Mietin tässä lähitulevaisuuden laitehankintoja. Tarkoitus olisi hommata nykyisen, reilut kolme vuotta vanhan läppärin kaveriksi pöytäkone, kenties Mac Mini. Läppäri siirtyisi pääasialliseen DJ-käyttöön digivinyylin pyörittäjäksi. Ajattelin hommata lisäksi jonkinlaisen verkkokovalevyn, jolla olisi kiva pitää iTunes-kirjastoa ja liikkuvaa kuvaa Plex-striimejä varten.
Haluaisin kuitenkin pitää musiikkikirjaston myös kannettavan koneen ulkoisella kovalevyllä kiinteästi, sillä Seratolla miksauksia tehdessä ei ole varaa minkäänlaisiin viiveisiin. Lisäksi musiikkikirjastoa on ajoin tarvis liikutella DJ-hommia varten, kätevimmin tämä käy nappaamalla kovalevy laukkuun. Pyörittelin päässäni mahdollisuutta luoda kaksi iTunes-kirjastoa, jolloin master-kirjastona toimiva musapaketti olisi kiinteästi läppärillä ja slave-kirjasto jaettuna verkkokovolla.
Kysyisinkin, miten kätevimmin pitää verkkokovon jaettu iTunes-kirjasto ja läppärin kiinteä kirjasto synkassa?
Törmäsin ohjelmaan nimeltä Supersync, onko kenelläkään kokemuksia? Onnistuisikohan moinen järjestely kyseisellä softalla tai jollain ilmaisratkaisulla?
Musiikkikirjaston jakaminen, synkronointi
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Musiikkikirjaston jakaminen, synkronointi
Viesti Kirjoittaja Nambawan »
-
Re: Musiikkikirjaston jakaminen, synkronointi
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Minulla on hieman samankaltaisesta aiheesta kysymys, liittyen lähinnä eri iPodien, iPhonen ja iPadin synkkaamiseen.
Minulla on kotikoneellani, nk. mediakeskuksessa, jonka virkaa Mac Mini ajaa, musiikkikirjastoni iTunesissa. Olen pyrkinyt pitämään kirjaston ns. kondiksessa TuneUpilla, joka onkin ajanut asiansa todella hyvin. Kaikki musiikki mitä minulla ja vaimollani on CD-levyillä, löytyykin nyt kätevästi iTunesista. Ostin vaimolleni iPod Nanon ja olisikin erittäin tervetullut ominaisuus, että voisi "etukäteen" valita, mitä musiikkia haluaa synkronoida ko. laitteelle aina kun laite yhdistetään koneeseen. Ts. ei tarvitsisi ns. käsipelillä raahaamalla valita musiikkia, vaan vaimoni voisi tehdä esim. soittolistan, joka sitten synkronoisi tietonsa hänen iPodiinsa. Ts. olisi olemassa soittolista, joka on sisällöltään aina sama kuin iPod nanon sisältö ja jos muutoksia tehdään listaan iTunesissa, tiedot synkronoituisivat Nanoon kun se yhdistetään koneeseen. Onko tällainen mahdollista soittolistakohtaisesti? En halua pitää valintamerkkiä biisien kohdalla itse "library" -kohdassa, koska haluan joka kerta erikseen valita biisini, joita itse kuuntelen esim. kotona ollessani.
Onko jotenkin mahdollista soittaa musiikkia esim. makuuhuoneessa tai työhuoneessani langattomasti ko. kirjastostani? Minkälaisen laitteen mahdollisesti tarvitsen väliin? Macbook pro ajaisi asian toki, mutta koska kyseessä on työkoneeni, en viitsisi aina satunnaisia musiikinkuuntelukertoja varten siirtää konetta makuuhuoneeseen. Onnistuuko tämä esim. vaimoni iPod nanolla + jollain lisäpalikalla?
Onko iTunesissa mahdollista antaa nk. värikoodausta tai muuta merkintää kappaleille riippuen siitä, mihin laitteeseen haluaa minkäkin kappaleen synkronoida? Esim. haluaisin tietyt biisit aina iPadiin ja tietyt biisit, kuten yllä mainitsinkin, iPod nanoon.
Kyselin aiemmin kuvien synkkaamisesta iPadiin, tämä onnistuu kuulema helpoiten antamalla Aperturessa jonkin värikoodin iPadiin synkattaville kuville. Kuulostaa kohtuu helpolta, onnistuuko tämä musiikin kohdalla?
Minulla on kotikoneellani, nk. mediakeskuksessa, jonka virkaa Mac Mini ajaa, musiikkikirjastoni iTunesissa. Olen pyrkinyt pitämään kirjaston ns. kondiksessa TuneUpilla, joka onkin ajanut asiansa todella hyvin. Kaikki musiikki mitä minulla ja vaimollani on CD-levyillä, löytyykin nyt kätevästi iTunesista. Ostin vaimolleni iPod Nanon ja olisikin erittäin tervetullut ominaisuus, että voisi "etukäteen" valita, mitä musiikkia haluaa synkronoida ko. laitteelle aina kun laite yhdistetään koneeseen. Ts. ei tarvitsisi ns. käsipelillä raahaamalla valita musiikkia, vaan vaimoni voisi tehdä esim. soittolistan, joka sitten synkronoisi tietonsa hänen iPodiinsa. Ts. olisi olemassa soittolista, joka on sisällöltään aina sama kuin iPod nanon sisältö ja jos muutoksia tehdään listaan iTunesissa, tiedot synkronoituisivat Nanoon kun se yhdistetään koneeseen. Onko tällainen mahdollista soittolistakohtaisesti? En halua pitää valintamerkkiä biisien kohdalla itse "library" -kohdassa, koska haluan joka kerta erikseen valita biisini, joita itse kuuntelen esim. kotona ollessani.
Onko jotenkin mahdollista soittaa musiikkia esim. makuuhuoneessa tai työhuoneessani langattomasti ko. kirjastostani? Minkälaisen laitteen mahdollisesti tarvitsen väliin? Macbook pro ajaisi asian toki, mutta koska kyseessä on työkoneeni, en viitsisi aina satunnaisia musiikinkuuntelukertoja varten siirtää konetta makuuhuoneeseen. Onnistuuko tämä esim. vaimoni iPod nanolla + jollain lisäpalikalla?
Onko iTunesissa mahdollista antaa nk. värikoodausta tai muuta merkintää kappaleille riippuen siitä, mihin laitteeseen haluaa minkäkin kappaleen synkronoida? Esim. haluaisin tietyt biisit aina iPadiin ja tietyt biisit, kuten yllä mainitsinkin, iPod nanoon.
Kyselin aiemmin kuvien synkkaamisesta iPadiin, tämä onnistuu kuulema helpoiten antamalla Aperturessa jonkin värikoodin iPadiin synkattaville kuville. Kuulostaa kohtuu helpolta, onnistuuko tämä musiikin kohdalla?
Mobira Cityman
-
Viesti Kirjoittaja Timoz »
Spacelord kirjoitti:Minulla on hieman samankaltaisesta aiheesta kysymys, liittyen lähinnä eri iPodien, iPhonen ja iPadin synkkaamiseen.
Ymmärsiköhän oikein, onko kysymys siitä kun käytössäsi on iTunes 10 ja et halua tai voi (koska tavaraa on liikaa tms.) synkata kaikkea iTunes kirjaston musiikkia iPodiin? Kysymys on tässä tapauksessa iTunes/iPod käytön perusominaisuudesta.
Valitse iPod Nano vasemmalta sivupalkista iTunesissa. Yllhäällä näet valikon, jossa kolmantena on musiikki. Klikkaa sitä. Täältä valitset soittolistat jotka haluat synkkautuvan iPodiin.
-
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Timoz kirjoitti: Ymmärsiköhän oikein, onko kysymys siitä kun käytössäsi on iTunes 10 ja et halua tai voi (koska tavaraa on liikaa tms.) synkata kaikkea iTunes kirjaston musiikkia iPodiin? Kysymys on tässä tapauksessa iTunes/iPod käytön perusominaisuudesta.
Valitse iPod Nano vasemmalta sivupalkista iTunesissa. Yllhäällä näet valikon, jossa kolmantena on musiikki. Klikkaa sitä. Täältä valitset soittolistat jotka haluat synkkautuvan iPodiin.
Kysymys on juurikin tästä, tavaraa on varmaan 140 gigaa, ellei jopa 200, en ole asiaa edes pitkään aikaan katsonut.
Ai tämä ratkaisu olikin näinkin yksinkertainen, enpä nyt sitten tullut tätäkään tajunneeksi.
Olisin kiinnostunut noista iTunesin ominaisuuksista muutenkin esim. smart playlistien yms. hienosäädössä, onko jotain kätevää suomenkielistä idiooteille suunnattua ohjekirjaa jossain näistä? Olen käyttäny iTunesia viimeiset pari vuotta ihan vain random-kuunteluun, lähinnä vain juuri valitsemalla niillä checkboxeilla ne biisit joita haluan kuunnella ja sitten pistänyt soimaan, mutta ilmeisesti ohjelmassa on hirveästi kaikkea säätövaraa, jota en ole tajunnutkaan!
Mobira Cityman
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka