Haltzu kirjoitti:Olisin siis kiinnostunut ostamaan toimivan iPhone 2G puhelimen. Muistia voi olla 8Gb tai 16G ja värillä ei ole väliä (tosin taitavat kaikki olla hopeita?). Käytönjälkiä saa olla muuten ihan reilustikkin, mutta ei halkeemia näytössä, ja puhelimen pitää toimia moitteettomasti. Hinnan pitää myös olla sopiva muistin ja käytön jälkien määrään verrattuna. En tiedä onko noissa sim-lukitusta, mutta siis lukitsemattoman haluan. Eikös ne joudu liikkeessä asiakkaan halutessa purkamaan sen lukituksen, kun sopimusaika on päättynyt?
Ostaja sijaitsee Helsingissä, ja haluan tehdä kaupat kasvotusten. Jonkinlaisella säteellä olen valmis matkustamaan, kunhan ajo-ohjeet on helpot

Nuo vanhemman polven 2G puhelimet ovat takakuoreltaan alumiinia ja takakannen alaosa on mustaa muovia.

Vasemmalla vanhempi 2G ja oikella 3G-malli.
SIM-vapaita 2G puhelimia ei ole olemassakaan, kaikki olivat tuohon aikaan sidottuja operaattoriin. Niitä ei myöskään myyty Suomessa joten lukituksen purku ei onnistu ilman vippaskonsteja, koska operaattori on melkein poikkeuksetta jenkkiläinen AT&T.
Lukituksen saa poistettua unlock-ohjelmilla, mutta tuo prosessi pitää toistaa jokaisen päivityksen yhteydessä. Eli mitään pysyvää ratkaisua ei ole, koska ikinä ei tiedä kehitetäänkö uuteen ohjelmistoversioon uutta lukituksen poistoa. Toisaalta itse olen tuon unlockaamisen kanssa pärjännyt nyt yli 2 vuotta ilman ongelmia.