Ostin käytetyn Mac Minin (1,5 Ghz Core Solo, 1Gt, käyttis Tiger) ja tyrkkäsin sen vanhaan (6v.) laajakuvatelkkariin (LG RB-32CZ10RX) S-video piuhalla kiinni. Kuvassa näkyy nyt sitten mustat palkit ympärillä. Telkkarin manuaali ei puhu mitään resoluutiosta. Hommasin SwitchResX-ohjelman, josta luulen löytäneeni telkkarin "natiiviresoluution". Ko. ohjelman Display-nappulan alla Default resolution kohdassa näkyy 800x600 in 50 Hz. Olen muita keskusteluja luettuani ymmärtänyt, että juuri tuo 50 Hz saattaa tuottaa vaikeuksia.
Olen myös ymmärtänyt, että telkkarista pitäis päästä painamaan joku overscan pois päältä. No, eipä tuolta TV:n asetuksista mitään sellaista löytynyt. Googlettamalla en oikein löytänyt apuja. Ilmeisesti tämän telkkarin tarkempiin säätöihin pääsee käsiksi jollain huoltokaukosäätimellä tms.
Järjestelmäasetuksista olen koittanut vaihdella resoluutioita ja tuolla SwitchResX:llä koittanut säädellä, mutta aikalailla toivotonta meinaa olla ku ei juuri tiedä mitä tekee...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Järjestelmäasetuksista kun painaa TV-ulostulon alta täpän "Näytön kokoinen kuva", näyttää kuva laadultaan ihan kelvolliselta, mutta kuvasta jää peittoon joka puolelta aika lailla.
Tälläistä säätöä täällä. Osaisiko joku neuvoa, miten pääsen eteenpäin?