Mail-otsikot värillisiksi
-
Mail-otsikot värillisiksi
Viesti Kirjoittaja hkivimak »
Eli Mail ohjelmaan on tullut itselle aika monta postilaatikkoa "saapuneet" lisäksi. Monenlaista työpostilaatikkoa jne. Onko olemassa jotain ohjelmaa, jolla saisi laatikot joko väritettyä tai laitettua erilaisen ikonin kunkin laatikon kohdalle????
Kiitos vinkeistä.
-
Re: Mail otsikot värillisiksi
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Kas näin:

-
Ongelma vain on se, että "vedän" tietyt postit tiettyihin postilaatikoihin. Laatikkoja on n. 40 kpl, ja niiden hahmottaminen ilman värejä tai ikoneita on hieman hankalaa. Jännä, että kukaan ei ole viritellyt tätä osaa mailista. Olen useasti etsinyt jotain softaa, jolla saisi asian hoidettua. En ole löytänyt.
Kiitos ehdotuksesta.
-
Viesti Kirjoittaja jam1 »
Ketju löytyy täältä: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 9&t=135190
-

-
Viesti Kirjoittaja jpq »
kiintoisa idea mitenhän laaja tuo värivaihtoehto lista on... uteloiduin vaikka varmaan keskimäinen tietokoneeni hoitaa mailihommat pitkään vaikkakin ehkä joskus vaihtuu sekin mac minille. mutta vanhan mailia arkiston lukemis kelpoisuus on eri juttu silloin...Anniel kirjoitti:Tee Mailissa jokaiselle postilaatikolle oma sääntö joka värjää ko. laatikon viestit tietyllä värillä.
Kas näin:
-
Viesti Kirjoittaja atheos »

http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Re: Mail-otsikot värillisiksi
Kiitos.
-
Viesti Kirjoittaja MiniMe »
-
Kiitos edelleen suuresti kaikista vastauksista.
-

Ohessa linkki keskusteluun Applen sivuille http://discussions.apple.com/thread.jsp ... ID=1631140
Tosin täällä monet neuvojat valovuoden edellä tuon foorumin neuvojista, olen sen itse monta kertaa huomannut.
-
Viesti Kirjoittaja MiniMe »
-
Samaan ratkaisuun päätynyt. Harmittaa kun muuten pidän ohjelmasta.MiniMe kirjoitti:Itsekin juuri kaipailiin tuota ominaisuutta, kun työpostissa noita kansioita (= Postilaatikoita) on kertynyt kymmeniä. Helpottaakseni urakkaa, tein "juureen" arkistokansion, jonne heittelin ei ajankohtaiset kansiot.
-
Viesti Kirjoittaja nobu178 »
Ovatko kaikki työpostisi sellaisia, joista ei keksi sääntöjä? Minulla eräiltä s-postilistoilta tulevat viestit siirtyvät sääntöjen avulla suoraan niille tarkoitettuihin kansioihin. Luen niitä sitten, kun kerkiän. Jos viestien oikeihin kansioihin siirtämisestä on kysymys ja säännöillä voit määritellä tulevia viestejä, eikö kannattaisi nyt tehtailla sääntöjä niin, että jatkossa tilanne helpottaisi.hkivimak kirjoitti:Samaan ratkaisuun päätynyt. Harmittaa kun muuten pidän ohjelmasta.MiniMe kirjoitti:Itsekin juuri kaipailiin tuota ominaisuutta, kun työpostissa noita kansioita (= Postilaatikoita) on kertynyt kymmeniä. Helpottaakseni urakkaa, tein "juureen" arkistokansion, jonne heittelin ei ajankohtaiset kansiot.
-
nobu178 kirjoitti:Ovatko kaikki työpostisi sellaisia, joista ei keksi sääntöjä? Minulla eräiltä s-postilistoilta tulevat viestit siirtyvät sääntöjen avulla suoraan niille tarkoitettuihin kansioihin. Luen niitä sitten, kun kerkiän. Jos viestien oikeihin kansioihin siirtämisestä on kysymys ja säännöillä voit määritellä tulevia viestejä, eikö kannattaisi nyt tehtailla sääntöjä niin, että jatkossa tilanne helpottaisi.hkivimak kirjoitti:Samaan ratkaisuun päätynyt. Harmittaa kun muuten pidän ohjelmasta.MiniMe kirjoitti:Itsekin juuri kaipailiin tuota ominaisuutta, kun työpostissa noita kansioita (= Postilaatikoita) on kertynyt kymmeniä. Helpottaakseni urakkaa, tein "juureen" arkistokansion, jonne heittelin ei ajankohtaiset kansiot.
Valitettavasti ei onnistu, ideana hyvä ja käytänkin ao. toimintoa niihen posteihin, johon pystyn rakentamaan sääntöjä. Suurin osa tulee täysin satunnaisilta tahoilta. Joissain työjutuissa on satoja esim. todistajia, vastaajia jne. henkilöitä, joiden sähköpostiosoitteet täysin sattumanvaraisia.
Mutta tuo on loistava ominaisuus, mutta vaatii tosiaan tiedon lähettäjästä. Minulla sitä harvoin on

Kiitos ajatuksesta. Joskushan ratkaisu on lähempänä kuin osaa ajatella.
-
Viesti Kirjoittaja jam1 »
Mailien lukemista tehostan sillä, että olen tehnyt smart-foldereita: "24h", "48h", "One week", "This month", "Liitetiedostoja", "Flageja" jne. Näihin olen tarpeen mukaan lisännyt parametreinä mm. "Unread", "Flagged", "High Priority" jne. Osa älykkäistä kansioista sisältää tietyt sähköposti accountit ja osa sisältää sisään tulevien postien lisäksi myös uloslähtevät postit.
Älykkäät kansiot keräävät mailit yhteen nippuun, eli minun ei tarvitse pitää hakemistorakennetta auki kuin tietyiltä osin. Kun olen lukenut mailin, niin kyseinen maili tippuu pois automaattisesti esimerkiksi sellaisesta smart folderista kuin "24h [unread]", mutta vastaavasti säilyy smart folderissa "24h". Lähtökohtaisesti hakemistossa "One week [unread]" on jo suhteellisen matalan prioriteetin maileja, sillä kiireellisemmät on hoidettu aikaisemmin alta pois. Näin ollen priorisointikin tulee kuin itsestään näiden aikaleimaan perustuvien älykkäiden kansioiden kautta.
Tämän rakennelma säästää aikaa etenkin työmailien käsittelyssä huomattavasti. Toivottavasti tästä vinkistä on muillekin apua ja antakaa ihmeessä palautetta / lisää omia vinkkejänne. Kiinnostaisi toki tehostaa omaa mailien käsittelyä entisestään

- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka