Mistä johtuu:
Toimiston Langattomaan verkkoon ei pääse iPhone 3G S:lläni? Kokeilin juuri kaverini samanlaisella puhelimella ja se toimi moitteettomasti. Minun puhelimeni vaan pyytää salasanaa uudestaan ja uudestaan jos kokeilen asetusten ja sieltä Wi-Fin kautta. Kun taas avaan Safarin tai sähköpostit ja kone pyytää verkon salanaa, ilmoittaakin suoraan salasanan olevan väärä...
Kokeilin hakata käsinkin kaikki IP-osoitteet, aliverkon peitteet jne... Tuloksetta.
Muissa langattomissa verkoissa ei samaa ongelmaa ole.
Tiivistettynä vielä: Toimiston langaton verkko toimii kaikilla muilla laitteilla paitsi MINUN iPhonella.
Mitä tehdä? Ei millään viitsisi palauttaa tehdasasetuksia, on niin pirusti tavaraa jo koneessa (lähes 18Gt).
Jos kuitenkin joudun palauttamaan tehdasasetukset, kopioituuko iTunesin kautta iDisk salasanoineen jne... Soittoäänet oikeille nimille jne..?
Wi-Fi ongelma
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Wi-Fi ongelma
Viesti Kirjoittaja Kasimir »
Tiedätkö miten verkko on suojattu, missä vaiheessa verkko kysyy salasanaa wifiin yhdistäessä vaiko safarissa.Tauvo kirjoitti:Mistä johtuu:
Toimiston Langattomaan verkkoon ei pääse iPhone 3G S:lläni? Kokeilin juuri kaverini samanlaisella puhelimella ja se toimi moitteettomasti. Minun puhelimeni vaan pyytää salasanaa uudestaan ja uudestaan jos kokeilen asetusten ja sieltä Wi-Fin kautta. Kun taas avaan Safarin tai sähköpostit ja kone pyytää verkon salanaa, ilmoittaakin suoraan salasanan olevan väärä...
Kokeilin hakata käsinkin kaikki IP-osoitteet, aliverkon peitteet jne... Tuloksetta.
Muissa langattomissa verkoissa ei samaa ongelmaa ole.
Tiivistettynä vielä: Toimiston langaton verkko toimii kaikilla muilla laitteilla paitsi MINUN iPhonella.
Mitä tehdä? Ei millään viitsisi palauttaa tehdasasetuksia, on niin pirusti tavaraa jo koneessa (lähes 18Gt).
Jos kuitenkin joudun palauttamaan tehdasasetukset, kopioituuko iTunesin kautta iDisk salasanoineen jne... Soittoäänet oikeille nimille jne..?
-Kasimir
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Todennäköisesti kysyy Wi-Fiin yhditettäessä, koska sama ongelma on kaikissa nettilinjaa vaativissa toiminnoissa??
Verkko on näkyvä, salasanalla suojattu.
Se saattaa olla epämahdollista.
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Meinasi kyllä varmaan, että onko WEP, WPA, jne. suojaus.Tauvo kirjoitti:Todennäköisesti kysyy Wi-Fiin yhditettäessä, koska sama ongelma on kaikissa nettilinjaa vaativissa toiminnoissa??
-
En kyllä tiedä, täytyy kysyä se kaverilta joka näitä on asennellut...
Onko sillä suojauksella merkitystä silloin jos minun kone on ainoa, joka ei verkkoa huoli?
Onko sillä suojauksella merkitystä silloin jos minun kone on ainoa, joka ei verkkoa huoli?
-
Verkon suojauksesta:
Kotiverkko joka toimii Macillä ja iPhonella on WPA.
Toimiston verkko joka toimii kaikilla muilla laitteilla paitsi minun iPhonella on WEP.
Onko tuolla jotain tekemistä ongelman kanssa? Jos on, olisi kiva tietää miksi juuri tämä luuri on se joka siitä on vetänyt herneen nenäänsä? Olenko voinut puhelinta ensimmäisen kerran kytkiessä (tapahtui kotiverkossa) valita jotain sellaista mikä estää tuon toimiston langattoman yhteyden?
Kotiverkko joka toimii Macillä ja iPhonella on WPA.
Toimiston verkko joka toimii kaikilla muilla laitteilla paitsi minun iPhonella on WEP.
Onko tuolla jotain tekemistä ongelman kanssa? Jos on, olisi kiva tietää miksi juuri tämä luuri on se joka siitä on vetänyt herneen nenäänsä? Olenko voinut puhelinta ensimmäisen kerran kytkiessä (tapahtui kotiverkossa) valita jotain sellaista mikä estää tuon toimiston langattoman yhteyden?
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
WEP:n kanssa on aika usein ongelmia, varsinkin, jos verkkoon pyrkivä laite tukee paremmin WPA/PWA2 -suojausta.
Sitäpaitsi, voisit ihan vakavasti suositella sen konttorin IT-ylläpidolle, että tarkistavat, onko jotain erityisen oleellista syytä pitäytyä siuojauksessa, jonka purkaa jokainen, joka viitsii softan netistä ladata?
WPA:nkin joku japsi on jo purkanut minuutissa. WPA2 on vielä toistaiseksi turvassa - kuinka kauan, jää nähtäväksi...
Itse kuitenkin ehdottomasti omille asiakkailleni ilmoitan, että jops WEP on vaatimus, ei verkon turvallisuutta voi pitää edes toivottavana.
Aina WPA2-PSK, aina.
Sitäpaitsi, voisit ihan vakavasti suositella sen konttorin IT-ylläpidolle, että tarkistavat, onko jotain erityisen oleellista syytä pitäytyä siuojauksessa, jonka purkaa jokainen, joka viitsii softan netistä ladata?
WPA:nkin joku japsi on jo purkanut minuutissa. WPA2 on vielä toistaiseksi turvassa - kuinka kauan, jää nähtäväksi...
Itse kuitenkin ehdottomasti omille asiakkailleni ilmoitan, että jops WEP on vaatimus, ei verkon turvallisuutta voi pitää edes toivottavana.
Aina WPA2-PSK, aina.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Ok..
Kiitos. Täytyy heti maanantaina kokeilla jos alkaa toimimaan.
TAPAHTUI IHME Soneralta soittivat teknisesta tuesta, kun kävin laittamassa tämän saman viestin heidän yhteydenottolomakkeelle.
Sieltä neuvottiin kokeilemaan verkon unohtamista ja sen jälkeen kokeilla liittyä verkkoon uudestaan. Jollei toimi, pitäisi palauttaa tehdasasetukset.
Mac-jälleenmyyjä pelkäsi, että laitteessa saattaa olla viallinen komponentti, toivon totisesti että kaveri on väärässä, sillä niin riippuvaiseksi olen koneesta jo tullut...
Onko tuo salauksen muuttaminen iso juttu? Täytyykö sen jälkeen asentaa tulostimet, ulkoiset jaetut varastot jne:t uudestaan? Muuten ei olisi ongelmia, mutta kun välissä on laskutusohjelman vuoksi yksi pc...
Kiitos. Täytyy heti maanantaina kokeilla jos alkaa toimimaan.
TAPAHTUI IHME Soneralta soittivat teknisesta tuesta, kun kävin laittamassa tämän saman viestin heidän yhteydenottolomakkeelle.
Sieltä neuvottiin kokeilemaan verkon unohtamista ja sen jälkeen kokeilla liittyä verkkoon uudestaan. Jollei toimi, pitäisi palauttaa tehdasasetukset.
Mac-jälleenmyyjä pelkäsi, että laitteessa saattaa olla viallinen komponentti, toivon totisesti että kaveri on väärässä, sillä niin riippuvaiseksi olen koneesta jo tullut...
Onko tuo salauksen muuttaminen iso juttu? Täytyykö sen jälkeen asentaa tulostimet, ulkoiset jaetut varastot jne:t uudestaan? Muuten ei olisi ongelmia, mutta kun välissä on laskutusohjelman vuoksi yksi pc...
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka