Salasanan vaihto
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Salasanan vaihto
Viesti Kirjoittaja joke1ra »
Ostin käytetyn läppärin jonka omistaja "jyräri " kovalevyn puhtaaksi ja asensi käyttiksen 10.5.8 Kone toimii normaalisti siihen asti kunnes yritän asentaa levylle tarvitsemaani ohjelmaa.Macci kysyy salasanaa jota myyjä sanoi ei olevan.Myyjää en tavoita ja olen kokeillut asentaa 10.4.6 käyttiksen toiselle osiolle jotta saisin sitäkautta softat siirrettyä mutta se tietenkin kysyy salasanaa joten tie nousee pystyyn.Onko ainoa tapa alustaa levy ja asentaa käyttis uudestaan.Pitäisin tietty mieluummin 10.5 mutta joo - olisko tähän hyviä neuvoja? Ihanaa ruska-aikaa ja kiitos neuvoista etukäteen.
-
Re: Salasanan vaihto
Viesti Kirjoittaja F1.4 »
Pitänee ostaa sitten se leopard levy ja asentaa ohjelma uudestaan tai tyytyä tigeriin. Itse olisin kyllä edellyttänyt leopard ohjelman tulemisen koneen mukana tai kaupat jäävät tekemättä.
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Käyttiksen asennus-DVD:ltä käynnistämällä pystyy laittamaan koneen salasanat uusiksi. En vaan valitettavasti tiedä, voiko Tiikerin levyllä mulkata Leopardi-käyttiksen käyttäjien. Ehkä, ehkä ei.
Toinen vaihtoehto on tyhjentää levy ja asentaa Tiikeri. Eihän sulla ole vielä mitään arvokasta omaa sillä koneella.
Kolmas vaihtoehto on ostaa Lumileopardi 10.6. Se maksaa vain 29 euroa. Silloin sulla on tuore laillinen käyttis, joka on aina kovin tarpeellinen, jos käyttistä tai kovalevyn kuntoa pitää testata ja korjata. Paras vaihtoehto mielestäni.
Toinen vaihtoehto on tyhjentää levy ja asentaa Tiikeri. Eihän sulla ole vielä mitään arvokasta omaa sillä koneella.
Kolmas vaihtoehto on ostaa Lumileopardi 10.6. Se maksaa vain 29 euroa. Silloin sulla on tuore laillinen käyttis, joka on aina kovin tarpeellinen, jos käyttistä tai kovalevyn kuntoa pitää testata ja korjata. Paras vaihtoehto mielestäni.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Edellyttäen että kyseinen läppäri on Intel-Macci eikä antiikkisempaa sorttia.Juhani L kirjoitti:Kolmas vaihtoehto on ostaa Lumileopardi 10.6. Se maksaa vain 29 euroa. Silloin sulla on tuore laillinen käyttis, joka on aina kovin tarpeellinen, jos käyttistä tai kovalevyn kuntoa pitää testata ja korjata. Paras vaihtoehto mielestäni.
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Suurta viisautta! Eipä tullut mieleen, että Leopardihan voi olla useassa kannettavassa PPC-Macissä.Pis kirjoitti:Edellyttäen että kyseinen läppäri on Intel-Macci eikä antiikkisempaa sorttia.
-
Viesti Kirjoittaja joke1ra »
Jees senverran vanha maccimasiina (2005 ibook)on että s-leopardia ei enää tueta.
-
Viesti Kirjoittaja Jyri Jazz »
Kirjoita käyttäjänimi tarvittaessa ja siirrä kursori vilkkumaan tyhjään salasana-kenttään ja valitse "OK". Saatko silti herjan?joke1ra kirjoitti:–– Macci kysyy salasanaa jota myyjä sanoi ei olevan ––
-
Viesti Kirjoittaja sieltloyty »
Hei voisin tähän itse myös kysäästä että kun ostaa käytetyn Macin ja se on salasanasuojattu, mutta tietää kuitenkin salasanan.. voiko sitä vaihtaa mitenkään näppärästi? 

Bitch please.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Toki salasanaa voi vaihtaa. Minä tekisin itselleni uuden hallinnoija-käyttäjätilin ja poistaisin sen joka on edelliseltä omistajalta jäänyt.sieltloyty kirjoitti:Hei voisin tähän itse myös kysäästä että kun ostaa käytetyn Macin ja se on salasanasuojattu, mutta tietää kuitenkin salasanan.. voiko sitä vaihtaa mitenkään näppärästi?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
OK kiitos tiedosta, itse kun tein vain että muutin käyttäjätunnuksen nimen ja tiedot, mutta missään vaiheessa ei ollut mahdollisuutta muuttaa itse salasanaa..MacFinn kirjoitti:Toki salasanaa voi vaihtaa. Minä tekisin itselleni uuden hallinnoija-käyttäjätilin ja poistaisin sen joka on edelliseltä omistajalta jäänyt.sieltloyty kirjoitti:Hei voisin tähän itse myös kysäästä että kun ostaa käytetyn Macin ja se on salasanasuojattu, mutta tietää kuitenkin salasanan.. voiko sitä vaihtaa mitenkään näppärästi?

Edit: Eiku mitä perkule tuossahan se on kuvan vieresä.. en tiiä olenko sokeutumassa vai mitä tapahtuu...
Viimeksi muokannut sieltloyty, 21.10.2010 klo 10.55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bitch please.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tuo nimenmuutos ei oikein tahdo onnistua, parempi on tehdä kokonaan uusi.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Juu, no nyt heitin sen menee ja tein uuden.
Bitch please.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Muutenkin käytetyn koneen ostaessa, olisi viisasta asentaa kaikki alusta asti, niin ei tule mitään ikäviä yllätyksiä ja saa kaiken mieleisekseen. ![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka