Minulla on Applen näppäimistö (se pieni, jota mainostetaan iPadin kanssa) ja ongelma on, että patterit kuluvat muutamassa päivässä loppuun. Pääsinkin ongelman jäljille ... ehkä.
Kuljetan näppistä ja muita hiluja pienessä Golla-merkkisessä tietokonelaukussa. iPad 2 sopii sujuvasti laukun sivutaskuun.
Näppiksen käytön jälkeen suljen siitä virrat päädyssä olevaa katkaisin painamalla. Olen ymmärtänyt, että kun näppiksestä katkaisee näin virrat, niin sen ei pitäisi herätä henkiin, ennen kuin seuraavan kerran päätynapista painetaan. Nyt olen kuitenkin huomannut, että näppis herää itsestään henkiin, kun kuljetan iPadia sivutaskussa. Riippuen laukun asennosta, joku/jotkut näppäimet voivat olla alaspainautuneina, koska näppiksessä ei ole kantta ja varmaankin siitä syystä patterit kuluvat loppuun.
Pitääkö purkaa BT-paritus näppiksen ja iPadin väliltä vai poistaa patterit näppiksestä, että se ei heräisi itsestään henkiin?
iPad 2 ja Applen BT-näppis
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPad 2 ja Applen BT-näppis
Viesti Kirjoittaja eeroj »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 6.5.2011 klo 16.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPod 3 G, iPad mini, Mac mini, iPad Air, iPhone 6, iPad Pro + pen.
-
Re: iPad 2 ja Applen BT-näppis
Viesti Kirjoittaja wantsomeapple »
Itse en sammuta näppäimistöä ikinä. Eipähän ole vielä patterit loppunut muutamassakaan viikossa.
Always have your stuff when you need it with Dropbox. 2GB account is free! http://db.tt/TqDYKHO
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Kulkeeko näppis sinulla siis mukana tietokonelaukussa?wantsomeapple kirjoitti:Itse en sammuta näppäimistöä ikinä. Eipähän ole vielä patterit loppunut muutamassakaan viikossa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja henkkaize »
Eikös tuossa juuri niin lue, että mukana kulkee..kallekilponen kirjoitti:Kulkeeko näppis sinulla siis mukana tietokonelaukussa?wantsomeapple kirjoitti:Itse en sammuta näppäimistöä ikinä. Eipähän ole vielä patterit loppunut muutamassakaan viikossa.
eeroj kirjoitti:Kuljetan näppistä ja muita hiluja pienessä Golla-merkkisessä tietokonelaukussa.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Siis mitä? Tässähän on ihan eri henkilöt kyseessä.henkkaize kirjoitti:Eikös tuossa juuri niin lue, että mukana kulkee..kallekilponen kirjoitti:Kulkeeko näppis sinulla siis mukana tietokonelaukussa?wantsomeapple kirjoitti:Itse en sammuta näppäimistöä ikinä. Eipähän ole vielä patterit loppunut muutamassakaan viikossa.eeroj kirjoitti:Kuljetan näppistä ja muita hiluja pienessä Golla-merkkisessä tietokonelaukussa.
★
-
Viesti Kirjoittaja wantsomeapple »
Mitä se virrankulutukseen vaikuttaa?kallekilponen kirjoitti:Kulkeeko näppis sinulla siis mukana tietokonelaukussa?wantsomeapple kirjoitti:Itse en sammuta näppäimistöä ikinä. Eipähän ole vielä patterit loppunut muutamassakaan viikossa.
Always have your stuff when you need it with Dropbox. 2GB account is free! http://db.tt/TqDYKHO
-
Viesti Kirjoittaja henkkaize »
Ohoh..Mailia kirjoitti: Siis mitä? Tässähän on ihan eri henkilöt kyseessä.

![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja eeroj »
Minä kirjoitin ensimmäisen viestin ja mulla kulkeen näppis laukussa. Näistä toisista en tiedä.
Tutkiessani näppistä tarkemmin totesin, että virran sulkemiseksi tarvitaan pitkä painallus virtanapista, mutta virran päälle kytkemiseksi riittää suhtkoht pieni painallus. Todennäköistä on, että laukussa virtanamiskaan voi koskettaa jokin esim. mukana kulkevista adaptereista ja virta menee päälle. Toinen virrankulutukseen vaikuttava asia on, että vaikka asetan näppäimistön laukkuun laukun tasaista seinämää vasten, niin jokin näppäin tai näppäimet voivat painua pohjaan ja tällä tavalla näppäimistö lähettää jatkuvasti dataa. Tämä syönee patterit tyhjäksi parissa päivässä.
Pitänee miettiä jonkinlainen suojakansi virtanäppäimen päälle. Jos virta näppäin olisi valmistettu tukevamman naksun kanssa, niin tätä ongelmaa ei matkailijalle tulisi. Näppiksen suunnittelija ei todennäköisesti ole ajatellut, että ihmiset "raahaavat" näppistä mukanaan, vaan se on tehty vain pöydällä pidettäväksi.
Reissumiesten kannattaa hankki kannellinen näppis ja/tai kunnollisella virtakytkimellä varustettu näppis tai USB-näppis. iPadissahan toimii tavallinen USB-näppis USB-liitoskappaleen kautta. Kokeilin yhtä langatonta näppistä, jonka lähetin-vastaanotin osan liitin USB-adapterin kautta iPadiin. Homma toimi loistavasti ja mukana tuli vielä Home-toimintokin (Fn+F1), jota kumma kyllä ei ole Applen näppiksessä ollenkaan - en ainakaan ole sellaista yhdistelmää löytänyt. Ongelma vain oli, että ko. USB-näppis oli liian suuri mukana kuljetettavaksi.
Tutkiessani näppistä tarkemmin totesin, että virran sulkemiseksi tarvitaan pitkä painallus virtanapista, mutta virran päälle kytkemiseksi riittää suhtkoht pieni painallus. Todennäköistä on, että laukussa virtanamiskaan voi koskettaa jokin esim. mukana kulkevista adaptereista ja virta menee päälle. Toinen virrankulutukseen vaikuttava asia on, että vaikka asetan näppäimistön laukkuun laukun tasaista seinämää vasten, niin jokin näppäin tai näppäimet voivat painua pohjaan ja tällä tavalla näppäimistö lähettää jatkuvasti dataa. Tämä syönee patterit tyhjäksi parissa päivässä.
Pitänee miettiä jonkinlainen suojakansi virtanäppäimen päälle. Jos virta näppäin olisi valmistettu tukevamman naksun kanssa, niin tätä ongelmaa ei matkailijalle tulisi. Näppiksen suunnittelija ei todennäköisesti ole ajatellut, että ihmiset "raahaavat" näppistä mukanaan, vaan se on tehty vain pöydällä pidettäväksi.
Reissumiesten kannattaa hankki kannellinen näppis ja/tai kunnollisella virtakytkimellä varustettu näppis tai USB-näppis. iPadissahan toimii tavallinen USB-näppis USB-liitoskappaleen kautta. Kokeilin yhtä langatonta näppistä, jonka lähetin-vastaanotin osan liitin USB-adapterin kautta iPadiin. Homma toimi loistavasti ja mukana tuli vielä Home-toimintokin (Fn+F1), jota kumma kyllä ei ole Applen näppiksessä ollenkaan - en ainakaan ole sellaista yhdistelmää löytänyt. Ongelma vain oli, että ko. USB-näppis oli liian suuri mukana kuljetettavaksi.
Viimeksi muokannut eeroj, 8.5.2011 klo 9.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPod 3 G, iPad mini, Mac mini, iPad Air, iPhone 6, iPad Pro + pen.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka