Budjetti 300 e, minkä ostaisitte?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
Budjetti 300 e, minkä ostaisitte?
Viesti Kirjoittaja umpio »
Kaverilla olisi tarve PC:n korvaajaksi, mutta rahavarat ovat tiukilla. Mac olisi kuulemma ykkösvaihtoehto, mutta tuohon rahaan ei kovin paljoa vaihtoehtoja ole. G5 -sarjan yläpään koneet alkavat löytyä tuosta hintaluokasta, samaten 50 e enemmän sijoitettuna kohtuullisen iMacin saisi myös, samoin ensimmäisiä Intel-Minejä. Heppu väittää käyttötarkoituksen olevan ihan perushuttua (netti, sposti jne.), joten G5 -prossuinenkin kelpaisi täysin. Mietityttää vain se, että _jos_ kaveri innostuu vähänkään sumplimaan kotivideoitaan ennen polttoa DVD:lle ja/tai kokeilemaan musan vääntöä, niin olisiko joku dual G5 kuitenkin parempi vaihtoehto? Käytännön kokemuksia kaivattaisiin siis. Eniten minua Minissä (edelleenkin) vaivaa se, että näytönohjain on se mitä on, eikä sitä voi vaihtaa, jos alkaa grafiikkapuoli ahdistaa. Tietysti ajattelutavan painolastina on monenkymmenen vuoden rassaus PC:iden parissa, joissa vaihdettiin osia kuin kaupparatsu paitaa...
"Vetää kestää niin p...sti mutta työntää ei yhtään..."
-
Re: Budjetti 300 e, minkä ostaisitte?
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Intel-mini. Kai noihin hintaluokkiin jo käytetyn tuplacorenkin saa. En ainakaan itse lähtisi enää räpeltämään PowerPC-kamojen kanssa. Kaikkein vähiten sellaisen suorituskyvyn perässä jota ei edes tiedetä tarvittavan. Saatikka sitten sillä idealla että vanhaan kamaan pultataan jotain (uusille täysin kalpenevia) parannusosia.
Sitten jos jonakin kauniina päivänä on selkeä tehontarve ja rahaa taskussa, niin päivittää huomattavasti uudempaan iMaciin tai Mac Prohon. Tuollaisesta halvasta ministä saa lähes omansa pois niin kauan kuin se toimii.
Minulla on peli-PC, on ollut viimeisen viisitoista vuotta (paitsi välillä jonkin aikaa ei), eikä niihinkään ole tarvinnut mitään päivittää vaan keskittyä itse asiaan ja vaihtaa konetta n. 3v välein. Osaisin kyllä - pari konetta rakensin itse, viat olen fiksannut sen pari kertaa kun on mitään tullut - mutta jatkuva nikkarointi on harraste, ei tarveperustainen juttu.
Sitten jos jonakin kauniina päivänä on selkeä tehontarve ja rahaa taskussa, niin päivittää huomattavasti uudempaan iMaciin tai Mac Prohon. Tuollaisesta halvasta ministä saa lähes omansa pois niin kauan kuin se toimii.
Minulla on peli-PC, on ollut viimeisen viisitoista vuotta (paitsi välillä jonkin aikaa ei), eikä niihinkään ole tarvinnut mitään päivittää vaan keskittyä itse asiaan ja vaihtaa konetta n. 3v välein. Osaisin kyllä - pari konetta rakensin itse, viat olen fiksannut sen pari kertaa kun on mitään tullut - mutta jatkuva nikkarointi on harraste, ei tarveperustainen juttu.
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka