kumma juttu. ITunes Storen näkymän oikeassa ylänurkassa näkyy mun tili normaalisti, mutta App Store, Podcasts, Music jne täpät loistavat poissaolollaan. Klikkaamalla Suomen lippua ihan sivun alaoikealla pääsee valitsemaan maan, jonka jälkeen palaa Suomi storeen, mutta tilistatus on poiskirjautunut. Kirjautumalla sisään App Store, Podcasts, Music jne täpät ovat tulleet takaisin, mutta iTunesin uudelleen käynnistämällä ollaan taas lähtöruudussa.
Ihankuin iTunes ei muistaisi maavalintaani. Yritin tiliasetuksissa tätä muuttaa (oli FIN - tarjosi Suomea, muttei hyväksynyt tätä )
Klonkattu on ja uudelleen käynnistetty sekä lumileopardin kieltä räpytetty eestaas suomesta englantiin.
Ideoita?
Siemens ja Neste fuusioituvat, mikä uuden konsernin nimeksi?
- Siemens-Neste Oyj
Kokeile siirtää iTunesin asetustiedosto muualle (esim hakemistojuureen) ja käynnistä iTunes uudelleen.
Asetustiedosto löytyy: /Users/<KÄYTTÄJÄNIMI>/Library/Preferences/com.apple.iTunes.plist
HUOM! Älä kuitenkaan vielä poista tätä, jos tarvitset sen takaisin.
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Voihan tietysti olla, että yläpalkin nappulat palaavat itsestään, sillä eikös palkin sisältö lataudu (maakohtaisesti) verkosta. Eli häiriö ei välttämättä ole asennuksessa.
Joo mäkin asensin itunesin uudestaan eikä auttanut. Käyttiksen kun vaihtaa englanninkieliseksi, niin homma toimii.
Näinköhän liittyy oman tilin maavalintaan? Suomenkielisenä omissa tiedoissa maana näkyy 'Fin'. kun tätä yrittää muuttaa vaihtoehtona on 'Suomi', jota ei kuitenkaan pysty vaihtamaan Arvelu: suomenkielisenä itunes store ei löydä/tunnista 'Finland' kauppaa ja tämän vuoksi täpät hukassa? Uuden tilin todennäköisesti pystyy tekemään 'suomeksi', joka sitten toimii. Mene ja tiedä. Mä en jaksa kokeilla..
Siemens ja Neste fuusioituvat, mikä uuden konsernin nimeksi?
- Siemens-Neste Oyj
MacFinn kirjoitti:
Nyt kävi noin mullakin. Vaihdoin maaksi USA:n ja sitten takaisin Suomeen ja toimii taas. Kummallinen bugi, mutta korjaus tullee pian.
Ei muuten toimi. Tabit tulivat näkyviin mutta AppStoreen ei päässyt millään. Sitten kun sammutti iTunesin ja käynnisti uudelleen, olivat tabit TAAS tiessään.
Mihin hemmettiin katosivat iTunes Storesta yläreunasta pudotusvalikot? josta saattoi valita eri aiheet, musiikit, podcastit, jne. Viime päivitys teki kummia koneelle. EyeTV:ssäkin ykkösellä tulee tekstitys aina puheella, kunnes sen käy käsin säätämässä.
Viimeksi muokannut amanita, 28.3.2011 klo 12.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Ketjut yhdistetty
Ossi kirjoitti:Mihin hemmettiin katosivat iTunes Storesta yläreunasta pudotusvalikot? josta saattoi valita eri aiheet, musiikit, podcastit, jne. Viime päivitys teki kummia koneelle. EyeTV:ssäkin ykkösellä tulee tekstitys aina puheella, kunnes sen käy käsin säätämässä.
Niinpäs on kadonnut mullakin. Voi kakka näitä Applen päivityksiä. Eipä silti koko SL on tullut hitaaksi kaikki lakaa rantapallo pyörii oikein urakalla ja juuri tän 10.6.7 päivityksen jälkeen. Hyvä APPLE !
MacPro 5.1 6 Core 2.6GHz 32Gt HP LP2475w | MacBook Air 13,3" 8Gt 256Gt SSD Mid 2012 | Iphone 6s | Ipad Air 2 4g 64Gt | Ipad 3 4g 64Gt |Mac Mini 1.83GHz | Mac Mini Mid 2010 | Ipod Classic 160Gt | Apple Tv 4th Gen
Ossi kirjoitti:Mihin hemmettiin katosivat iTunes Storesta yläreunasta pudotusvalikot? josta saattoi valita eri aiheet, musiikit, podcastit, jne. Viime päivitys teki kummia koneelle. EyeTV:ssäkin ykkösellä tulee tekstitys aina puheella, kunnes sen käy käsin säätämässä.
Niinpäs on kadonnut mullakin. Voi kakka näitä Applen päivityksiä. Eipä silti koko SL on tullut hitaaksi kaikki lakaa rantapallo pyörii oikein urakalla ja juuri tän 10.6.7 päivityksen jälkeen. Hyvä APPLE !
Mulla korjaantu seuraavallaisesti---> Kieli Englanti---Käynnistys uudestaan----Itunesista Sign Out ....Sign In ja kieli takas Suomeksi ...johan valikot palas Itunes Storeen.
MacPro 5.1 6 Core 2.6GHz 32Gt HP LP2475w | MacBook Air 13,3" 8Gt 256Gt SSD Mid 2012 | Iphone 6s | Ipad Air 2 4g 64Gt | Ipad 3 4g 64Gt |Mac Mini 1.83GHz | Mac Mini Mid 2010 | Ipod Classic 160Gt | Apple Tv 4th Gen
oh3ged kirjoitti:Mulla korjaantu seuraavallaisesti---> Kieli Englanti---Käynnistys uudestaan----Itunesista Sign Out ....Sign In ja kieli takas Suomeksi ...johan valikot palas Itunes Storeen.
Tarkoitatko käyttiksen kielen vaihtoa ja uudelleenkäynnistystä vaiko pelkän iTunesin? Voisin tietysti itsekin kokeilla, mutta just nyt en jaksa...
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
oh3ged kirjoitti:Mulla korjaantu seuraavallaisesti---> Kieli Englanti---Käynnistys uudestaan----Itunesista Sign Out ....Sign In ja kieli takas Suomeksi ...johan valikot palas Itunes Storeen.
Tarkoitatko käyttiksen kielen vaihtoa ja uudelleenkäynnistystä vaiko pelkän iTunesin? Voisin tietysti itsekin kokeilla, mutta just nyt en jaksa...
Käyttiksen !
Käyttiksen !
Tänks. Ulos- ja sisäänkirjautuminen riitti muuten myös.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Täällä on 10.6.7 asennettu ja kaikki kuten ennenkin, eikä iTunes Storen yläpalkitkaan ole kadonneet mihinkään. Hyvä MINÄ?
Täällä on 10.6.7 asennettu ja kaikki kuten ennenkin, eikä iTunes Storen yläpalkitkaan ole kadonneet mihinkään. Hyvä MINÄ?
Juu, korjaantui kun kävi jenkkilän Storen sivuilla katsomassa musiikkivideoita. Myyvät 0,99 dollaria kappale. Miksi niitä ei saada tänne kaupaksi? Mahtavia 1960-luvun "videoita".
Tina Turnerkin go-go tyttöineen. Aika muikeita.
Ketjun aloituspäivämääränä mulle kävi aivan sama juttu, vähän eri mausteilla tosin. Liitän iPadin näppistelakkaan ja synkronointi, sun muu alkurituaali menee yhtä jouhevasti kun ennenkin. Ja vieläpä storeen mentäessä automaattinen kirjautuminen toivottaa mut tervetulleeksi, mutta ilman niitä "ostoskärryjä", eli tabeja. Kelasin sivun alalaitaan ja painoin siniristilippupallukkaa ja valitsen maan sieltä "pallukkalippupuolelta" (ei tilinhallinnan kautta ja ilman mitään maanvaihtorumbaa) suoraan uudelleen suomeksi. Maa valittu, mutta toimenpiteen jälkeen olen näemmä kirjattu ulos kaupasta. Täpät näkyy ja kaikki, pyytää vaan kirjautumaan ja kirjaudun sitten manuaalisesti sisään. Tämän jälkeen kaikki on taas kohdallaan. Aurinko paistaa ja tabit ovat paikallaan.
Mitähän silloin ketjun aloituspäivänä, tai ihan siinä tuntumassa (+, - 1 vrk) tapahtui, sillä mielestäni aamulla lataessani puhelimeni iTunesin kautta, kävin ihan normaalisti katsomassa app-päivitykset ja uutuudet kaupasta ja iltapäivällä olin jo selaamassa apua täältä, kun ei tabeja enää näkynyt? Mielestäni siinä ei ollut minkäänlaista päivtystäkään ihan lähellä, jos oikein muistan.
Niin, ja Windowsin käyttiksellä mennään sen, toivottavasti sen pikaiseen kuolemaan saakka ja ensimmäinen iMAC tilalle.
Viimeksi muokannut Filemon, 28.3.2011 klo 11.44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MacFinn kirjoitti:
Nyt kävi noin mullakin. Vaihdoin maaksi USA:n ja sitten takaisin Suomeen ja toimii taas. Kummallinen bugi, mutta korjaus tullee pian.
Ei muuten toimi. Tabit tulivat näkyviin mutta AppStoreen ei päässyt millään. Sitten kun sammutti iTunesin ja käynnisti uudelleen, olivat tabit TAAS tiessään.
Minä kirjoitin iTunesin hakukenttään AppStore ja ilmestyihän tuo. Yläpalkkia ei kylläkään saanut esille.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-