Olen tämän ongelman kanssa jo useita pitkiä tunteja viettänyt, jospa tähän löytyisi jokin ratkaisu.
Lähtökohtana on että osana työtämme kuvaamme 2-3h pitkiä videoita. Käytössä on Canon HF100 AVCHD kamera. Videot importtaamme IMovie09ä käyttäen koneelle käsittelyä varten.
Tämä toimi täysin minun edellisen Macbookin kanssa joka oli kesällä 2008 ostettu ja siinä oli viimeisimpänä 10.5.8 OSX. Tuo kyseinen macbook otti ja särkyi, ja tilalle tuli nyt uusi Unibody macbook käyttiksenään 10.6.2. OSX. Kaikki ohjelmistot ym. siirtyi edellisestä koneesta Timemachinestä immigration assistantin kautta.
Nyt sitten uuden koneen kanssa homma ei enää toimikkaan. Noin tunnin importtaamisen jälkeen tulee viesti että "Imovie was not able to import one clip form your camera" ja ehdottaa archivointia. Yhden kerran yrittäessä Imovie onnistui tekemään elokuvasta .mov tiedoston jossa oli noin puolet videosta. Sen koko on 40.61GB. Yleensä nuo ovat olleet importattuna noin 80-90GB .mov tiedostoja. Tein kokeeksi yhden noin minuutin pätkän, ja tämän importtaaminen onnistui ongelmitta.
Olen vielä ajatellut kokeilla seuraavia ratkaisuja:
1. Kokeilen importtia Final Cut Expressillä
2. Kokeilen arkoida muistikortin sisukset Imoviella kovalevylle ja sittem importtaan kovalevyltä.
Englannin kielisiltä foorumeilta ei ole löytynyt mitään apuja. InsanelyMacin väellä jotka pyörittää OSX:ää OC raudalla on ollut samankaltaisia ongelmia, ja he ovat päässeet niistä eroon jollain bios päivitys värkkäys kikkailuilla, mutta minulla ei kyllä kynnet pidä enää jos ratkaisu menee tuolle tasolle. Olisiko kellään mitään ideoita / vastaavia kokemuksia?
iMovie 09 / 10.6.2 / Pitkien videoiden import ongelma.
Koko liikkuvan kuvan kirjo
1 viesti
• Sivu 1/1
-
iMovie 09 / 10.6.2 / Pitkien videoiden import ongelma.
Viesti Kirjoittaja Prestige »
1 viesti
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka