Moi
Tänään kotitalouteen saapui uusi MacBook Air 11". Päivän kysymysaiheeksi tuli se miten saan synkroitua iMacin iPhoton kuvakirjastoa MBA:aan? Olisi joskus kiva kantaa kuvia mukanaan, jos joku sattuu haluamaan nähdä kuvia? Vai pitääkö mun kopioida kuvia käsin?
Kaksi konetta - samojen tiedostojen synkrominen?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kaksi konetta - samojen tiedostojen synkrominen?
Viesti Kirjoittaja masiaro »
-
Re: Kaksi konetta - samojen tiedostojen synkrominen?
Viesti Kirjoittaja rantom »
Muistaakseni tästä on käyty jo aiemminkin keskustelua mutta en löytänyt nyt sitä.. No mutta kumminkin, tässä tapauksessa tuo Dropbox lienee paras tapa. Määrittele kansio salaiseksi (jotta muut eivät pääse kansioon käsiksi, tapahtuu Dropboxin sivuilta) ja se lienee sitten sillä selvä. Muussa tapauksessa voi toki harkita kansion jakamista muiden verkon käyttäjien kanssa (mikä ei periaatteessa taivu ulkoverkkoon, ainakaan peruskäyttäjälle välttämättä kovinkaan helposti).
Dropboxia suosittelen, sitä olen ainakin itse käyttänyt. Kerran on ollut alhaalla tässä vuoden aikana mutta silloinkin olen päässyt dataan käsiksi, koska tiedostot on tosiaan koneelle tallennettu eivätkä ole vain Dropboxin sivuilla tallessa (kuten Dropbox toimiikin).
Dropboxia suosittelen, sitä olen ainakin itse käyttänyt. Kerran on ollut alhaalla tässä vuoden aikana mutta silloinkin olen päässyt dataan käsiksi, koska tiedostot on tosiaan koneelle tallennettu eivätkä ole vain Dropboxin sivuilla tallessa (kuten Dropbox toimiikin).
-
Viesti Kirjoittaja masiaro »
Kiitos vastauksesta. En minäkään haulla löytänyt mitään. Eikö se Dropbox ole vähän sama kuin MobileMe:n iDisk?rantom kirjoitti:Muistaakseni tästä on käyty jo aiemminkin keskustelua mutta en löytänyt nyt sitä.. No mutta kumminkin, tässä tapauksessa tuo Dropbox lienee paras tapa. Määrittele kansio salaiseksi (jotta muut eivät pääse kansioon käsiksi, tapahtuu Dropboxin sivuilta) ja se lienee sitten sillä selvä. Muussa tapauksessa voi toki harkita kansion jakamista muiden verkon käyttäjien kanssa (mikä ei periaatteessa taivu ulkoverkkoon, ainakaan peruskäyttäjälle välttämättä kovinkaan helposti).
-
Viesti Kirjoittaja rantom »
Hmm. En ole iDiskiä koskaan käyttänyt mutta koska se näyttäisi olevan MobileMe:n alainen niin on myös oletettavasti maksullinen. Asiasta lisää keskustelua:masiaro kirjoitti:Kiitos vastauksesta. En minäkään haulla löytänyt mitään. Eikö se Dropbox ole vähän sama kuin MobileMe:n iDisk?
http://forums.dropbox.com/topic.php?id=1742
Dropbox on ilmainen ja sisältää 2 Gt tilaa vakiona. Jos tuo raja tulee nopeasti vastaan niin voit ostaa lisää tilaa. Toki voit myös kantaa osaa tiedostoista mukanasi ja siirtää ne silloin tällöin Dropboxiin ja pois mutta tämä taitaa viedä jo koko Dropboxin idean sekä sen, että voisit kuljettaa tiedostoja kummankin koneen välillä helposti.
Eli : jos iDisk tosiaan on MobileMe:n alainen (kuten käsittääkseni on), niin joudut maksamaan palvelusta 80 € per vuosi, Dropboxista et maksa mitään, jos 2 Gt riittää.
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Olen käyttänyt sekä iDisk:iä että Dropboxia ja voin sanoa, että Dropboxissa toimii esimerkiksi kansioiden synkkaukset paljon iDiskiä paremmin. Itse asiassa vaihdoin Dropboxiin, koska kyllästyin ongelmiin iDiskin kanssa. Lisäksi Dropbox toimii esimerkiksi Time Machinen kanssa, iDisk ei.rantom kirjoitti:Hmm. En ole iDiskiä koskaan käyttänyt mutta koska se näyttäisi olevan MobileMe:n alainen niin on myös oletettavasti maksullinen. Asiasta lisää keskustelua:masiaro kirjoitti:Kiitos vastauksesta. En minäkään haulla löytänyt mitään. Eikö se Dropbox ole vähän sama kuin MobileMe:n iDisk?
http://forums.dropbox.com/topic.php?id=1742
Dropbox on ilmainen ja sisältää 2 Gt tilaa vakiona. Jos tuo raja tulee nopeasti vastaan niin voit ostaa lisää tilaa. Toki voit myös kantaa osaa tiedostoista mukanasi ja siirtää ne silloin tällöin Dropboxiin ja pois mutta tämä taitaa viedä jo koko Dropboxin idean sekä sen, että voisit kuljettaa tiedostoja kummankin koneen välillä helposti.
Eli : jos iDisk tosiaan on MobileMe:n alainen (kuten käsittääkseni on), niin joudut maksamaan palvelusta 80 € per vuosi, Dropboxista et maksa mitään, jos 2 Gt riittää.
Viimeksi muokannut Thoth, 26.10.2010 klo 3.01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Pikku juttu dropboxista vielä, eli tuo 2GB ei ole maksimi ilmainen tila, vaan kavereita kutsumalla saa lisää tilaa, maksimi ilmainen tila on tällä hetkellä 10GB.
Ja toinen juttu, tiedostot joita ei laita public kansioon, ovat "salassa" ihan oletuksena, ellei itse niitä halua jakaa.
Ja toinen juttu, tiedostot joita ei laita public kansioon, ovat "salassa" ihan oletuksena, ellei itse niitä halua jakaa.
iPhone 15 pro Max
Mac Studio M1 Max 32Gb
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja paulheili »
Itse käytän ChronoSync'ia http://www.econtechnologies.com/pages/c ... rview.html
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka