Hei!
Minulla on Mac mini jossa on Mac OS 10.4.11. Hommasin isomman kovalevyn ja on tarkoitus asentaa sille Snow Leopard ja Windows 7. Voinko tehdä niin, että asennan uudet käyttikset levylle ulkoisessa USB kotelossa ja testaan sitä siinä. Onnistuuko siis boottaus ulkoiselta tai sisäiseltä levyltä Alt-valinnalla? Jos kaikki pelittää hyvin, voin sitten vaihtaa uuden levyn sisäiseksi?
t. Harri
Kakkoskäyttis ulkoiselle levylle?
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kakkoskäyttis ulkoiselle levylle?
Viesti Kirjoittaja hnu »
-
Re: Kakkoskäyttis ulkoiselle levylle?
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Hmm. Luulisin että tuon windoosin asennus ulkoiselle saattaa vaatia vähän taitoa ja taikuutta.
Itse olen pyöritellyt FW800 kovolta virtuaalikonetta joka on toiminut ihan nätisti, joten sellasen kautta voinee ainakin mielestäni aivan hyvin ajella käyttistä. SL sinne asentuukin varmasti.
USBin kanssa varmasti homma on hitaampaa, mutta täysin mahdollista, etenkin testailumielessä.
Itse olen pyöritellyt FW800 kovolta virtuaalikonetta joka on toiminut ihan nätisti, joten sellasen kautta voinee ainakin mielestäni aivan hyvin ajella käyttistä. SL sinne asentuukin varmasti.
USBin kanssa varmasti homma on hitaampaa, mutta täysin mahdollista, etenkin testailumielessä.
Karsee läjä kaikkee roinaa.
-
Re: Kakkoskäyttis ulkoiselle levylle?
Viesti Kirjoittaja Geemies »
Mulla toimi ainakin vanha levy suoraan buuttaavana kun laitoin sen USB-koteloon. Eli tilanne oli tämä: uusi isompi levy sisään tyhjänä. Vanha levy ulos ja USB-koteloon. Buuttasi vanha käyttis hyvin ulkoiselta kotelolta. Eli varmaan toimii käyttiksen asennuskin USB-levylle, kunhan asennuksessa muistat valita kohteeksi sen ulkoisen levyn. En usko että Boot Campin asennus poikkeaa tuosta mitenkään (en tosin ikinä ole kokeillut kumpaakaan).
Toisaalta, jos kerran olet laittamassa sen uuden levyn koneeseen joka tapauksessa niin miksi et aloittaisi puhtaalta pöydältä ja asentaisi uudet kilkkeet sen ollessa koneessa, niin olis nopeempaa. Vanhalta levyltä saat levytyökalulla pudotettua vanhan asennuksen uudelle levylle helposti tai hätätapauksessa buutattuakin.
Toisaalta, jos kerran olet laittamassa sen uuden levyn koneeseen joka tapauksessa niin miksi et aloittaisi puhtaalta pöydältä ja asentaisi uudet kilkkeet sen ollessa koneessa, niin olis nopeempaa. Vanhalta levyltä saat levytyökalulla pudotettua vanhan asennuksen uudelle levylle helposti tai hätätapauksessa buutattuakin.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka