Soneran kanssa ei oikein mene kuten pitäisi, alla viimeisin episodi, reklamaatio jonka kirjoitin tänään.
Kupari maksaa yhden megan yhteydellä € 50 kk, tuo uusi olisi ainakin 4x nopeampi (sanovat) ja maksaisi € 20 kk.
Asiakasnumero xxx
Meillä on osoitteeseen xxx nettiyhteys kuparikaapelilla, joka asennettiin 3 vuotta sitten, jonka asennuksen me maksoimme.
Tilalle on tarjottu langatonta yhteyttä, nyt viimeksi 3G ratkaisua.
Saimme eilen HUAWEI päätelaitteen ja asentaja tulisi 23.06 asentamaan ulos suunnatun antennin.
Kun katsoin eilen ohjekirjaa miten nettiyhteyden saa päälle totesin että se toimii vain Windows käyttöjärjestelmässä - se ei tue Mac (Apple Mac) järjestelmää.
Kun soitin teidän asiakaspalveluun henkilö siellä kehotti minua vaihtamaan Apple tietokoneeni sellaiseen joka toimii teidän palvelussa!
Toiseksi hän kehotti minua soittamaan Tekniseen tukeen - eli minun tulisi maksaa siitä - joka on pöyristyttävää!
Kolmanneksi hän ei suostunut viemään tietoa eteenpäin asentajalle, että hänen käynti täällä on tarpeeton, ellei hänellä ole toista päätelaitetta joka toimii Applen kanssa, ja kehotti taas soittamaan tekniseen tukeen asiasta.
Te, eli Sonera pyritte siihen että vaihdamme kuparin langattomaan - en minä.
Edellä esitetyt ehdotukset ovat mauttomia ja asiattomia.
Minulla ei ole mitään syytä soittaa sellaiseen numeroon joka maksaa minulle esimerkiksi € 2 min.
Teidän tulee olla minuun yhteydessä tai antaa numero johon soittaminen ei maksa mitään.
PS. Postitan eilen saamani paketin takaisin.
Soneran asiakaspalvelu
Sana on (melkein) vapaa.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Soneran asiakaspalvelu
Viesti Kirjoittaja MacMan92 »
MacMan 92 tarkoittaa Apple käyttäjä vuodesta 1992.
-
Re: Soneran asiakaspalvelu
Viesti Kirjoittaja kaasupoltin »
Pääsitkö muka puhumaan Soneran asiakaspalvelussa ihmisen kanssa? Itsehän jään aina jumiin kun puhelimeen vastaava robotti ei ymmärrä mitä puhun tai mitä nappeja painelen.
Itselläni oli tilanne jossa Soneran laajakaista toimi alle megan nopeudella, vaikka 10 megaa oli luvattu. Tämä puhelinrobotti sitten "tarkisti yhteyden ja soitti musiikkia samalla".. no, mitään ongelmaa ei yhteydessä heidän tietojensa mukaan (tietenkään) ollut, joten minulla ei ollut oikeutta puhua ihmisen kanssa. Mars mars Soneran liikkeeseen sitten! Eipä vaan auttanut sekään, koska liikkeessä palvelevien työntekijöiden toimenkuvaan ei kuulu tällaisen tapauksen selvittäminen.
Soitin uudestaan robotille ja kusetin sitä painelemalla kaikenlaista, pääsin lopulta puhumaan ihan oikean ihmisen kanssa ja sain sopimuksenkin purettua. Tästä lystistä piti muuten maksaa aivan järjettömästi, tiedä sitten mistä ne hinnat tulivat.
Vaihto DNA:han ja hyvin toimii! Niin asiakaspalvelu kuin laajakaistakin.
Itselläni oli tilanne jossa Soneran laajakaista toimi alle megan nopeudella, vaikka 10 megaa oli luvattu. Tämä puhelinrobotti sitten "tarkisti yhteyden ja soitti musiikkia samalla".. no, mitään ongelmaa ei yhteydessä heidän tietojensa mukaan (tietenkään) ollut, joten minulla ei ollut oikeutta puhua ihmisen kanssa. Mars mars Soneran liikkeeseen sitten! Eipä vaan auttanut sekään, koska liikkeessä palvelevien työntekijöiden toimenkuvaan ei kuulu tällaisen tapauksen selvittäminen.
Soitin uudestaan robotille ja kusetin sitä painelemalla kaikenlaista, pääsin lopulta puhumaan ihan oikean ihmisen kanssa ja sain sopimuksenkin purettua. Tästä lystistä piti muuten maksaa aivan järjettömästi, tiedä sitten mistä ne hinnat tulivat.
