Moi,
samanlaista ketjua en ainakaan pikaisella surffauksella löytänyt, modet liittäköön jos sellaisen tietävät.
Eli ketjun ideana on jakaa kokemuksia eri Apple-huoltopaikoista. Mitä nyt olen täällä foorumilla lueskellut voi toisissa paikoissa huolto toimia aivan loistavasti ja toisissa - no, ei niin loistavasti.
Itselläni on nyt kaksi kokemusta Mcaresta. Ensimmäisellä kertaa huoltopotilaana oli alumiininen unibody-MacBook, joka oli emolevy- ja akkuvikainen takuun ulkopuolella. Mcare hoiti homman kotiin mallikkaasti, sillä sain sekä uuden emon että akun Applelta ja huolto kesti vain kaksi päivää!
Nyt viime viikolla meni liki 3 v vanhasta MBP:sta näyttis hajalle ja homma hoitui (Applen huolto-ohjelman avustuksella) peräti yhdessä yössä. Kaupan päälle olivat ilmaiseksi vääntäneet DVD-aseman yltä lerpattanutta alumiinipalaa kiinni runkoon. Hienoa toimintaa, siis!
Hyvät ja huonot kokemukset Apple-huolloista
Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 1268
- Liittynyt: 30.5.2010 klo 13.34
Hyvät ja huonot kokemukset Apple-huolloista
Viesti Kirjoittaja deissi »
-
- Viestit: 6634
- Liittynyt: 24.12.2004 klo 14.18
- Paikkakunta: Turku
Re: Hyvät ja huonot kokemukset Apple-huolloista
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 15.3.2008 klo 12.25
Humac huijaa, pisteet Tektorille
Viesti Kirjoittaja juhna2 »
Ostin ihan niitä ensimmäisä Aireja kun ne tuli myyntiin. Loistopeli, mutta kuten myöhemmin on monelle käynyt ilmeiseksi, saranat ei kestä. Omani kesti noin puolitoista vuotta intensiivistä, mutta ihan normaalia käyttöä. Työpaikkani oli Autotalossa, joten kävin näyttämässä konetta Humacin huollossa osoitteessa Runeberginkatu 5 (saattoi olla eri niminen silloin, mutta sama lafka). Silloin minulle sanottiin, että takuu on jo ummessa, eikä se muutenkaan korvaa jos on istuttu näytön päälle (???). Kaveri kävi näyttämässä konetta vielä toiselle työntekijälle, jotta saisi "toisenkin" mielipiteen. Koitin selittää, ettei kukaan ole istunut näytön päälle eikä muutenkaan kohdellut konetta kaltoin, kovassa käytössä kone on silti ollut. Mielestäni kone olisi pitänyt korjata Applen piikkiin, vaikka takuu olikin jo päättynyt. Kehottivat ottamaan yhteyttä Appleen. Sanoivat, että joutuvat itse maksumiehiksi, jos korjaavat.
Hyväuskoinen kun olin, tyydyin kohtalooni ja ostin uuden Airin viereisestä MacPeoplesta. Palvelu oli sinänsä hyvää ja asiantuntevaa, ja samalla siirtyivät firmankin Mac-asiat MacPeoplelle.
Ramman Airin pistin kiertoon työkaverini pikkuveljelle, joka kuulemma saisi koneesta varaosia. Tyrmistykseni oli melkoinen, kun työkaverini kertoi, että pikkuveli oli käyttänyt konetta Tektorin huollossa Malmilla ja Tektor oli ilman muuta korjannut koneen laajennetun takuun piikkiin.
No, uudemman Airin saranat kestivät sen saman puolitoista vuotta. Ajattelin että nyt laajennettu takuu on varmasti käytäntönä kaikilla huoltoliikeillä. Vein Airin taas Humacin huoltoon. Nyt kaveri sanoi, ettei laajennettu takuu kata saranoiden korjausta, koska laitetta ei ole käytetty takuuehtojen mukaisesti(???). Kannessa kun oli pieni painauma, joka johtui nimenomaan saranoiden pettämisestä. Kaveri kävi kysymässä "toisen mielipiteen" työkaveriltaan, ilmoitti että korjaus menee heidän maksettavakseen jos he sen tekevät ja kehottivat ottamaan yhteyttä Appleen.
Alkoi kuullostaa turhan tutulta, ja nyt meni jo hermot. Loppui asiointi siinä huollossa ja samantien viereisessä MacPeoplessa, vaikkei vika varsinaisesti heidän ollutkaan. Sattuvat vaan käyttämään väärää huoltoa.
No, keräsin itseni ja uskaltauduin varovasti Lasipalatsin Tektoriin. Ehdin sanoa "Air" ja "sarana", kun Tektorin hyvin ystävällinen myyjä sanoi että sehän kuuluu laajennetun takuun piiriin, jätät koneen ja tietosi tänne, niin soittavat kun on valmista. Valitin, ettei minulla ollut ostokuittia mukana. Ei tarvittu.
Minulla oli aivan loistavia kokemuksia Tektorin huollosta jo 80-luvun lopulta, jolloin ihan ensimmäinen Maccini SE30 tarvitsi lääkäriä. Asiakassuhde vaan on ajan kanssa väljähtynyt Tektorin hankalan sijainnin vuoksi. Nyt kun Tektor on kätevästi lähellä työpaikkaani, päätin siirtää siirtää sekä oman talouteni että firmani Mac-hankinnat Tektoriin. Omassa taloudessani on 4 Airia ja MacPro sekä iPad ja firmassani 5 Macciä ja 3 iPhonea.
Hyväuskoinen kun olin, tyydyin kohtalooni ja ostin uuden Airin viereisestä MacPeoplesta. Palvelu oli sinänsä hyvää ja asiantuntevaa, ja samalla siirtyivät firmankin Mac-asiat MacPeoplelle.
Ramman Airin pistin kiertoon työkaverini pikkuveljelle, joka kuulemma saisi koneesta varaosia. Tyrmistykseni oli melkoinen, kun työkaverini kertoi, että pikkuveli oli käyttänyt konetta Tektorin huollossa Malmilla ja Tektor oli ilman muuta korjannut koneen laajennetun takuun piikkiin.
No, uudemman Airin saranat kestivät sen saman puolitoista vuotta. Ajattelin että nyt laajennettu takuu on varmasti käytäntönä kaikilla huoltoliikeillä. Vein Airin taas Humacin huoltoon. Nyt kaveri sanoi, ettei laajennettu takuu kata saranoiden korjausta, koska laitetta ei ole käytetty takuuehtojen mukaisesti(???). Kannessa kun oli pieni painauma, joka johtui nimenomaan saranoiden pettämisestä. Kaveri kävi kysymässä "toisen mielipiteen" työkaveriltaan, ilmoitti että korjaus menee heidän maksettavakseen jos he sen tekevät ja kehottivat ottamaan yhteyttä Appleen.
Alkoi kuullostaa turhan tutulta, ja nyt meni jo hermot. Loppui asiointi siinä huollossa ja samantien viereisessä MacPeoplessa, vaikkei vika varsinaisesti heidän ollutkaan. Sattuvat vaan käyttämään väärää huoltoa.
No, keräsin itseni ja uskaltauduin varovasti Lasipalatsin Tektoriin. Ehdin sanoa "Air" ja "sarana", kun Tektorin hyvin ystävällinen myyjä sanoi että sehän kuuluu laajennetun takuun piiriin, jätät koneen ja tietosi tänne, niin soittavat kun on valmista. Valitin, ettei minulla ollut ostokuittia mukana. Ei tarvittu.
Minulla oli aivan loistavia kokemuksia Tektorin huollosta jo 80-luvun lopulta, jolloin ihan ensimmäinen Maccini SE30 tarvitsi lääkäriä. Asiakassuhde vaan on ajan kanssa väljähtynyt Tektorin hankalan sijainnin vuoksi. Nyt kun Tektor on kätevästi lähellä työpaikkaani, päätin siirtää siirtää sekä oman talouteni että firmani Mac-hankinnat Tektoriin. Omassa taloudessani on 4 Airia ja MacPro sekä iPad ja firmassani 5 Macciä ja 3 iPhonea.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit