Applehan on tunnettu hienosta desingistä sen tuotteissa, mutta iPhone 2G:n takakuoren suunnittelussa ne on failannut mielestäni ja pahasti.
Olen niiiiiin kyllästynyt tohon iPhone 2G:n takakuoren lookkiin, että ihan kuvottaa katella tota. Mun takakuori on kaikenlisäks naarmuinen ja toi kaksivärisyys ärsyttää, toi harmaa pinta on jotenkin jännä kun kaikki paskat tarttuu siihen ärsyttävän helposti, ja ne oikeen kiiltää siinä ja on niin tuhottoman vaikee putsata kun ei millään lähe. Ärsyttävältä tunruu sormissa. Nyt sitten päätin, että teen tosta takakuoresta yksivärisen, mustan tai valkoisen, keinolla millä tahansa. No, niitä keinojahan ei ole kovin monia. Vaihtoehtoina on joko ostaa uusi takakuori, tai maalata se. Oon katellu aika pitkään kaikenlaisilta nettisivulta ja juutuupista kuvia ja videoita maalatuista iphoneista ja takakuoren vaihdoista.
Haluaisin takakuoresta tietenkin valkoisen, siis kokonaan, mutta valkoisia (siis valkoisia, ei harmaita!) takakuoria ei ainakaan iPhone 2G:lle myydä joten jos valkoiseen todella päädyn niin mun pitää maalata se itse. Takakuoren vaihto ei taas siksi innosta, kun jos haluan suorittaa sen halvalla, mun pitää liimailla niitä osia mun vanhasta takakuoresta ja se pitää tuhota että siitä saa jotkut osat irti - jos en rahaa säästele niin on olemassa paljon helpompi vaihtoehto, kuori, jossa on kaikki osat valmiina ja niitä ei tarvitse irrotella vanhasta. Se "lysti" taas sitten maksaa, lähes 80 ameriikkojen dollaria.
Eli maalaan.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No, en muista nyt muuta kuin http://geektechnique.org/projectlab/822 ... the-iphone <- tuollaisen "tuton", sivulla muutama video tosta ja paljon kuvia. Erittäin kaunis lopputulos, juuri sellainen kuin haluan.
Muutama ihan hieno maalattu ykkös-iLuuri :

On olemassa ColorWare - firma, ne siis maalaa iPhoneja, sekin kyllä maksaa. Asiakkaat ovat kyllä sanoneet että siitä sietää maksaakin, kun ne tekee niin tarkkaa ja hyvää työtä. Ite en tohon kyllä mene mukaan, niillä on siis oikeesti korkeat hinnat.
Okei, juutubessa on monta videoita maalatuista kun kirjottaa modded iphone tms. hakuun. Onko kellään kokemusta maalaamisesta, tai sitten linkkejä halpoihin takakuoriin? Vinkkejä otan myös vastaan, sekä ehdotuksia mikä on helpoin ratkaisu. Ja pitäis tietää kanssa, että minkälainen maali tähän käy jos spraylla maalaan. (?) Ja jos ois joku maali mistä tulee semmoinen kiiltävä pinta, ois makee kanssa (niinkun kuvissa). Kiitokset!