-
Sitä minäkin ihmettelin kun sain "ihmisen" langan päähän. Edellisen kerran tappelin Robotin kanssa kun yhteydet tökki. Stten joku soitti ja sanoi että kuparilinjoja ei enää korjata vaikka olisi mitä - ja tarjosi tuota 3G juttua.kaasupoltin kirjoitti:Pääsitkö muka puhumaan Soneran asiakaspalvelussa ihmisen kanssa? Itsehän jään aina jumiin kun puhelimeen vastaava robotti ei ymmärrä mitä puhun tai mitä nappeja painelen.
Itse en oikein voi vaihtaa - ainakaan vielä Sonerasta muuhun koska silloin en saa 2/3 osaa rahoista takaisin jotka sijoitin kupariin, noin 700 metriä.
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
WTF?MacMan92 kirjoitti:Stten joku soitti ja sanoi että kuparilinjoja ei enää korjata vaikka olisi mitä - ja tarjosi tuota 3G juttua.

Juuei, en kyllä nielis minäkään moista. Tuommoisestahan kannattaisi jo harkita julkisen rähinän nostamista, siis myös hompun ulkopuolella. Alkaa käymään jo vähän turhan härskiksi, laiskaksi ja ylimieliseksi noiden isojen kaapelioperaattorien touhu.
Jos se kuparipiuha on asennettu suht hiljattain, eikä esim. 30 vuotta sitten, kyllä sen pitäisi ainakin 4-8 megan yhteyksiin kyetä. Olettaen että matkaa johonkin keskukseen ei ole reilusti yli 10 kilometriä.Itse en oikein voi vaihtaa - ainakaan vielä Sonerasta muuhun koska silloin en saa 2/3 osaa rahoista takaisin jotka sijoitin kupariin, noin 700 metriä.
Herää siis kysymys, että miksi se 3 vuotta vanha kaapeli ei muka toimisi isommillakin nopeuksilla, ja miksei operaattori semmoista halua sinne tuoda. Jos ovat itse mokanneet, niin saavat luvan korjatakin mokansa, eikä kyykyttää asiakasta, joka on maksanut tuotteesta erikseen. Varmaan vähintäänkin käyvän hinnan.
Tässä on nyt taas vaan se toisen osapuolen näkemys käytössä, joten pienin varauksin pitää asiaan suhtautua, mutta tuon tarinan perusteella eikun julkinen rähinä päälle vaan. Sonera saa luvan toimittaa sinne toimivan laajakaistan, eikä mitään Huawain härpäkkeitä. Vähän röyhkeältä tai ainakin ylimieliseltä kuulostaa tuo asiakaspalvelukin.
Viimeksi muokannut Touho, 17.6.2011 klo 11.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Soneran yrityspuolelta neuvottiin olemaan hiljaa, kun robotti alkaa kyselemään. Silloin pääsisi sitten aikanaan ihmisen puheille. Minulla se on toiminut.
Tuo tuli kyllä yllätyksenä, että Sonera on vieläkin niin vahvasti Win-maailmassa, etteivät pysty toimittamaan Macillä toimivaa purkkia.
Muutama vuosi sitten viimeksi oli ongelmia heidän kanssaan juuri Macin vuoksi, mutta ajattelin niiden nykyään jo olevan huomioitujen käyttöjärjestelmien listalla, kun itsekin laitteita myyvät.
Tuli mieleen se muutaman vuoden takainen keskustelu sähköpostitilistä, jossa tekninen tuki jankutti etten osaa luoda postilaatikkoa oikein ja väitti, että minun pitää vain klikata Outlook Expressin pikakuvaketta Macissäni, niin tilin saa luotua helpommin. Mutta se on kokonaan toinen tarina...
Tuo tuli kyllä yllätyksenä, että Sonera on vieläkin niin vahvasti Win-maailmassa, etteivät pysty toimittamaan Macillä toimivaa purkkia.
Muutama vuosi sitten viimeksi oli ongelmia heidän kanssaan juuri Macin vuoksi, mutta ajattelin niiden nykyään jo olevan huomioitujen käyttöjärjestelmien listalla, kun itsekin laitteita myyvät.
Tuli mieleen se muutaman vuoden takainen keskustelu sähköpostitilistä, jossa tekninen tuki jankutti etten osaa luoda postilaatikkoa oikein ja väitti, että minun pitää vain klikata Outlook Expressin pikakuvaketta Macissäni, niin tilin saa luotua helpommin. Mutta se on kokonaan toinen tarina...
Se saattaa olla epämahdollista.
-
Mikkelin Puhelin - heidän verkossa saa tuollaiset 4. Asian tunteva henkilö - Soneran miehiä sanoi että ainakin kaksi ilman ongelmia.Touho kirjoitti: Jos se kuparipiuha on asennettu suht hiljattain, eikä esim. 30 vuotta sitten, kyllä sen pitäisi ainakin 4-8 megan yhteyksiin kyetä. Olettaen että matkaa johonkin keskukseen ei ole reilusti yli 10 kilometriä.
Herää siis kysymys, että miksi se 3 vuotta vanha kaapeli ei muka toimisi isommillakin nopeuksilla, ja miksei operaattori semmoista halua sinne tuoda. Jos ovat itse mokanneet, niin saavat luvan korjatakin mokansa, eikä kyykyttää asiakasta, joka on maksanut tuotteesta erikseen. Varmaan vähintäänkin käyvän hinnan.
Tässä on nyt taas vaan se toisen osapuolen näkemys käytössä, joten pienin varauksin pitää asiaan suhtautua, mutta tuon tarinan perusteella eikun julkinen rähinä päälle vaan. Sonera saa luvan toimittaa sinne toimivan laajakaistan, eikä mitään Huawain härpäkkeitä. Vähän röyhkeältä tai ainakin ylimieliseltä kuulostaa tuo asiakaspalvelukin.
Tuo yksi on puhtaasti poliitttinen päätös - ei tekniikasta, tai sen puutteesta johtuvaa. Jakokeskus on noin 4 km päässä.
Sonera ei vastaa kyselyihin muutoin kuin että ne kerätään rullalle kun kyetään tarjoamaan vaihtoehtoinen yhteys - ja että minimi velvoite täyttyy. Ja se maksaa tuon € 50 kk.
-
Jatkoa edelliseen
Tein reklamaation - viikon päästä soitti tyttö, eli tänään joka tiesi tietokoneista ja sen vempaimista yhtä lailla kuten sika tähtitieteestä. Sanoi vievänsä asiani eteenpäin. Parin tunnin kuluttua soitti toinen tyttö - joka todella tiesi mitä puhuu.
23.6 asentaja tulee kuin tuleekin ja asentaa antennin (G3) ulos ja vetää piuhan konttuuriini. Sonera lähettää takaisin palauttamani puhelimen - sitä voi käyttää siten kun siihen yhdistää ensin reitittimen - josta saan maksaa tuollaiset € 90 - ja siitä sitten yhteys Mäkkiini. Niin se toimii.
PS. Ja sain juuri hurjasti lisää nopeutta selaimeeni - ja muuhunkin. Ukkonen ehti rikkomaan Soneralta saamani TeleWell modeemin ennen kuin sain töpselit irti (olin katolla remontti hommissa).
Kaivoin siten esiin vanhan - todella vanhan A-Link modeemin - ja mitä tapahtui! Sain nopeutta ihan hurjasti!
Eli - tuo TeleWell on prosessoinut tietoa, niitä bittejä eteenpäin niin maan mahdottoman hitaasti - samalla sotkeutunut omaan näppäryyteensä.
Olen aina luullut että nuo tökkimiset ovat johtuneet hitaasta kupariyhteydestäni.
Kaikkea sitä oppii kun aikansa tuhertaa.![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
23.6 asentaja tulee kuin tuleekin ja asentaa antennin (G3) ulos ja vetää piuhan konttuuriini. Sonera lähettää takaisin palauttamani puhelimen - sitä voi käyttää siten kun siihen yhdistää ensin reitittimen - josta saan maksaa tuollaiset € 90 - ja siitä sitten yhteys Mäkkiini. Niin se toimii.
PS. Ja sain juuri hurjasti lisää nopeutta selaimeeni - ja muuhunkin. Ukkonen ehti rikkomaan Soneralta saamani TeleWell modeemin ennen kuin sain töpselit irti (olin katolla remontti hommissa).
Kaivoin siten esiin vanhan - todella vanhan A-Link modeemin - ja mitä tapahtui! Sain nopeutta ihan hurjasti!
Eli - tuo TeleWell on prosessoinut tietoa, niitä bittejä eteenpäin niin maan mahdottoman hitaasti - samalla sotkeutunut omaan näppäryyteensä.
Olen aina luullut että nuo tökkimiset ovat johtuneet hitaasta kupariyhteydestäni.
Kaikkea sitä oppii kun aikansa tuhertaa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viimeksi muokannut MacMan92, 21.6.2011 klo 19.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka