Eli otsikon mukaisesti olen uusi mac käyttäjä, koneen sain eilen käyttöön ja illalla pääsin jopa ottamaan hieman esimakua kun asentelin vmware fusioinin ja colloquyn että pääsee ottaa yhteyttä ulkomaailmaan. Tänään tarkoitus olisi asentaa parallers desktop, jotta pääsee vertailemaan ohjelmia ja kokeilemaan toimiiko windowspohjala toimiva laskutus/kirjanpito ohjelmani tällä, mikäli toimii niin mac opiskelu jatkuu hyvillä mielin, mikäli ei, pitää miettiä uudelleen mackin hyötyjä itselleni...
Todella tyytyväinen olen tähän asti ollut kun taas aamulla tulin MacBookilleni, oli eri hienon näköinen ja oikein kutsuvan oloinen verraten entiseen windows läppäriin

Kone on 13" MacBook Pro, 2.4Ghz core2duo, 4gb muistia (laitan jossain vaiheessa varmaankin 6-8 mikäli käyttö jatkuu pitempään), nvidia 320 256mb, jne. Tämän otin siksi 15" MacBook Pron tilalle näin alkuun lähinnä jotta pääsee tutustumaan mackeihin ja hintaeron vuoksi. Työkoneeksi pakko ottaa tuo 15 jos näiden käyttö jatkuu. Takuulaajennus varmaan kannattaa ottaa ilman muuta tähän myös jotta saa paremman hinnan sitten jos olen laittanut tuon isomman ja tätä myömässä pois? Todennäköisesti voi olla että vaihdan jo ennen kuin vuoden vanha mutta eikös se anna lisäarvoa koneelle, mac maailmassakin?
Nyt sitten kysymyksiin joita pitäisi ratkoa?
- Miten saan ohjelmat venymään kokoruudun kokoisiksi, jopa että tuo "dock" jäisi sen taakse, tarvitsen tilaa mm. web sivujen käsittelyyn sekä kuvien editoimiseen
- Parallers vai vmware fusion?
- Hyödyllisiä ilmaisia ohjelmia ?
- Kuinka ohjelmien poisto tapahtuu? Latasin ohjelman appzapper mutta se olisi maksullinen 5 ohjelman poistamisen jälkeen. Onko ilmaisia ?