Tervehdys
En löydä Photoshopin tulostusasetuksista paperinlaadun enkä tulostuslaadun valintaa ja niinpä kaikki tulostuu "vedoslaadulla".
Ongelman voi kiertää tallentamalla kuvat koneelle ja tulostamalla ne iPhoton kautta, jolloin pääsee valitsemaan edellämainitut ja valokuvien tulostus onnistuu.
Tuntuu kuitenkin oudolta etteikö Photoshopissa olisi ko valintoja Macille.
Printteri on Canon 4200i.
Kiitos vastauksista !
Photoshop 9 ja valokuvien tulostus
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Photoshop 9 ja valokuvien tulostus
Viesti Kirjoittaja Tapaniw »
-
Re: Photoshop 9 ja valokuvien tulostus
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, jos katsoisit sen 4200:n asetuksista. Niin minä olen tehnyt.
Kun olet tehnyt Photoshopin asetukset, Print-painikkeesta avautuu Canonin ajuri, siitä Layout-pudotusvalikosta valitset muut tulostimen asetukset, myös tulostuslaadun ja paperi sekä mistä paperi otetaan.
Kun olet tehnyt Photoshopin asetukset, Print-painikkeesta avautuu Canonin ajuri, siitä Layout-pudotusvalikosta valitset muut tulostimen asetukset, myös tulostuslaadun ja paperi sekä mistä paperi otetaan.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Juu, olen kans noita asetuksia joskus haeskellut. Kotona Samsungin, töissä Canonin. Tsekkasin tota juttua, ja se näkyy vähän vaihtelevan eri ohjelmissa. Photarissa se menee kuten MacFinn kertoi (paitsi että suomi-käyttiksessä layout-pudotusvalikon nimi on taitto). Esikatselu ohjelmassa noita pääsee säätämään suoraan tulostusikkunassa pudotusvalikossa, jonka nimi on "esikatselu".Siinä ihan keskellä tulostusikkunaa. Itse kaipaisin näitä ominaisuuksia Illun ja Indesignin tuotoksia printatessa. Illussa en kuitenkaan näitä päässyt säätämään. Siinä on lupaava painike "printer", mutta sitä painettaessa minulle kerrotaan, että illussa ei näitä printerin ominaisuuksia säädellä vaan ne ovat järjestelmän hoidossa. Missäs niitä sitten pääsis sääteleen?MacFinn kirjoitti:No, jos katsoisit sen 4200:n asetuksista. Niin minä olen tehnyt.
Viimeksi muokannut Opa, 6.1.2011 klo 13.01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Illusta en tiedä kun sitä mulla ei ole, mutta InDyssä siitä Printer-napista kyllä pääsee käsiksi noihin tulostimen omiin asetuksiin ja kyllä ne tuntuis vaikuttavankin.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Juu, kyllähän se illussa ja indyssä toimii siitä printer-painikkeesta. Pitää tietysti valita continue eikä return...MacFinn kirjoitti:Illusta en tiedä kun sitä mulla ei ole, mutta InDyssä siitä Printer-napista kyllä pääsee käsiksi noihin tulostimen omiin asetuksiin ja kyllä ne tuntuis vaikuttavankin.
Luovutin liian aikaisin.
-
Viesti Kirjoittaja Tapaniw »
Kiitos vastauksista ! Huomenna kokeilemaan kunhan saan ensin Macin taas tunnistamaan printterin Canon 4200.
Jostain syystä tänään kadotti printterin ja sitten iPhoto lakkasi vastaamasta lopuksi kaatui koko kone. Sitten asenneltiin koko käyttis uusiksi kuten myös iPhoto. No nyt iPhoto taas toimii. Printteriä ei edellenkään löydä
Kyllä melkein tuli Windows XP:tä ikävä. No alku aina hankalaa.
Onko vinkkejä miten saisin tunnistamaan Canon-printterin ? Samsungin tunnistaa ihan ok, mutta sillä kun ei pysty tulostamaan kuvia.
Kiitos taas !
Jostain syystä tänään kadotti printterin ja sitten iPhoto lakkasi vastaamasta lopuksi kaatui koko kone. Sitten asenneltiin koko käyttis uusiksi kuten myös iPhoto. No nyt iPhoto taas toimii. Printteriä ei edellenkään löydä

Onko vinkkejä miten saisin tunnistamaan Canon-printterin ? Samsungin tunnistaa ihan ok, mutta sillä kun ei pysty tulostamaan kuvia.
Kiitos taas !
-
Mulla on toi sama Canon. Kyllä se on aina tunnistunut USB-kaapelin kytkemällä.
Kai sulla on Canonin ajurit asennettuna koneelle? Jos niitä et erikseen käyttiksen asennuksen yhteydessä poistanut, koneella pitäis ne olla.
Kai sulla on Canonin ajurit asennettuna koneelle? Jos niitä et erikseen käyttiksen asennuksen yhteydessä poistanut, koneella pitäis ne olla.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka