Pää kysymyksenä oli: Kannattaako siirtyä PPC:n käyttäjästä Intel Pohjaisille koneille?
Minun oma mielipide
PowerPc on luotettava, ja täysin toimiva, monet haluavat intel pohjaisille maceille vaan Snow Leopardin takia. Snow leopard ei ole paljonkaan parempi ku perus leopard. nimittäin binariukset ovat täyttä P* kamaa ja useammat ohjelmat antavat periksi.
Otetaanpas esimerkkiä PowerPc käytöstä, Tällä hetkellä kotona on käytössä G5 malli. Dual 2.0Ghz Early 2005 ,6GT DDR2 SDRAM, 2Tb kovalevy, Ati 9400m 256Mb
Ohjelmat, jos aloitetaan ohjelmista niin sen verran voin sanoa, että apple tekee jokaiselle uudelle päivitykselle/ohjelmalle PPC tuen.
Itselläni uusimmat ohjelmat : Iwork 09, Ilife 09, Adobe Photoshop CS5... Näitä ohjelmia löytyy yleisemmin tavallisilta koneilta
Tehot: Tehot riittävät mainiosti Apple Logic Studio 08 pyörittämiseen, sisältäen mm. Kaikki Content packit + Guitar Rig 3 + EZdrummer. Koneelta ei tuu ollenkaan "lageja" , vaan kaikki sujuu mainiosti ilman ongelmia
Videot: monet olivat kysyneet esimerkiksi Youtube:n HD laadusta/BlueRay elokuvien katsomisen tökkäyksiä, kuten mainitsin , niin koneessa ei ole sen tehokkaampi näytönohjain, mutta 1080Pi Youtube videot pyörivät vallan mainiosti ikkuna/koko näyttö ruudussa, ilman mitään lageja, samoiten kattelen BluRay elokuvia "Movist" soittimen kautta 1080Pi tasolla, kaikki toimii moitetta.
Mun omat lopputulokset ovat: Jos kaikki tarpeelliset ohjelmat löytyvät ppc:lle, nii ei kannata siirtyä intel pohjaisille koneille. PPC tukee paljon paremmin 3 ydimen käyttöjärjestelmää "Mac" Kuin mitä Intelin prosessorit.
Niille jotka eivät tiedä. eli jos puhutaan käyttöjärjestelmän ytimistä.
- Windows omistaa vain yhden ytimen
- Linux . 2 ytintä
- Mac Os X - 3 ytintä
Sanotaanpas vaikkapa Windowksesta, eli siinä on vain 1 ydin, eli jos joku ohjelma kaatu, nii lähes 99% tapauksissa kaatu myös koko käyttöjärjestelmä. kun taas Mac Os X:ssä on käytössä heti 3, jos ohjelma kattu, sitä on tullut harvoin tapahtumaan ainakin minulla, niin toinen ydin astuu voimaan , millo se nostaa samantien kaatunen ohjelman eloon takaisin, ohjelmat kaatuilevat aina välillä, muttei sitä huomaa millään tavalla vain sen takia, koska toiminta on todella nopeaa, sitä pysty huomamaan ainoastaan LOG tiedostoista, jokaisen ohjelman omassa kansiosta löytyy.
nyt voitte kertoa omia mielipiteitä asiasta