Vanhassa PC:ssä minulla on Microsoft Office Outlook ja Outlook Express, joissa kummassakin on viestejä kahdella eri sähköpostitilillä. Maceissa käytän Thunderbirdiä, koska kokeilin sen paremmaksi kuin iMail. Tahtoisin saada vanhat sähköpostiviestit kuitenkin iMailiin enkä Thunderbirdiin (tai jos iMailiin siirto toimii, saatan ehkä haluta siirtää ne sittenkin Thunderbirdiin), jottei vanhat ja uudet jutut sekoittuisi.. Toki osoitteistonkin siirtäminen olisi hyvä, muttei niin elintärkeä kuin viestien. Tarvisin ehdottomasti saada vanhat viestit Maceille, jotta voisin niitä tarvittaessa päästä helposti selaamaan.
Jos joku voisi antaa selkeät ohjeet, olisin tosiaan erittäin onnellinen! Olen yrittänyt etsiä netistä ohjeita, mutta esimerkiksi Microsoftin ohjeita en tajua

Toki tässä samalla vois myös auttaa, miten saan Thunderbirdin viestit varmuuskopioitua kannettavalle kovalevylle..
Entäs sitten seuraava pulma, joka on aikamoinen vaiva. Minulla on sähköpostit nuoli.comissa, jossa on tilaa viesteille todella vähän (20gb?), joten viestejä saa olla aina poistelemassa ja boksi täyttyy todella nopeasti. Tahdon varmuuden vuoksi jättää viestin palvelimelle, enkä poistaa sitä vastaanottaessa Thunderbirdiin. Onko mahollista, että ottaisin tilin esim g-mailista ja laittaisin nuoli.comin viestit tulemaan g-mailiin ja nuoli.comin palvelimelle ei jäis kopiota, jolloin nuoli.com olis aina tyhjänä eikä täyttymisongelmaa tulis (oletan, että g-mailissa on valtavan kokoinen boksi) ja g-mailista viestit ohjautuisi Thunderbirdiin? Olisiko mahdollista ja luotettavaa tällainen kikkailu?
Kiitos valtavasti jo etukäteen vastauksistanne!!!