Toinen ongelma olisi seuraava:
Mac ei jostain syystä tunnista reissusta otettuja kuvia, tiedot näyttää kansion olevan 1.3gb mikä pitää paikkansa mutta kun aukaisen kansion mitään ei ole siellä. Olen koittanut katsoa kuvia muistitikulla, polttanut cd.lle ja ja dvd.lle mutta ne ei näy mistään kautta. Kuvat ovat perus Jpeg muodossa ja eikä niille ole tehty mitään muokkauksia.
Jos jollain olisi omakohtaisia neuvoja olisin kiitollinen
Valokuvat eivät näy
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Valokuvat eivät näy
Viesti Kirjoittaja tommitapani »
-
Re: Valokuvat eivät näy
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Millä kameralla kuvat on otettu ja miten siirretty Macciin? Eihän sellainen olisi mahdollista, että kuvien nimet alkaisivat jostain käsittämättömässtä syystä pisteellä, jolloin niitä ei normaalisti näkisi?
-
Viesti Kirjoittaja luu5 »
Milläs ne olet polttanut CD:lle ja DVD:lle? Millä olet varmistanut, että kuvia on? Näkyykö kuvat jollain muulla? Toimiiko Macin USB portissa mikään muu muistitikku?tommitapani kirjoitti:Toinen ongelma olisi seuraava:
Mac ei jostain syystä tunnista reissusta otettuja kuvia, tiedot näyttää kansion olevan 1.3gb mikä pitää paikkansa mutta kun aukaisen kansion mitään ei ole siellä. Olen koittanut katsoa kuvia muistitikulla, polttanut cd.lle ja ja dvd.lle mutta ne ei näy mistään kautta. Kuvat ovat perus Jpeg muodossa ja eikä niille ole tehty mitään muokkauksia.
Jos jollain olisi omakohtaisia neuvoja olisin kiitollinen
-
Kamerana Canon digital IXY 60
Ei ole pistettä tiedostonnimen edessä
Olen kokeillut polttaa kahden eri kaverin polttavalla asemalla ja molempien kavereiden PC:llä kuvat näkyvät normaalisti. Sama cd, minulla näkyy vaan koko ja .thumbs, kavereilla kaikki kuvat normaalisti
Toimii myös muut USB tikut.
Tätä yritettiin aikoinaan selvittää mutta sillon ei saatu asiaa kuntoon. Kahden kuukauden ulkomaanreissu kuvat ovat minulta periaatteessa nyt hävinnyt.
Ei ole pistettä tiedostonnimen edessä
Olen kokeillut polttaa kahden eri kaverin polttavalla asemalla ja molempien kavereiden PC:llä kuvat näkyvät normaalisti. Sama cd, minulla näkyy vaan koko ja .thumbs, kavereilla kaikki kuvat normaalisti
Toimii myös muut USB tikut.
Tätä yritettiin aikoinaan selvittää mutta sillon ei saatu asiaa kuntoon. Kahden kuukauden ulkomaanreissu kuvat ovat minulta periaatteessa nyt hävinnyt.
-
Viesti Kirjoittaja heikkipekka »
Kuulostaa hankalalle, mutta koitetaan löytää vika. Sulla on siis kaverin PC:llä kuvat siirretty USB-muistitikulle, sitten CD:lle ja DVD:lle ja ne näkyvät PC:llä ihan oikein, mutta kun pukkaat USB:n kiinni Maciin tai laitat levyt romppuasemaan niin Finderista näkyy kyllä muistitikku ja levyt, mutta ei JPEG-tiedostoja?
Mä en ole vastaavasta ongelmasta tällä foorumilla aiemmin kuullut. Siis, että ihan tavalliset pokkarilla otetut JPEG-kuvat ei näkyisi Macilla vaikka PC:llä kuvat näkyy normaalisti, niin ei suorilta osaa sanoa mikä vois olla vialla.
Mä en ole vastaavasta ongelmasta tällä foorumilla aiemmin kuullut. Siis, että ihan tavalliset pokkarilla otetut JPEG-kuvat ei näkyisi Macilla vaikka PC:llä kuvat näkyy normaalisti, niin ei suorilta osaa sanoa mikä vois olla vialla.
-
Joo näin on asia.
Jos ihan oikein muistan, siitä on vuosi aikaa. Kun reissun jälkeen laitoin kameran kiinni koneeseen niin muistaakseni ei sillonkaan näkyny mitään. Ja PC tunnisti ihan normaalisti kamerasta kuvat.
Jos ihan oikein muistan, siitä on vuosi aikaa. Kun reissun jälkeen laitoin kameran kiinni koneeseen niin muistaakseni ei sillonkaan näkyny mitään. Ja PC tunnisti ihan normaalisti kamerasta kuvat.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Näkyykö tiedostoja Terminalista (Pääte) katsottuna?
-
Viesti Kirjoittaja F1.4 »
Jollakin saitilla oli tarina "pahimmat painajaiset" kun oli wintoosan kanssa pelehtinyt niin se oli muuttanut omin päin kuvatiedosto nimikkeet toiseen muotoon ja 6000 kuvaa oli häviöllä vaikka ne olivatkin vielä siellä jossain.
Expression medialla voisi yrittää sehän avaa ms:n tiedostot macissä ja sen saa imuroitua koeversiona käyttöön noin kuukaudeksi.
Expression medialla voisi yrittää sehän avaa ms:n tiedostot macissä ja sen saa imuroitua koeversiona käyttöön noin kuukaudeksi.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka