Kaatumiset:
1) Pyyhin osoiteriviä Safarissa kun kaikki toiminta loppui. Touchpad ei toimi, mitkään näppäinkomennot eivät toimi, ainoastaan kursori vilkkuu -> pakko sammuttaa väkisin.
2) Pelasin Googlessa olevaa Pacmania (se on siellä vielä jos haluat tarkistaa ja tietää mistä on kyse) ja sama scenario kuin yllä. Äänet jäivät looppaamaan, mutta mikään kontrolli ei vastaa. Pakko sammuttaa väkisin.
3) Mokkulan ohjelma (GlobeTrotter Connect) kaatui taas kuten normaalisti ja koitin pakottaa koneen lopettamaan ohjelman päästäkseni eteenpäin. Ohjelma ei sammunut kuten normaalisti vaan jäi päälle. Tämän jälkeen Dockin ikonit eivät avautuneet enkä päässyt Finderiin enkä yhtään minnekään - kone taas aivan jurrissa ja pakko sammuttaa väkisin.
4) Facebookissa seinää päivitettäessä hiiri jäi Facebook-hyperlinkin päälle ja kone täsmälleen samassa tilassa kuin aiemminkin.
5) Hohhoijjakkaa...heti kun olin nelosen kirjoittanut niin touchpad ja näppis vaan lopettivat toimintansa. Liitin hiiren kiinni, mutta osoitin ei silti liikkunut näytöllä. Kello kyllä kävi ja sammuta nappulasta kun painoi niin sammuttamisvalikko tuli esiin. Harmi vaan, ettei konetta voinut sammuttaa oikein, koska mitään komentoja ei voinut antaa. Pakko sammuttaa väkisin jälleen.
Ja samoja oireita kuin viime Macbookin kanssa. Kolme kertaa kun olen nyt sammuttanut koneen, kone jää tilaan jossa on sininen tausta ja latausrulla pyörii hamaan tulevaisuuteen asti. Pakko sammuttaa väkisin.
Kerran kun herätin koneen unilta, näyttö oli mustana eikä mitkään komennot toimi. Pakko sammuttaa väkisin.
Vaikuttaa siltä, että mokkula aiheuttaa nämä oireet: täysin samat oireet olivat viimekoneessakin. Kyseessä on Soneran liittymä ja Option-mokkula. Minulla ei ole mitään muuta ulkoista tässä kiinni kuin äänikortti ja tuo mokkula. Mokkulaa kun ei käyttänyt aluksi, kone toimi moitteettomasti. Nyt kun mokkula roikkuu kiinni koneessa, niin oireet ovat palanneet.
Miten saan varmuuden tähän asiaan, että mistä oireet johtuvat? Ei tekisi mieli heti ruveta uutta konetta vaihtamaan
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)