Ongelmani on seuraavanlainen;
Olen käyttänyt Final Cutia ongelmatta noin vuoden verran, nyt kuitenki on ilmaantunut ongelmia Exportatessa videota (tässä tapauksessa kokonaista musiikkivideota) pihalle ohjelmasta.
Videot ovat kuvattu Canon 550D kameralla Full HD:na. Kun katson raakapätkiä tietokoneelta, jotka tulevat suoraan kamerasta niin laatu on moitteeton.
Kun olen leikannut Timelinella pätkät ja koitan exporttaa näitä ulos Quicktime Conversionilla MP4 muotoon kodekilla h.264, kompressoin laatuun "best" ja laitan resoluution Full HD:na.
Videot pyörii timelinella täysin moitteetta, mutta MP4 muotoon exportattu video ei pyörikkään moitteetta. Puolesta välistä lähtien alkaa mennä mössöksi ja häiriöitä ilmestyy videolle.
Havainnollistaakseni, tässä videossa samaa ilmiötä on käytetty efektinä mm. kohdassa 0:24 näkyy parhaiten mistä on kyse: http://vimeo.com/4578366
Mistä tämä johtuu?
Yleensä ennen olen laittanut videot pihalle .mov muodossa, mutta kun tällä kertaa koitin tuota tälle musiikkivideolle niin vaikka jälleen kerran kodekki oli h.264 ja compressionista laatu valittu "best" ja resoluutio full HD niin matsku mikä pihalle tulee on aika kaukana teräväpiirrosta. Ei nyt täysin sotkua ole, muttei tuota kokonäytöllä viitsi katsella.
Yritin myös exportata videota pihalle "Quicktime movien" kautta. Applen ProRes kodekkina. Muuten hyvä, mutta se exporttaa aina videon jossa video jää jumiin 3 sekuntiksi samaan paikkaan. Timelinella tämä kohta toistuu huoletta.
Vastaavia ongelmia ei ole esiintynyt muuta kuin tässä projektissa. Mahtaakohan jostain muualta löytyä ongelmia? Timelinella on sekasin pätkiä jotka osa ovat kuvattu 720p (50i) ja osassa pätkissä taas on Full HD ja 24p.
Mikä siis neuvoksi? Pahoittelen jos minulla on tekstissä jotain käsitteitä sekasin, sekä hieman sekavaa selotusta tilanteesta.
Pitäisikö yrittää exportata musiikkivideo compressorin kautta?
Final Cut Pro exporttaus sekoilee
Koko liikkuvan kuvan kirjo
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
Final Cut Pro exporttaus sekoilee
Viesti Kirjoittaja ISalsa »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 1.1.2011 klo 20.37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Re: Final Cut Pro exporttaus sekoilee
Viesti Kirjoittaja iPSP »
Tätä minä ainakin kokeilisin heti ensimmäiseksi.ISalsa kirjoitti:Pitäisikö yrittää exportata musiikkivideo compressorin kautta?
MacBook Pro 15" • iPhone 6 Plus • PowerBook G4 12"
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka