanut laitetta kummasti. Eli siis sleep+home -nappuloita yhtäaikaa pohjassa niin kauan että puhelin käynnistyy uudelleen.
-
Viesti Kirjoittaja jiik »
käytättekö gmailia? jos käytätte, niin onko gmailin exchange-push määritelty käyttöön? ite kokeilin äsken tota exchange-pushia ja ihanku ois sen myötä alkanu tökkimään. sit poistin tilin ja määrittelin gmailin imappina takas ja ihanku ois taas toiminna luuri normaalisti.. tai sitten krapula vaikuttaa asiaan ![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
Siemens ja Neste fuusioituvat, mikä uuden konsernin nimeksi?
- Siemens-Neste Oyj
- Siemens-Neste Oyj
-
Viesti Kirjoittaja jmia »
Varmaan auttaakin, mutta ei mielestäni kuuluisi niin mennä, että pitää tehdä laitteelle bootti vähän väliä, jotta se toimisi kunnolla. Kai se on suunniteltu jatkuvaan käyttöön ilman jumimista. Aivan tarpeekseni sain boottailusta tuon taannoisen, täälläkin puidun, iPhone 3G "kooma"-ongelman aikana.acu90 kirjoitti:Itsellä ainakin säännöllinen boottaus on nopeuttanut laitetta kummasti. Eli siis sleep+home -nappuloita yhtäaikaa pohjassa niin kauan että puhelin käynnistyy uudelleen.

-MacBook Pro 2.53GHz 4Gt (OS X 10.7.3)
-iPad 2 16Gt
-iPad 2 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja Kasimir »
Riittää myös se että säännöllisesti sammutat iPhonen ja avaat uudelleen tai käytät jotain free memory ohjelmaa jos vastaavia enää löytyy App Storesta.jmia kirjoitti:Varmaan auttaakin, mutta ei mielestäni kuuluisi niin mennä, että pitää tehdä laitteelle bootti vähän väliä, jotta se toimisi kunnolla. Kai se on suunniteltu jatkuvaan käyttöön ilman jumimista. Aivan tarpeekseni sain boottailusta tuon taannoisen, täälläkin puidun, iPhone 3G "kooma"-ongelman aikana.acu90 kirjoitti:Itsellä ainakin säännöllinen boottaus on nopeuttanut laitetta kummasti. Eli siis sleep+home -nappuloita yhtäaikaa pohjassa niin kauan että puhelin käynnistyy uudelleen.
-Kasimir
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
-
Viesti Kirjoittaja acu90 »
Jjep samaa mieltä siitä että eihän sen näin pitäisi mennä mutta parempaa ratkaisua kun ei ole tarjolla, olen päättänyt tyytyä osaani ja buutata puhelimen jos homma menee tahmeaksi. En ole(ainakaan vielä) kokenut sitä turhan työlääksi.jmia kirjoitti:Varmaan auttaakin, mutta ei mielestäni kuuluisi niin mennä, että pitää tehdä laitteelle bootti vähän väliä, jotta se toimisi kunnolla. Kai se on suunniteltu jatkuvaan käyttöön ilman jumimista. Aivan tarpeekseni sain boottailusta tuon taannoisen, täälläkin puidun, iPhone 3G "kooma"-ongelman aikana.acu90 kirjoitti:Itsellä ainakin säännöllinen boottaus on nopeuttanut laitetta kummasti. Eli siis sleep+home -nappuloita yhtäaikaa pohjassa niin kauan että puhelin käynnistyy uudelleen.
-
Viesti Kirjoittaja ike »
Poistin gmail-tilin sähköpostista ja luen sitä toista kautta. Se muutti puhelimen käyttäytymisen totaalisesti. Kiitos neuvoista.
-
Siis oliko sulla gmail määritetty toimimaan exchange-palvelimen kautta? Mulla nimittäin korjasi tilanteen, että määritin sähköpostin käyttämään gmailia imapin kautta. Exchange-tsydeemin kautta saa pushin käyttöön, mutta puhelin roikkuu tällöin netissä ja akkua kuluu sekä käyttö saattaa tosiaan joskus olla tahmaista.ike kirjoitti:Poistin gmail-tilin sähköpostista ja luen sitä toista kautta. Se muutti puhelimen käyttäytymisen totaalisesti. Kiitos neuvoista.
Liekö johtuu siitä, että Googlen päässä exchange-palvelin ei aina toimi 100-varmasti ja iPhone pingailee sitä tästä johtuen jatkuvasti mikä aiheuttaa tahmailua.. entiä, joku joka näitä mikki-exchangeja tuntee voisi tietääkin.. sen oon ainakin huomannu, että Googlen exchange-palvelin ei oo aina synkassa selaimen ja imap-kansioiden kanssa, joten pushistakaan ei sitten ihan aina oo hyötyä..
- Siemens-Neste Oyj
- Siemens-Neste Oyj
-
Viesti Kirjoittaja ike »
Olin siis luonut iPhonen Mail ohjelmaan gmail tilin, josta sisältö tulee pushina. En tsekkaillut asetuksia sen tarkemmin, poistin sieltä ja käytän nyt Google appsin eli käytännössä selaimen kautta mailia.
-
Okei. Ratkaisu voi myös olla pushin pois kytkeminen, jos haluat iPhonen Mailia käyttää.ike kirjoitti:Olin siis luonut iPhonen Mail ohjelmaan gmail tilin, josta sisältö tulee pushina. En tsekkaillut asetuksia sen tarkemmin, poistin sieltä ja käytän nyt Google appsin eli käytännössä selaimen kautta mailia.
- Siemens-Neste Oyj
- Siemens-Neste Oyj
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Mulla on GMail IMAP käytössä ja käsin haen mailit, ei tahmausongelmia ole ollut.jiik kirjoitti:Okei. Ratkaisu voi myös olla pushin pois kytkeminen, jos haluat iPhonen Mailia käyttää.ike kirjoitti:Olin siis luonut iPhonen Mail ohjelmaan gmail tilin, josta sisältö tulee pushina. En tsekkaillut asetuksia sen tarkemmin, poistin sieltä ja käytän nyt Google appsin eli käytännössä selaimen kautta mailia.
-
Juu näin mullakin. GMail-exchange yhdistelmällä tosiaankin tahmaili. Tai sitten se oli se krapula ja käyttäjä itse tahmaili.Sherukka kirjoitti:Mulla on GMail IMAP käytössä ja käsin haen mailit, ei tahmausongelmia ole ollut.jiik kirjoitti:Okei. Ratkaisu voi myös olla pushin pois kytkeminen, jos haluat iPhonen Mailia käyttää.ike kirjoitti:Olin siis luonut iPhonen Mail ohjelmaan gmail tilin, josta sisältö tulee pushina. En tsekkaillut asetuksia sen tarkemmin, poistin sieltä ja käytän nyt Google appsin eli käytännössä selaimen kautta mailia.
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
- Siemens-Neste Oyj
- Siemens-Neste Oyj
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka