moi ihmiset.
olen uusi täällä, ja myös uusi mac-käyttäjä. mulla oli 5 vuotta pc ja joku kräkätty cubase. ostin viime vkl uutena veikon koneelta vanhemman valkoisen macbook 13" 2.13:n firewirellä 799 epaa, ja logic 9 studion musajuttujen tekoon. mulla on kotistudiossa kitarat, kitaravaffari ulostulolla, nordlead jota käytän midillä sekä ilman, rolandin rumpupad ja pari hyvää mikkiä. myös bassoa tekisi mieli soittaa himassa mykkänä koneelle jonain päivänä. naapureita en aio häiritä.
pitäisi hommata maciin äänikortti, ja merkinkin olen jo valinnut. se on presonus.
firebox soveltuisi kai mittasuhteiltaan paremmin käyttööni. en kuvittele ihan lähiaikoina äänittäväni 8 raitaa livenä purkkiin.
mutta kyllähän fp10:kin kiinnostaa, saa aika paljon ekstraa kun maksaa 150 ylimääräistä. ja kyllähän mä mielelläni kytkisin kaiken em. matskun suoraan kiinni korttiin ja pistäisin menoksi.
kysynkin teiltä oi viisaammat, onko näiden vehkeitten äänessä, soundissa, lopulta mitään eroa? entä luotettavuudessa? laitteet sijoittuvat kaiketi samalle aikajanalle, molemmat on tulleet joskus 2005 ympärillä.
vai onko teillä, viisaat ihmiset, suositella näiden tilalle jotain IHAN KILLERIÄ? mun mielestä noi on hyviä kortteja. rahaa korttiin laitan alle 500 epaa.
kiitos jo nyt.
Presonus fp10 vs. Firebox
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Presonus fp10 vs. Firebox
Viesti Kirjoittaja aksulaattori »
-
Re: presonus fp10 vs. firebox
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
FP10:ssä on paremmat etuasteet. Siinäpä ne erot mistä minä tietoinen. En kuitenkaan ole koskaan korvalla vertaillut. Molemmat on toimintavarmoja värkkejä omien ja kaverien kokemusten perusteella.
Sen vertta kuitenkin korjaan, että FP10 on kyllä tuoreempi laite. Firepod on se mikä tuli silloin 2005. FP10 on siitä päivitetty versio, jossa isompi hintalappu ja paremmat etuasteet. Muutoin Firepodin voi päivittää FP10:ksi firmispäivityksellä, joten niitä voi linkittää keskenään.
Sen vertta kuitenkin korjaan, että FP10 on kyllä tuoreempi laite. Firepod on se mikä tuli silloin 2005. FP10 on siitä päivitetty versio, jossa isompi hintalappu ja paremmat etuasteet. Muutoin Firepodin voi päivittää FP10:ksi firmispäivityksellä, joten niitä voi linkittää keskenään.
-
Re: Presonus fp10 vs. Firebox
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Tuossapa hieman paremmin varusteltu vaihtoehto FP10:lle alle 500€ hintaluokassa:
http://www.focusrite.com/products/saffi ... re_pro_40/
Firebox on omissa kirjoissa epäluotettava/vikaherkkä laitos.
http://www.focusrite.com/products/saffi ... re_pro_40/
Firebox on omissa kirjoissa epäluotettava/vikaherkkä laitos.
-
Re: Presonus fp10 vs. Firebox
Viesti Kirjoittaja aksulaattori »
kiitos kaikille tästä,
fp10 asennettu.
oK!
fp10 asennettu.
oK!
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka