Peruuntunut: Avaamaton iMac 27" mid 2010 Intel i5 3.6 GHz
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
-
Cat1
Peruuntunut: Avaamaton iMac 27" mid 2010 Intel i5 3.6 GHz
Viesti Kirjoittaja Cat1 »
Kyseessä siis avaamaton, täysin uusi paketti seuraavasta koneesta:
iMac 27" (mid 2010)
-3.6 Ghz Intel Core i5
-27" LED-näyttö, resoluutio 2560x1440 Super HD
-4 GB 1333 MHz DDR 3 SDRAM
-1 TB Serial ATA drive
-Ati Radeon HD 5670 512MB GDDR3
-8x double-layer SuperDrive
-Apple wireless keyboard (finnish) & User's guide
-Magic Mouse
-Sisäänrakennettu W-lan, Bluetooth, stereokaiuttimet, kamera.
Kaupan päälle myös avaamaton Apple Remote.
Hintapyyntö 1795 eur --- edit: hintapyyntö 1750 euroa.
Myynnin syy: Tilasin tämän, mutta haluankin toisen koneen. Humacin mukaan "erikoistilausta" ei voi peruuttaa, ja laskevat tämän sellaiseksi johtuen 3.6 GHz prosessori-upgradesta. Saan koneen tiistaina jolloin sen voi tulla hakemaan itä-Helsingistä tai suoraan HKI:n keskustasta. Ostettu yksityishenkilönä.
Yhteydenotot tositarkoituksella ilmoituksen alle tai YV:nä.
edit: Humac joustanut asiassa ja osoittanut inhimillisyyttä ottamalla ko. koneen myymälämyyntiin. Loppu hyvin, kaikki hyvin ja pointsit Humacille asiasta.
-
Infant
Re: M: Uusi, AVAAMATON iMac 27" mid 2010 Intel i5 3.6 GHz
Viesti Kirjoittaja Infant »
-
Cat1
Re: M: Uusi, Avaamaton iMac 27" mid 2010 Intel i5 3.6 GHz
(Liekö asialla kummempaa relevanssia, jos on koneesta kiinnostunut ja hinta on joka tapauksessa halvempi kuin kaupassa? Sain itse diilin tarjouspäivänä; ostin impulssina, eikä siihen hintaan enää konetta sieltä saa -ja boksihan on siis avaamaton.)
-
KunkkuJ
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Tämä on tyhmien ja tarpeettomien kysymysten esittäjien kerho. Tervetuloa meidän hurmahenkisten joukkoon!Cat1 kirjoitti:Onkohan asialla kummempaa relevanssia, jos on koneesta kiinnostunut ja sen hinta on joka tapauksessa halvempi kuin kaupassa?
-
Infant
*edit: poistettu viittaus muihin/omiin tarjoushintoihin myyjän toiveesta, ei tässä torpedoita ole tarkoitus ampua.Cat1 kirjoitti:1796,8 euroa + mahdolliset rahdit. Ja Apple Remotehan ei ollut kaupan paketissa mukana, vaan annan sen kylkiäisenä.
(Liekö asialla kummempaa relevanssia, jos on koneesta kiinnostunut ja hinta on joka tapauksessa halvempi kuin kaupassa? Sain itse diilin tarjouspäivänä; ostin impulssina, eikä siihen hintaan enää konetta sieltä saa -ja boksihan on siis avaamaton.)
-
Infant
Ja mistähän herra sen voi tietää onko kysymys minulle tyhmä ja tarpeeton? Jos se olisi, niin en kai kysyisi. Vai luuletko, että huvikseni tyhmäilen, vaikka kyllähän sekin joskus piristää harmaata arkea ja asiallisuutta.KunkkuJ kirjoitti:Tämä on tyhmien ja tarpeettomien kysymysten esittäjien kerho. Tervetuloa meidän hurmahenkisten joukkoon!Cat1 kirjoitti:Onkohan asialla kummempaa relevanssia, jos on koneesta kiinnostunut ja sen hinta on joka tapauksessa halvempi kuin kaupassa?
-
KunkkuJ
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Huono päivä tänään? En kyllä ymmärtänyt kysymyksesi ja sen selityksen logiikkaa. Jos kerran tiedät, millä hinnalla saat uuden koneen kotipaikkakunnaltasi, mitä ihmeen väliä on tämän nyt myynnissä olevan koneen ostohinnalla? Vaikka se olisi saatu ilmaiseksi tai maksettu kaksinkertainen hinta, mitä merkitystä sillä on, tämän hetkinen myyntihinta on se, mikä ratkaisee.Infant kirjoitti:Ja mistähän herra sen voi tietää onko kysymys minulle tyhmä ja tarpeeton? Jos se olisi, niin en kai kysyisi. Vai luuletko, että huvikseni tyhmäilen, vaikka kyllähän sekin joskus piristää harmaata arkea ja asiallisuutta.
-
Infant
Ei ollenkaan, kiitos kysymästä. Minä sentään olen koneesta kiinnostunut, toisin kuin ilmiselvästi sinä, joka huviksesi tänne huutelet off-topiccia. Tosin en minäkään ole enää kiinnostunut, koska huomasin, että GPU ei ollutkaan se tehokkaampi malli, mitä on tarjolla.KunkkuJ kirjoitti:Huono päivä tänään? En kyllä ymmärtänyt kysymyksesi ja sen selityksen logiikkaa. Jos kerran tiedät, millä hinnalla saat uuden koneen kotipaikkakunnaltasi, mitä ihmeen väliä on tämän nyt myynnissä olevan koneen ostohinnalla? Vaikka se olisi saatu ilmaiseksi tai maksettu kaksinkertainen hinta, mitä merkitystä sillä on, tämän hetkinen myyntihinta on se, mikä ratkaisee.
Anteeksi häiriö ja onnea kaupankäyntiin.
-
Cat1
En pyri myynnillä mihinkään voittoon, toisaalta en kauheasti viitsisi ottaa kyllä takkiinkaan käyttämättömästä koneesta.
Eli jos jollain kiikarissa juuri 27" iMac niin tästä saamme oivan "alennussiirron" konetta enemmän tarvitsevalle. Avaamaton, täydet takuut ja kuitti käteen.
-
Cat1
Terve Infant!Infant kirjoitti:Sen verran relevanssia, että tietää vähän suuntaa kannattako lähteä edes tarjoamaan, koska saan myös uutena saman koneen hintapyyntöäsi halvemmalla, kotipaikkakunnaltani.
ps. tietty niille ketkä eivät saa Storen hinnan alle, on sinunkin tarjous ihan hyvä diili.
Storen hinta on 1930, tästä pyydän 1795.
Veikkaan, että aika monesta paikasta saa vähän Store-hinnan alle, mutta ei kovin monesta alle tuon 1795. Hiukan outoa, että sen perusteella päädyt julkisesti kutsumaan pyyntöäni vain "ihan" hyväksi.
Kuinka monesta mestasta kotipaikkakunnallasi saat kyseisen mallin heti tiistaina käteen? Paljonko halvemmalla, kympin? Tottakai sellainen olisi ollut neuvoteltavissa, jos olisit ollut kiinnostunut.
Apple Storella taas rahansiirto ulkomaille kestää n. 4-7 päivää, itse tilauksen saapuminen n. 7-21 päivää ja hintakin on kalliimpi.
-
Pis
Viesti Kirjoittaja Pis »
Muuten en ota kantaa ketjun juttuihin, mutta tällaista en ole huomannut. Suomen Apple Storella on suomalainen pankkitili eikä rahansiirtoon menevä aika estä toimituksen alkamista vuorokauden sisällä tilaamisesta.Cat1 kirjoitti:Apple Storella taas rahansiirto ulkomaille kestää n. 4-7 päivää, itse tilauksen saapuminen n. 7-21 päivää ja hintakin on kalliimpi.
-
Infant
(Itsellä hakusessa mid-2010 i5 tai i7 tehokkaimmalla näyttiksellä, tai sopivan edukas edellisen revision i5/i7 tai sen verran uudempi Pro, joka tehoiltaan ei jää ainakaan kovin paljon i7:lle. Ihan oikeasti siis ostamassa, en huvikseni huutele)
-
Cat1
Apple Storella on suomalainen pankkitili, mutta rahat käsittääkseni kiertävät yhä ulkomaiden kautta. Viimeksi tilatessani sieltä kesti viikko ennenkuin rahat olivat saapuneet heille, ja tilausvahvistuksessa luki:Pis kirjoitti:Muuten en ota kantaa ketjun juttuihin, mutta tällaista en ole huomannut. Suomen Apple Storella on suomalainen pankkitili eikä rahansiirtoon menevä aika estä toimituksen alkamista vuorokauden sisällä tilaamisesta.Cat1 kirjoitti:Apple Storella taas rahansiirto ulkomaille kestää n. 4-7 päivää, itse tilauksen saapuminen n. 7-21 päivää ja hintakin on kalliimpi.
"Please note we will not start to build your order until we have received your payment and the funds have cleared through the banking system."
Tilausajan pituus taas oli heidän oma arvionsa nimenomaan kyseiselle koneelle, jossa on siis perusmallia tehokkaampi prosu. (Ja on heiltäkin tilatessa kalliimpi.)
-
Cat1
Joo, kuten yksityisviestissä sanoin, on minusta hiukan outoa tulla myynti-ilmoitukseeni puhumaan "halvemmista hinnoista" kuitenkaan sanomatta, mistä liikkeestä lähipaikkakunnallasi saat kyseisen koneen halvemmalla. Mistä saisit koneen halvemmalla? Tiputan hinnan alle sen heti kun sanot.Infant kirjoitti:*edit: poistettu viittaus muihin/omiin tarjoushintoihin myyjän toiveesta, ei tässä torpedoita ole tarkoitus ampua.
Minulle lähettämässäsi yksityisviestissä mainitsit Gigantin, Markantalon sekä edu-hinnat ja jotain Apple Storen printterialennuskylkiäisiä. Minun tietääkseni yksikään näistä reiteistä ei myy alle tuon pyyntihintani vaikka olisi mitkä -5% -päivät.
Mitkä viittaukset siis muihin/omiin tarjoushintoihin olet minun pyynnöstäni poistanut? Et antanut minkäänlaista tietoa paremmasta tarjouksesta, vaikka annat tuossa ymmärtää niin.
edit: ei auta
-
Infant
Mainitsin että itse saan erityisalennuksella (-8% Storen hinnasta) halvemmalla, enkä missään vaiheessa sanonut, että kaikki saisivat. Myöhemmin oikein erikseen mainitsin, että tämä diili on hyvä niille, joille ei mitään alennuksia suoda ja jotka koneen haluavat heti. En koe että minun tarvitsee omia tarjouksiani sen tarkemmin avata, silloinhan se vasta olisikin tämän kaupan hankaloittamista ja siksi mm. keskustelua käytiin privassa, vaikka nyt myyjä päätti laajentaa asian omaan myyntiketjuunsa. Eikö se jopa ole parempi myynnin kannalta jos "hölmöt huutelisivat katteettomia alennuksiaan", kyllähän ostajat tietävät mihin hintaan koneen muualta saavat ja mihin hintaan eivät saa?
Aiemmin myös jo pahoittelin, etten olekaan koneesta kiinnostunut, ja kerroin siihen syyn. Ostetaan-osiossa on nyt ilmoitukseni, koska melkein tällainen kone on hankintalistalla. Lisäksi pyysin anteeksi KunkkuJ:n kanssa aiheutettua häiriötä ja toivotin onnea kaupankäynnille. Myyjä kun toivoi kinastelun loppuvan ja sen osaltani tein. Nyt hän sitten itse tuo väkisin asiaa jälleen esiin ja syyttää minua siitä että joutuu alentamaan hintaa. Kauppa on kuitenkin ollut vasta päivän auki, niin ehkä vetäisi näin hätiköityjä johtopäätöksiä, tosin en tiedä onko YV:llä käyty jotain keskusteluja. Lisäksi perustelut hinnalle kannattaa esittää ja myyjä on sen tehnytkin.
Lopettaisin (edelleen) oikein mielelläni keskustelun tässä ketjussa, mutta nyt pallo ei ole minulla.
-
arttula
Viesti Kirjoittaja arttula »
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Muhveli
Viesti Kirjoittaja Muhveli »
- iPod Touch
- Nokia N97
-
Cat1
Hintaa laskettu 1750 euroon.
-
Cat1
-
olmi
Viesti Kirjoittaja olmi »
EDIT: Aikaraja
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka