Päiveetä
Minulla on vanha Macmini1,1 Intel Core Duo 1.83 GHz (copypaste tietoja tästä macista), ja joltakin sivustolta sain sarjanumerolla: Late 2006.
Alkuperäinen muisti 512 Mt ei riitä Snow Leopardin asennukseen, joten tilasin verkkokauppa.com:sta tällaisen kitin:
Lainaus verkkokaupan sivulta tuotenumerolla 7861: "Kingston DDR2 SO-DIMM 2GB kit (2x1024MB) muistimodulipaketti. Sopii mm. Apple Mac Mini 1.5Ghz, 1.67Ghz ja 1.83ghz."
Veivasin vehkeen auki ja vendasin palikat (pariiinkin kertaan). Ei vörki! Vaihdoin vanhat takaisin. Onko väärät muistipalikat vai väärä muistinvaihtajapalikka?
nimim. eihaluavieläluopuauskollisestaministä
Muisti vanhaan Mac Miniin
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Muisti vanhaan Mac Miniin
Viesti Kirjoittaja lartti »
-
Re: Muisti vanhaan Mac Miniin
Viesti Kirjoittaja dlspade »
Itse kokeilisin niitä kampoja vaikka yksi kerrallaan, sitten ristiin (toinen vanha ja toinen uusi)
näin olen itse toiminut ja saanut selville esim. viallisen muistikamman.
näin olen itse toiminut ja saanut selville esim. viallisen muistikamman.
-
Viesti Kirjoittaja lartti »
Kiitos vinkistä, ja...
Hommahan toimi yli odotusten!
Otin toisen 256:n pois ja iskin 1G:n tilalle (olin olettanut, että samankokoiset palikat pitää olla parittain). Ja kone lähti käyntiin! Ajattelin, että tämä on liian helppoa, ja vaihdoin jo vaihtamani 1G:n palikan kitin toiseen samanlaiseen ihan vaan uteliaisuuttani. Kas kummaa, taas toimi!?
Laitoin sitten molemmat 1G-palikat vehkeeseen, ja "HEUREKA" sanoi Bill Gates "Maccihan toimii".
En tiedä, mitä kämmäsin edellisen kerran, mutta voiko palikoiden asennusjärjestyksellä olla jotain väliä? Ymmärrän, että se ei ole loogista, mutta...
Hommahan toimi yli odotusten!
Otin toisen 256:n pois ja iskin 1G:n tilalle (olin olettanut, että samankokoiset palikat pitää olla parittain). Ja kone lähti käyntiin! Ajattelin, että tämä on liian helppoa, ja vaihdoin jo vaihtamani 1G:n palikan kitin toiseen samanlaiseen ihan vaan uteliaisuuttani. Kas kummaa, taas toimi!?
Laitoin sitten molemmat 1G-palikat vehkeeseen, ja "HEUREKA" sanoi Bill Gates "Maccihan toimii".
En tiedä, mitä kämmäsin edellisen kerran, mutta voiko palikoiden asennusjärjestyksellä olla jotain väliä? Ymmärrän, että se ei ole loogista, mutta...
-
Viesti Kirjoittaja harris »
Tämä keskustelu tuntui olevan lähimpänä omaa kysymystäni. Eli minulla on Macpro 8ydin (Nehalem), johon on laitettu liikkeessä 8gigaan muistia (2g/kampa). Nyt ajattelin lisätä muistia ja yksi vaihtoehto olisi täyttää nuo 4 vapaata paikkaa 2gigan kammoilla jotka ajattelin ostaa verkkokaupasta, Kingstonia.
Onko kokemuksia tai tiedättekö jotain mikä haittaa/estää tällaisen lisäyksen? Lähinnä ajattelen pitääkös kaikkien muistien olla samaa "sarjaa" tai jotain sellaista. Kun myynnissä on noita muistisettejäkin.
Myös SSDkovon lisääminen kiinnostaa..tai oikeastaan SSD käyttöjärjestelmälevyksi ja tavalliselle levylle muut sälät. Olen vähän tumpelo, en ole koskaan asentanut käyttöjarjestelmää, joten mietin onko tuo kokemattomalle ( ei insinöörille) vaikeata. Koetin lueskella saitteja mutta ei oikein selvinnyt miten tuo onnistuisi noin käytännössä.
Mutta ainakin aluksi jos joku osaisi tuohon muistikysymykseen vastata?
Onko kokemuksia tai tiedättekö jotain mikä haittaa/estää tällaisen lisäyksen? Lähinnä ajattelen pitääkös kaikkien muistien olla samaa "sarjaa" tai jotain sellaista. Kun myynnissä on noita muistisettejäkin.
Myös SSDkovon lisääminen kiinnostaa..tai oikeastaan SSD käyttöjärjestelmälevyksi ja tavalliselle levylle muut sälät. Olen vähän tumpelo, en ole koskaan asentanut käyttöjarjestelmää, joten mietin onko tuo kokemattomalle ( ei insinöörille) vaikeata. Koetin lueskella saitteja mutta ei oikein selvinnyt miten tuo onnistuisi noin käytännössä.
Mutta ainakin aluksi jos joku osaisi tuohon muistikysymykseen vastata?
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka